لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

تولید محتوا چالشی سخت برای هر وبلاگ نویس

تولید محتوای نو و منحصربفرد ، کار اصلی یک وبلاگ نویس حرفه‌ای است.


محتوا پادشاه است.برای نوشتن یک پست ،هرگز مطلبی را از منبع دیگر به طور کامل کپی نکنید.


برای افزایش رتبه وبلاگ خودتان باید پست‌های منحصربفرد بنویسید.


و....

  

این جملات ، جملاتی هستند که ممکن است شما هم بارها خوانده باشید.


در اولین روزهایی که شروع به وبلاگ نویسی کرده بودم.بسیار کنجکاو بودم که درباره روشهای موفق در وبلاگ نویسی بیشتر بدانم.این بود که موضوع تمام وبگردی هایم شده بود :


روشهای موفق در وبلاگ و وبلاگ نویسی


همه وبلاگ نویسان موفق بر این نکته اتفاق نظر دارند که تولید محتوا چالش بزرگ هر وبلاگ نویس می‌باشد.یعنی ما باید تلاش کنیم تا به شکلی بنویسیم که پستهای ما ارزش خوانده شدن را داشته باشد.گفتن این حرف ساده است ،اما اجرای آن بسیار دشوار است.و نیاز به این دارد که بسیار تلاش کنیم.


قانونی که باید به صورت عادت دربیاوریم


در همان روزهای نخستین که می‌خواستم وبلاگ نویسی را به طور جدی آغاز کنم.از طریق مطالعه وبلاگهای موفق مانند پراب و یک ادمین فهمیدم که قدم اول برای تولید محتوای مناسب و فوق العاده ،یک قانون بسیار ساده ولی بسیار موثر است.من باید سعی می‌کردم عمل به این قانون را به صورت یک عادت دربیاورم.اما حتما الان می‌پرسید که این چه قانونی هست که هر وبلاگ نویسی باید سعی کند عمل به آن را به صورت یک عادت دربیاورد.قانون اول وبلاگ نویسان موفق این است :


برای نوشتن یک پست ،هرگز و در هیچ شرایطی مطلبی را از منابع دیگر به طور کامل کپی نکنید.


اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود.من به دنبال این بودم که بفهمم منظور از یک محتوای منحصربفرد چیه؟ من چگونه باید عمل کنم و چه کارهایی را باید انجام بدهم تا نوشته‌هایم از طرف خوانندگان وبلاگم مورد توجه قرار بگیرد؟ وبلاگ نویسان حرفه‌ای چه کارهایی انجام می‌دهند تا یک پست فوق العاده خلق می‌کنند؟ پستی که در همان ساعات اولیه توسط کاربران زیادی خوانده می‌شود.و البته به یک پاسخ مناسب رسیدم.

وبلاگ نویسان حرفه‌ای یک ویژگی مشترک دارند.آنها به طور مداوم مشغول یادگیری و مطالعه در زمینه موضوع وبلاگ خودشان هستند.مطالعه منظم در زمینه موضوع وبلاگ می‌تواند بر روی نوشته‌های ما تاثیر خوبی داشته باشد.یعنی نوشته‌های شما  پربارتر و پرمحتواتر خواهد شد.وبلاگ نویسان موفق واقعا افراد پر مطالعه‌ای هستند.

پس ما یک راه ساده یاد گرفتیم که عبارت است از :


برای اینکه وبلاگ پرمحتوایی داشته باشید ،در زمینه موضوع وبلاگتان هر روز و به طور منظم مطالعه کنید.


من خودم مطالعه کردن و کتاب خواندن را بسیار دوست دارم.به قول آقای علیرضا مجیدی مدیر وبلاگ یک پزشک ،زندگی پر کتابی داشته‌ام.از طرفی چون هر روز درباره تکنیکهای وبلاگ نویسی مطالعه می‌کردم ،تصمیم گرفتم تا این وبلاگ را ایجاد کنم تا چکیده و خلاصه دانسته‌هایم درباره وبلاگ نویسی را به اشتراک بگذارم.


یک راهنمایی هوشمندانه برای وبلاگ نویسان تازه کار


اگر شما یک تازه کار هستید و با خواندن این مطلب هنوز نوشتن یک پست برای شما مشکل است.یک توصیه خوب برای شما دارم.قبل از هر چیز باید یک موضوع خوب برای خودتان انتخاب کنید.اگر در هیچ زمینه و موضوعی تخصص ندارید.میتوانید یک کار کوچک انجام دهید سری به نشریات پر تیراژ ایران بزنید.ببینید مردم خواندن کدام مجله یا روزنامه را دوست دارند و کدام کتابها پرفروش هستند؟ 

به عنوان مثال این روزها مجله ها و نشریاتی که در زمینه موفقیت و مثبت اندیشی هستند.از طرف مردم ایران بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.یعنی همه دوست دارند درباره موفقیت و مثبت اندیشی بیشتر بخوانند به ویژه اگر این مطالب دست اول و تازه باشند.

مطالب خبری و مطالب آموزشی به ویژه در زمینه فناوری آی تی از دیگر موضوعاتی هستند که بسیار مورد علاقه کاربران ایرانی قرار دارند.

نظر شما درباره این پست چیست؟ آیا در زمینه تولید محتوا برای وبلاگ نکته‌ای وجود دارد که من به آن اشاره نکرده‌ام؟


مطالب مرتبط :


دردسرهای یک وبلاگ نویس تازه کار


هنر ساختن لیست در وبلاگ نویسی


سه چهره موفق وبلاگ نویسی حرفه‌ای ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد