لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

ده وبلاگ برتر درباره وبلاگ نویسی

در این پست می‌خواهم ده وبلاگ برتر درباره وبلاگ نویسی ،وبلاگ نویسی حرفه‌ای و حتی کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی را به شما معرفی کنم.امیدوارم بتوانید از آنها استفاده کنید.

 

 

۱- پراب :  یک وبلاگ پرنکته و آموزنده در زمینه وبلاگ نویسی حرفه‌ای می‌باشد که مطالب آن بسیار ساده و روان بیان شده است. وبلاگ نویسی حرفه‌ای ایران یا پراب متعلق به مهندس علیرضا جلیلی می‌باشد. ایشان هدف از راه اندازی این وبلاگ را اینگونه بیان کرده است : 

« هدف از راه اندازی پراب این است که به وبلاگ نویسان ایرانی و فارسی زبان کمک کنیم تا بتوانند از وبلاگ خودشان درآمد کسب کنند.»


۲-یک ادمین : این وبلاگ که در ابتدا توسط مسعود فاطمی کار خود را شروع کرد اما اکنون با اضافه شدن نفراتی مانند محمود ظروفچی ،بهراد جاود و رضا قناعت  به صورت گروهی از نویسندگان جوان اداره می‌شود.یک ادمین یک وبلاگ محبوب است.نکته جالب درباره یک ادمین این است که مسعود فاطمی در شانزده سالگی این وبلاگ را راه اندازی کرده است.


۳-وب نویسی : شاید شما هم نام آقای صادق علوی زاده مدیر وبلاگ پرمحتوای وب نویسی را شنیده باشید.آقای علوی زاده از افراد باتجربه در زمینه وبلاگ نویسی هستند من همیشه از خواندن نوشته‌های ایشان بسیار لذت می‌برم چون ایشان علاوه بر تجربه خوبی که دارند از قلم بسیار شیوایی نیز برخوردارند.


۴- بلاگینگ : اگر شما یک وبلاگ نویس مبتدی باشید یا یک وبلاگ نویس حرفه‌ای ، در هر دو صورت این وبلاگ می‌تواند برای شما مفید باشد چرا که آموزشهای این وبلاگ که توسط آقای جمال روح بخش تهیه می‌شود از مقدماتی ترین تا پیشرفته ترین مباحث وبلاگ نویسی را در بر می‌گیرد.

آقای روح بخش در این وبلاگ نوشته است که : 

« هدف اصلی این سایت تامین منابع اطلاعاتی در هر زمینه ای از وبلاگ نویسی برای تمام افراد تازه وارد و خبرۀ این زمینه است.»


۵- وبلاگ نیوز : به جرات می‌توانم بگویم هر وبلاگ نویس ایرانی باید خواندن وبلاگ نیوز را در برنامه روزانه خود بگنجاند شما می‌توانید آخرین خبرها و تحولات در وبلاگستان فارسی را در وبلاگ نیوز بخوانید.


۶- مرجع راهنمای وبلاگ نویسان : این سایت توسط تیم پشتیبانی قالب های بلاگ اسکین اداره می شود و کلیه کاربران جهت گرفتن راهنمایی در زمینه کد نویسی قالب های وبلاگ و صفحات وب می توانند به آن مراجعه کنند.ضمن اینکه این سایت نوشته‌های خوبی درباره تولید محتوا در وبلاگ های ایرانی دارد.


۷- بازدید بالا : وقتی وارد این وبلاگ آموزنده می‌شویم زیر عنوان وبلاگ یعنی بازدید بالا عبارتی نوشته شده است که فکر می‌کنم بهترین معرفی برای این وبلاگ پرمحتوا به شما می‌رود. این عبارت از این قرار است :


آموزش کامل نکته ها و تمرینهای ساده و روان برای وبلاگ نویسی حرفه ای


این وبلاگ که به گفته مدیر آن تمرینگاه آزادی است برای کسب مهارت در نویسندگی و مدیریت وبلاگ ، دارای پستهایی درباره نکات وبلاگ نویسی است و به گونه‌ای نوشته شده که هیچگاه از خواندن آن خسته نخواهید شد.


۸- آموزش وبلاگ نویسی راسخون : همان طور که از نام این سایت پیداست این سایت وابسته به سایت راسخون و سرویس وبلاگ نویسی راسخون می‌باشد.توصیه می‌کنم به سایت آموزش وبلاگ نویسی راسخون حتما سر بزنید طیف گسترده ای از مطالب گوناگون در ارتباط با وبلاگ نویسی در انتظار شماست.


۹- مهدیکا : این سایت که توسط حمید توکلی و همکارانش اداره می‌شود. مطالب پرمحتوا و جذابی درباره نقد سایتها ، برندسازی اینترنتی و بهینه سازی برای موتورهای جستجو (seo) دارد اما اینها دلیل اصلی من برای معرفی مهدیکا نیست.بلکه من دلیل دیگری دارم.

اگر وارد سایت مهدیکا بشوید با بخشی به نام مصاحبه ها مواجه خواهید شد که به نظر من جذابترین بخش مهدیکا همین بخش مربوط به مصاحبه ها است.در این بخش شما می‌توانید مصاحبه هایی که با وبلاگ نویسان موفق انجام شده را بخوانید وبلاگ نویسانی مانند مهندس جلیلی و مسعود فاطمی که پیش تر درباره آنها صحبت کردم.


۱۰- وبلاگینا : شاید به من بگویید که موضوع اصلی وبلاگینا ، وبلاگ نویسی نیست من هم با شما موافقم.اما وبلاگینا بخشی با نام مصاحبه دارد که مصاحبه های بسیار خواندنی با چهره های شاخص وب فارسی دارد که توصیه می‌کنم حتما بخوانید البته خبر خوش این است که بسیاری از این مصاحبه ها به صورت صوتی تهیه شده است مانند مصاحبه با دکتر علیرضا مجیدی مدیر وبلاگ یک پزشک که توصیه می‌کنم شنیدن آن را از دست ندهید.

خواندن و شنیدن این مصاحبه ها می‌تواند منبع خوبی برای یادگیری درباره نکات موثر در وبلاگ نویسی باشد.


در پایان این پست از شما می‌خواهم اگر وبلاگ مفید و آموزنده‌ای را در زمینه وبلاگ نویسی حرفه‌ای می‌شناسید که من آن را در این پست معرفی نکرده‌ام لطفا در بخش نظرات آن را به من و خوانندگان وبلاگ معرفی کنید.

نظرات 3 + ارسال نظر
می توانم جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 10:05

آموختن رو از وبلاگ زیبا و جذاب و اموزنده ی شما شروع کرده ام و شوق نویسنده جذب و مشتاقم کرده است
ممنونم
بیش از پیش موفق باشید

الیاس جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 16:26 http://learnak.ir/

سلام
عالی بود!
در ضمن انجمن وبلاگ نویسان هم خوبه!

Arshia پنج‌شنبه 17 بهمن 1392 ساعت 12:08 http://pc-iran.ir

ممنون از اطلاع رسانیتون

خواهش می‌کنم.
از نظر دلگرم کننده شما هم تشکر می‌کنم.
من همیشه دوست داشتم برای شناساندن سایتها و وبلاگ های مفید ایرانی و فارسی زبان قدم کوچکی بردارم و این پست را به این خاطر نوشتم تا راهنمایی برای همه دوست داران وبلاگ و وبلاگ نویسی باشد که می‌خواهند لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد