لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

چگونه بعد از خواندن یک پست نظر بدهیم؟(بایدها و نبایدها)

نظر دادن در وبلاگ موضوع خوبی برای گفتگو و بحث است.آیا شما اهل نظر دادن و کامنت گذاشتن هستید؟ این روزها در پایان همه پستها محلی برای نظر دادن وجود دارد.اینجا یک سوال وجود داره.

آیا میشه از قسمت نظرات استفاده بهتری کرد؟


تا حالا به این موضوع فکر کرده بودید که چگونه در قسمت نظرات عمل کنیم تا وبلاگ ما رشد بیشتری داشته باشه،یعنی جوری عمل بکنیم که محبوبیت وبلاگ ما بیشتر بشه.


در این پست می‌خواهیم کمی بیشتر درباره نظر دادن و کامنت گذاری گفتگو کنیم.

  

من یک بار در وبلاگی که تازه شروع به کار کرده بود،کامنت گذاشتم و جملات کوتاهی درباره موضوع پست نوشتم.در پایان هم از نویسنده وبلاگ به خاطر پست مفیدش تشکر کردم.

این کار کوچک من ،باعث دلگرمی زیاد نویسنده وبلاگ شده بود.چرا که ایشون همون روز از وبلاگم بازدید کرد و برایم کامنت گذاشت که نظر من باعث دلگرمی فراوان ایشون شده و از اینکه من پست ایشون را خوانده و بعد براشون کامنت گذاشته بودم.حسابی ذوق کرده بودند.نویسنده وبلاگ موردنظر بعدها به یکی از خوانندگان وفادار وبلاگ من تبدیل شده بود. 


وقتی یک پست توسط یک وبلاگ نویس نوشته شد،تازه آغاز راه است.به عنوان مثال همین پستی که شما الان دارید می‌خوانید ،اگر پست پر محتوایی باشه و خوانندگان و بازدیدکنندگان وبلاگ از خوندنش احساس خوبی داشته باشند آنوقت شاید تعدادی از خوانندگان تصمیم بگیرند که ایده و نظرات خودشون را درباره این پست من ،در پایان این مطلب و در بخش نظرات اضافه بکنند.شاید هم یکی از خوانندگان در نظر خودش به مطلب و نکته‌ای اشاره کند که باعث شود این پست من کاملتر شود. پس همه موافقیم که:


با نظر دادن می‌توان یک پست را کامل تر و غنی تر کرد.


اما هنگام نظر دادن یک سری «بایدها و نبایدها »وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانیم از بخش نظرات استفاده بیشتری بکنیم.که من به پنج مورد اشاره می‌کنم ؟


یک - در وبلاگها و سایتهای مرتبط با موضوع وبلاگ خودتان نظر بدهید.


اما بعضی از دوستان هم هستند که بخش نظرات یک وبلاگ را با تابلوی تبلیغاتی اشتباه می‌گیرند.یعنی بدون خواندن یک مطلب نظر می‌دهند،نظرات آنها فقط تبلیغ وبلاگ یا سایت خودشون هست.و در بیشتر وقتها ارتباطی با موضوع بحث ندارد.من به شخصه هیچ احساس خوبی نسبت به این نظرات ندارم. 


دو - مطلب را دست کم دوبار بخوانید،بعد نظر بدهید. 


نظراتی مانند اینکه «وبلاگ خوبی داری» یا «وب قشنگی داری» تنها یک تعریف سطحی است.من خودم اینگونه نظرات را نمی‌پسندم.و فکر می‌کنم افرادی که چنین نظراتی می‌گذارند.به احتمال زیاد متن پست را نخوانده اند.بهتر است متن پست را کامل بخوانیم بعد در سه یا چهار جمله واضح و فشرده نظر خودمان را بگوییم.نظر ما باید به ارزش و محتوای پست اضافه کند.


سه - موافقت یا مخالفت خود را محترمانه و سنجیده بیان کنید.


ممکن است ما با ایده یک پست موافق یا مخالف باشیم.در هر دو صورت باید سعی کنیم به شکلی نظر بدهیم که متن و محتوای نظر ما به ارزش و غنای آن پست اضافه کند.اگر مخالف هستیم.نظر خودمان را مودبانه و محترمانه بیان کنیم.شاید بعضی از وبلاگ نویسان جوان و تازه کار از لحن خشن نوشته ما در هنگام مخالفت ،آزرده شوند و این یک تجربه بد برای آنان شود و نسبت به وبلاگ نویسی و فعالیت در دنیای وب دلسرد شوند. 


چهار - اگر در قسمتی از نظر خود لینک می‌دهید ،به صفحه اول وبلاگ یا وبسایت لینک ندهید. 


ممکن است برای کامل کردن نظر خود ،لینکی را در متن نظر خود درج کنید.دقت کنید به صفحه اول یک وبلاگ یا وبسایت لینک ندهید.چون این کار دو ایراد دارد : اول اینکه ممکنه نظر شما به عنوان اسپم شناخته بشه.دوم اینکه شما باید بدونید از نظر گوگل لینک کردن به یک پست یا مطلب در صفحات داخلی یک وبلاگ و وبسایت ارزش بیشتری داره.


پنج - در صفحات پربازدید و با رتبه بالا در گوگل نظر بدهید.


به دنبال وبلاگها و وبسایت‌های موفق در زمینه کاری خود باشید.همان هایی که در صدر نتایج گوگل ظاهر می‌شوند.آخرین پست‌های اونها را بخوانید و سپس سعی کنید با رعایت نکات بالا جزو پنج نفر اولی باشید که درباره اون پست نظر می‌دهید.اگر درباره همان پست مطلبی در وبلاگ خود دارید.لینک آن پست را در پایین نظرتان برای مطالعه بیشتر درج کنید.این کار به وبلاگ شما کمک زیادی خواهد کرد و می‌تواند بازدید از وبلاگ شما را افزایش دهد.


مطالب مرتبط :


چگونگی افزایش بازدید در وبلاگهای تازه و جدید


پنج نکته مهم برای موفقیت در وبلاگ نویسی



نظرات 24 + ارسال نظر
محمد شانظری شنبه 12 شهریور 1401 ساعت 13:26

تشکر

Roza شنبه 6 شهریور 1400 ساعت 17:20

بسیار آموزنده ممنونم

z سه‌شنبه 19 اسفند 1399 ساعت 14:33

عالی

حامد سه‌شنبه 8 بهمن 1398 ساعت 00:05 https://renoyar.ir

عالی بود ممنون از سایت خوبتون

مهسا سه‌شنبه 19 آذر 1398 ساعت 00:12

مرسی مفید بود

sara یکشنبه 27 خرداد 1397 ساعت 08:26 http://www.saragolabtooni.blogfa.com

ممنون از مطالب خوب و مفیدتون...فقط یه سوال برام پیش اومده که چطور به کسایی که واسمون کامنت میزارن باید پاسخ داد؟؟؟ هیچ گزینه ای نداره واسه پاسخ به نظر افراد

حسین شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 15:53

مطالب خیلی خوبی هست. ممنونم.

خانه شیک یکشنبه 27 اسفند 1396 ساعت 23:35 http://shikhouse.ir/

ممنون از راهنمایی خوبتون

متین جمعه 6 بهمن 1396 ساعت 20:05

خیلی خوب بود

danial جمعه 21 مهر 1396 ساعت 19:33 http://ah

وقتی می خوام نظر بدهم تو یه سایت میگه ثبت نام یا ورود بعدشم رمز عبور می خواهد بیاد چیکار کنم لطفا جواب بدید

مهدی شنبه 6 شهریور 1395 ساعت 13:47 http://asenacn2.blogfa.com

ممنون از وبلاگ خوبتون

عارف یکشنبه 27 تیر 1395 ساعت 15:40

خوب بود

..... شنبه 21 شهریور 1394 ساعت 18:28

چجوری خودمون لینک دانلود بسازیم؟(خواهشا بگید)چگونه از یک فیلم اهنگشو به طور کامل جدا کنیم(این سوال اگه میدونستید بگید.)

نگین چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 19:48

میشه بگید چجوری یک نظر رو دوباره و پشت سر هم تکرار کنیم؟؟؟ اینو قبلا یاد گرفته بودم ولی یادم نیس فقط یادمه توش اینتر و ابی شدن ادرس بالا بکار رفته لطفا پاسخ بدید

راستش رو بخواهید سوال شما کمی برام مبهم بود و منظور شما رو به طور دقیق متوجه نشدم.اما اگر منظورتان این است که اگر نظر یکسانی را در وبلاگ‌های متعدد ثبت کنیم این کار نوعی اسپم محسوب میشه و کار درستی نیست

چنور یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 05:14

ممنون

hani دوشنبه 13 بهمن 1393 ساعت 11:47

سلام ممنون از شما
مفید بود.
موید باشید

AMIN چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 11:19

سلام خیلی خوبه ممنون

ستاره سه‌شنبه 8 مهر 1393 ساعت 00:40

ممنون از توضیحاتتون

مبینا یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 13:17 http://khorshdzaman.blogfa.com

وقتی توی بخش نظرات مشخصاتمونونوشتیم پایین یه کدامنیتیه همون عددی که تویه کادرکوچیک باید واردکنیم حالا من می خوام نظر بدم اون کدامنیتی نیست چیکارکنم.

خود من هم قبل از این چنین مشکلی را هنگام نظر دادن در بلاگفا داشتم که چندتا راه‌حل برای حل آن پیدا کردم از جمله اینکه
*بخش نظرات یک پست را در صفحه جدید بازکنید.
*در بعضی از موارد هم بعد از اینکه چند کلمه تایپ می‌کنید، کد امنیتی ظاهر میشه.
*بهترین راه‌حل استفاده از یک مرورگر دیگر است، هر چند در مواردی به روزسانی مرورگر هم جواب می‌دهد.

مبینا شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 15:46 http://khorshdzaman.blogfa.com

سلام.مطالبتون بدردم خورد ولی یه سوال من وقتی می خوام توی یه وبلاگی نظربدم این کد امنیتی نیست لطفا راهنمایم کنید

سلام
خوشحالم مطالب براتون مفید بوده
لطفا سوالتون رو با مثال دقیق و همراه با لینک بیان کنید تا بتوانم پاسخ بدهم.

yalda یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 16:32 http://yalda@. com

خیلی ممنون واقعا خیلی خوب بود .

شایان دوشنبه 4 آذر 1392 ساعت 18:26 http://bhght.blogsky.com

به نظر من یکی از دلایل عمده این که نظر نمیزارن یا کم میزارن دوتا دونه دلیل داره
یک : پستای تکراری
دو : سرعت پایین و پهنایه بانده کم :|
سه :دی گشادی :دی
تبادل لینک میفرمایید؟ :دی :دی

خیلی ممنون از نظر شما.دلیل اول را بیشتر قبول دارم.
به جای تبادل لینک آدرس چندتا از پستهای خوب و خواندنی خودتون را بگوئید.در پستهای بعد استفاده می‌کنم.

امیر پنج‌شنبه 30 آبان 1392 ساعت 22:09 http://tazeha1392.blogsky.com

سلام ، چه سایت جالب و نکته داری دارید . ممنون از این همه راهنمایی در وبلاگ

سلام.خیلی ممنون.این نظر لطف شماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد