لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

۸ دلیل اینکه چرا بیشتر وبلاگ نویسان تازه کار شکست می‌خورند ؟( ۱ )

راه اندازی یک وبلاگ کار بسیار آسانی است.اما رساندن آن به یک مرتبه قابل قبول ، کار بسیار سختی است.هر روز بسیاری از افراد جوان و تازه کار وبلاگ هایی را راه اندازی می‌کنند. با این امید که به کسب درآمد به صورت آنلاین بپردازند.این در حالی است که هیچ برنامه و ایده مناسبی در ذهنشان ندارند.


در حال حاضر پلتفرم هایی مانند ورد پرس ، بلاگر ، جوملا و....  ایجاد یک وبلاگ با هر موضوعی را بسیار آسان ساخته اند.اینگونه پلتفرم ها در دسترس افراد معمولی نیز قرار دارند و من فکر می‌کنم این علت اصلی افزایش روزانه آمار وبلاگهای جدید به شمار می‌رود.


فکر کنم شما هم با من موافق باشید که در چند سال اخیر ، هر روز بر تعداد وبلاگهای جدید اضافه می‌شود.

 این روزها راه اندازی یک وبلاگ جدید به بازی کودکان تبدیل شده است.و هر روز بر آمار وبلاگهایی که توسط افراد نوجوان راه اندازی می‌شود ، اضافه می‌گردد.


 در اینجا من قصد دارم درباره این موضوع بحث کنم که چرا افراد تازه کار بعد از اینکه یک وبلاگ جدید را راه اندازی کردند بعد از مدت کوتاهی برای همیشه دست از وبلاگ نویسی بر می‌دارند و مایوسانه از فعالیت به عنوان یک وبلاگ نویس دست می‌کشند ؟

چه چیزهایی باعث می‌شوند که آنها مجبور به گرفتن این تصمیم شوند؟

  

۱ -نداشتن آگاهی


اگر شما هم در فکر ایجاد یک وبلاگ تازه هستید اولین کاری که باید انجام دهید کسب آگاهی درباره فضای وبلاگستان می‌باشد. بیشتر وبلاگ نویسان بدون برخورداری از آگاهیها و اطلاعات لازم اقدام به راه اندازی یک وبلاگ جدید می‌کنند. و بعد از مدتی هم آن را خاتمه می‌دهند بدون اینکه هیچ کار خاصی انجام داده باشند.آنها حتی نمی‌دانستند که علایق واقعی آنها چیست.

بنابراین نداشتن آگاهی یک مشکل اساسی در بین افراد تازه کار می‌باشد.

 توصیه من اینه که قبل از راه اندازی یک وبلاگ جدید به خوبی در این زمینه تحقیق کنید.انجام این کار در درازمدت برای موفقیت شما الزامی است.

در مرحله بعد درباره علایق شخصی خودتان جستجو کنید سعی کنید موضوع وبلاگتان چیزی باشد که واقعا به آن علاقه دارید.


۲ -نداشتن وقت کافی


این داستان با مزه و جالبی است که همه افراد تازه کار آن را بیان می‌کنند.

 اگر از یک وبلاگ نویس ناموفق بپرسید که چه چیزی باعث شده که وبلاگ نویسی را کنار بگذارد ؟

تقریبا همه آنها این جواب را خواهند داد : من وقت کافی برای کار بر روی وبلاگم نداشتم.

افراد زیادی هستند که با شور و هیجان زیادی ،  شروع به نوشتن یک وبلاگ می‌کنند. و سپس آن را کنار می‌گذارند تنها به این دلیل که وقت کافی ندارند.

شما به عنوان یک وبلاگ نویس تازه کار باید بتوانید زمان خود را به شکلی مدیریت کنید که هر روز یک یا دو ساعت وقت برای کار بر روی وبلاگتان داشته باشید.


۳ -به سرعت تسلیم شدن


فرمول موفقیت این است هرگز تسلیم نشوید و هرگز دست از تلاش برندارید.

بیشتر تازه کارها در ابتدای کارشان بسیار با انگیزه کار می‌کنند. اما اوضاع همین طور باقی نمی‌ماند آنها سرانجام به نقطه ای می‌رسند که تصمیم می‌گیرند که ادامه دادن دیگر بی فایده است.

رها کردن انجام یک کار در نیمه راه در مقایسه با ادامه دادن آن همیشه آسان به نظر می‌رسد و این انتخابی است که بیشتر افراد تازه کار آن را انجام می‌دهند.

 اخیرا در یک مطالعه یافته شده است که اکثر افراد تازه کار در همان ۹۰ روز اول فعالیتشان به عنوان یک وبلاگ نویس ، دست از کار می‌کشند و دیگر ادامه نمی‌دهند.


۴ -برخوردار نبودن از مهارتهای نوشتاری


وبلاگ نویسی درباره یادگیری مطالب مختلف و بیان آن به زبان خودتان است.تنها چیزی که برای افراد مبتدی مهم است اینه که هر روز پستهایی را برای انتشار داشته باشند آنها هرگز به مهارتهای نوشتاری خودشان توجه لازم را نمی‌کنند.

وقتی من وبلاگ نویسی را شروع کردم نویسنده خوب و ماهری نبودم حتی امروز هم نیستم.اما من به یادگیری در این زمینه ادامه دادم و در حال حاضر نسبت به روزهای اول اشتباهات کمتری مرتکب می‌شوم.

 بنابراین نداشتن مهارتهای نوشتاری از دلایل عمده ای است که باعث می‌شود افراد مبتدی دیگر به نوشتن ادامه ندهند آنها نوشتن را کاری مخصوص نویسندگان حرفه‌ای می‌دانند.


چهار دلیل دیگر را در پست بعدی بیان خواهم کرد.


نظر شما درباره این پست چیست ؟ لطفا برای کامل شدن این مطلب نظر خود را بیان کنید؟


نظرات 1 + ارسال نظر
http://techne.persianblog.ir یکشنبه 13 بهمن 1392 ساعت 01:08 http://techne.persianblog.ir

بسیار عالی بود!
ممنونم

البته این نظر لطف شماست.من هم ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد