لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

هنر ساختن لیست در وبلاگ نویسی

اگر شما یک وبلاگ نویس حرفه‌ای باشید یا یک خواننده وبلاگ ،در هر دو حالت در وبلاگ مورد علاقه خودتان پست‌هایی را خوانده‌اید که عنوانی شبیه به این موارد داشته‌اند : "ده عادت وبلاگ نویسان موفق " ، " بیست راه برای خلاقیت بیشتر در زندگی" ، " پنج راه برای کسب اعتماد به نفس بیشتر".

همه اینگونه پست‌ها از یک روش مشترک برای نوشتن و جذب مخاطب استفاده کرده‌اند.


این تکنیک موفق در وبلاگ نویسی « ساختن لیست » نام دارد


 که در حال حاضر کاربرد فراوانی در بین وبلاگ نویسان حرفه‌ای دارد. یکی از روشهای معمول برای نوشتن یک پست و جذاب ساختن آن ، تهیه لیستی از نکات و موارد ارزشمند است.خوانندگان وبلاگ هم از خواندن اینگونه پستها لذت بیشتری می‌برند.


در این پست می‌خواهم به موضوع لیستها و اهمیت آنها در وبلاگ نویسی بپردازم.

 

 

تهیه لیست از نظر نویسندگان کتابهای موفقیت


اگر اهل مطالعه باشید و مثل من علاقه به کتب روانشناسی و موفقیت داشته باشید.حتما درباره اهمیت تهیه لیست در زندگی و کار خوانده‌اید.نویسندگانی مانند برایان تریسی همیشه ما را تشویق می‌کنند تا برای انجام کارها ،لیستی از کارهای مختلف تهیه کنیم سپس با تعیین اولویت هر کدام از کارها نسبت به انجام دادنشان اقدام کنیم.در اینجا من از شما می‌پرسم آیا شما عادت به نوشتن لیست دارید؟ تا چه اندازه از نوشتن لیست برای انجام کارهای روزانه استفاده می‌کنید؟


افراد با هوش تاریخ و درست کردن هنرمندانه لیستی از ایده‌ها


همه افراد با هوش در تاریخ از اهمیت ساختن لیست به خوبی آگاه بوده‌اند.آنها برای تبدیل ایده‌های خودشان به واقعیت از قدرت لیستها استفاده می‌کرده‌اند.برای مثال می‌توانم لئوناردو داوینچی را نام ببرم.داوینچی به خاطر دفترچه‌های یادداشتش معروف بود.او دفترچه‌های یادداشت مختلفی با خود به همراه داشت.هر جا که ایده خوبی به ذهنش می‌رسید.آن را یادداشت می‌کرد.بنابراین داوینچی همواره لیستی از ایده‌های ارزشمند را با خود به همراه داشت.من داستانهای مشابهی هم درباره ایجاد لیستی از ایده‌های جالب و بکر توسط توماس ادیسون شنیده‌ام.


گوگل هم طرفدار ساختن لیست های پرمحتوا است


رباتهای جستجوگر گوگل هم به پست‌هایی که به شکل لیست تهیه می‌شوند.توجه بیشتری می‌کنند.اغلب وبلاگ نویسان حرفه‌ای به ما توصیه می‌کنند تا پست‌هایی بنویسیم.و در آن با استفاده از شماره و دایره‌های توپر لیست درست کنیم.یعنی تهیه لیستهای مختلف ،یکی از کارهایی است که ما می‌توانیم برای افزایش رتبه وبلاگ خودمان در گوگل انجام بدهیم.


یک تجربه شنیدنی از وبگردی...


من مدتی پیش یک وبلاگ انگلیسی زبان دیدم که همه پستهای آن به شکل لیست های بیست و پنج تایی درباره موضوعات گوناگون تشکیل شده بود.نویسنده وبلاگ گفته بود هر بار که یک پست را می‌نویسد.دوست دارد آن پست شامل بیست و پنج نکته بسیار مهم و خواندنی درباره یک موضوع خاص باشد.


نتیجه گیری


بنابراین می‌توانیم به این نتیجه ارزشمند برسیم که " ساختن لیست" یک ایده خوب برای نوشتن یک پست پرمحتوا به شمار می‌رود.ما می‌توانیم در زمینه موضوع وبلاگ خودمان به ساختن لیست بپردازیم.این کار می‌تواند ارزش مطالب وبلاگ ما را برای خوانندگان و مخاطبان آن افزایش دهد.


یک سوال مهم !


اما سوال مهمی در اینجا وجود دارد ما چگونه در زندگی شخصی و حرفه‌ای خودمان می‌توانیم مانند داوینچی از درست کردن لیست استفاده کنیم؟ آیا شما نقشه خاصی برای انجام این کار دارید؟


نوبت شماست!


حالا نوبت شماست.که درباره تجربه خودتان بگویید.آیا شما هم پستی سراغ دارید که به شکل لیستی از نکات با ارزش تهیه شده باشد؟ آیا درباره هنر ساختن لیست در وبلاگ نکته‌ای وجود دارد که من نگفته باشم؟باید بگویم که شما با نظر دادن درباره هنر ساختن لیست در وبلاگ به کامل شدن این پست کمک خواهید کرد.


مطالب مرتبط :


پنج ایده عملی برای نوشتن یک پست پرمحتوا


پنج نکته مهم برای موفقیت در وبلاگ نویسی


پنج پست خواندنی و پربازدید آبان ماه



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد