لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

ماموریت یک وبلاگ نویس حرفه‌ای

وقتی شما یک وبلاگ ایجاد می‌کنید به این معنی است که شما اطلاعاتی دارید که می‌خواهید آن را در اختیار دیگران قرار بدهید.این اطلاعات ممکن است شامل تجربه ها و خاطرات و تخصص شما در یک زمینه خاص باشد.اطلاعات شما ممکن است به صورت یک نوشته ، یک عکس و یا یک فایل ویدیویی باشد که با استفاده از آنها سعی می‌کنید افکار و دیدگاه هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

اما همانطور که می‌دانید وبلاگهای کمی هستند که موفق می‌شوند لذت اشتراک افکار را به یک تجربه شیرین و به یادماندنی تبدیل کنند. اینگونه وبلاگها همانهایی هستند که آمار بازدید بالایی نیز دارند.آنها یک ویژگی مشترک دارند که در این پست درباره آن با شما صحبت خواهم کرد.

  

وقتی وبلاگی را برای اولین بار ایجاد می‌کنیم و چند پست را در آن منتشر می‌کنیم به زودی متوجه می‌شویم که برای افزایش ترافیک خودمان باید نکاتی را یاد بگیریم که از جمله آنها این است که از کلمات کلیدی و تکرار آن ها بیشتر در نوشته‌هایمان استفاده کنیم.

وبلاگهای زیادی هستند که راهکارهایی را برای کسب ترافیک به شما می‌آموزند. آنها به ما می‌گویند که 


سعی کنید هر روز یک یا دو پست بنویسید


سعی کنید تعداد کلمات پستهای تان کمتر از ۶۰۰ کلمه نباشد


از کلمات کلیدی در عنوان پستهایتان استفاده کنید


در پاراگراف اول بیشترین استفاده از کلمات کلیدی را بکنید.


و.....


ما شروع به استفاده از این نکات می‌کنیم. و برای نوشتن یک پست زمان زیادی را صرف می‌کنیم. اما بعد از مدتی از انجام این کار دلسرد می‌شویم. و از ادامه نوشتن باز می‌مانیم

چرا که هنوز وبلاگ ما در ایجاد ارتباط با مخاطبان موفقیتی را کسب نکرده است.


چرا که اینگونه نوشتن بعد از مدتی باعث می‌شود که مطالب وبلاگ برای خوانندگان آن کسل کننده و یکنواخت بشود و فضای کلی وبلاگ هم فضایی سرد و بی روح شود چون در این میان ما یک چیز مهم را فراموش کرده‌ایم.و آن هم مخاطبان واقعی وبلاگ هستند.مخاطبان و خوانندگان واقعی ما انسانها هستند و ما باید مطالبی را بر روی وبلاگ به اشتراک بگذاریم که بتواند نظر آنها را جلب کند.

اینجا لازمه که یک نکته را درباره ساز و کار گوگل و سایر موتورهای جستجو به شما بگویم.


برنامه نویسان و طراحان گوگل دوست دارند وقتی شما عبارتی را برای جستجو در گوگل می‌نویسید و بر روی دکمه جستجو کلیک می‌کنید. آن چیزی که بر روی صفحه مانیتور شما به عنوان نتایج جستجو ظاهر می‌شود. شامل نتایجی باشد که اطلاعات جدید و ارزشمندی را در ارتباط با عبارت جستجو شده به شما ارایه میدهد.

یعنی تمام کاری که شما برای قرارگرفتن در نتایج گوگل و افزایش رتبه باید انجام دهید این است :


یک پست پرمحتوا بنویسید.


هنگام نوشتن یک پست در وبلاگ باید بدانیم که مخاطب ما رباتها و خزنده های گوگل نیستند بلکه انسانها مخاطب ما هستند.تفاوت انسانها با رباتهای گوگل اینه که آدم ها دارای شعور و احساس هستند و نیاز دارند که شناخته شوند و از همه مهمتر نیاز دارند که درک شوند.

ایجاد ارتباط با انسانها ماموریت اصلی یک وبلاگ نویس می‌باشد.نه ایجاد ارتباط با موتور جستجوی گوگل یا رباتهای خزنده. آن هم ارتباطی که دو طرفه باشد و تمام خصوصیات یک ارتباط موفق انسانی را داشته باشد.جوری که هر دو طرف این ارتباط احساس کنند که حرف شان از سوی طرف مقابل فهمیده می‌شود.


نظر شما در این باره چیست ؟ آیا وبلاگ شما توانسته است یک ارتباط دو طرفه با مخاطبانش برقرار کند؟


مطالب مرتبط :


پله پله تا لذت وبلاگ نویسی


دردسرهای یک وبلاگ نویس تازه کار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد