لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پنج دلیل مهم برای استفاده کارآفرینان از وبلاگ نویسی

اهمیت کسب و کارهای کوچک بر اقتصاد دنیا، بر هیچ کس پوشیده نیست. حتی بسیاری از دولتها به دنبال این هستند با حمایت از کارآفرینان ،کسب و کارهای کوچک را توسعه بدهند.حا اگر شما یک کارآفرین باشید یا حتی در فکر ایجاد یک کسب و کار جدید و کارآفرینی باشید یکی از مواردی که برایتان بسیار اهمیت پیدا میکند این است که باید به دنبال این باشید که کسب و کارتان را با کمترین هزینه گسترش بدهید.وبلاگ و بلاگ نویسی می‌تواند به شما در این راه کمک کند تا با هزینه‌ای بسیار کم یک رسانه دیجیتال شخصی برای توسعه کسب و کار جدیدتان در اختیار داشته باشید.


در ادامه می‌خواهم درباره وبلاگ نویسی و نقش مهم آن در توسعه کارآفرینی مطالبی را بیان کنم

 

 


در کتاب فارسی دوره دبستان مثلی بود با این مضمون که 


عالم بی عمل به چه ماند، به زنبور بی عسل.


این مثل را از دوره دبستان به خاطر دارم و همیشه آن را برای خودم تکرار می‌کنم

 و این را هم بگویم که هیچوقت دوست ندارم یک عالم بی عمل باشم.

شاید بپرسید این حرفها چه ارتباطی با بحث ما که درباره تولید محتوا در وبلاگ است دارد؟

خب اگر چند دقیقه صبر کنید توضیح می‌دهم


 وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی »پر است از توصیه‌های جور وا جور درباره تولید محتوا در وبلاگ.

 در این پست تصمیم دارم که خودم اولین کسی باشم که به این توصیه‌ها عمل می‌کنم. شاید بتوانم با این روش شما را تشویق کنم تا به این توصیه‌ها عمل کنید و فقط خواننده نباشید.هر چند به شخصه معتقدم که خواندن یک پست خوب هم می‌تواند بر کیفیت وبلاگ نویسی شما تاثیرگذار باشد.


الان می‌توانم حدس بزنم که منتظر هستید تا درباره توصیه امروز بیشتر بدانید پس شما را زیاد منتظر نمی‌گذارم.

توصیه امروز من این است :


 اگر مایل هستید که یک پست بسیار عالی بنویسید یک راهش این است که 


موضوعی را برای اولین بار در وبلاگ خودتان پوشش دهید.


خب همان طور که گفتم خودم اولین کسی هستم که می‌خواهم به توصیه امروز عمل بکنم.


اما موضوع تازه و جدیدی که می‌خواهم درباره آن بنویسم مربوط به مقاله‌ای درباره وبلاگ نویسی حرفه‌ای است که به تازگی آن را در سایت بسیار معروف فوربس خوانده‌ام.


این مقاله که به قلم تام واتسون و در بیست و هشتم فوریه در سایت فوربس (Forbes) منتشر شده است درباره این موضوع بحث می‌کند که 


چرا هنوز وبلاگها برای کارآفرینان مهم هستند؟


تام واتسون در ابتدای این مقاله می‌گوید :


« وقتی یک کارآفرین از من درباره تعیین یک استراتژی درباره استفاده از رسانه های دیجیتال سوال می‌کند اولین کلماتی که از دهان من خارج می‌شود اغلب این است که 


همین امروز یک وبلاگ راه بینداز!  


با شنیدن این جمله آنها اغلب طوری به من خیره می‌شوند که گویی من از زمانهای بسیار قدیمی مانند سال ۲۰۰۶ آمده ام و با آنها صحبت می‌کنم


اما این توصیه‌ای است که من همواره به آن معتقد بوده و هستم


وبلاگها هنوز یک بخش حیاتی از یک استراتژی قوی برای داشتن یک رسانه دیجیتال را تشکیل می‌دهند.آنها بسیار ارزان هستند و برای تیمهایی کوچک از موسسان و خدمات دهندگان بسیار مفید هستند.»


پنج دلیل مهم برای استفاده کارآفرینان از وبلاگ نویسی


در ادامه و در بخش پایانی مقاله ،تام واتسون می‌گوید :


« براساس تجارب من به عنوان یک وبلاگ نویس ،پنج دلیل اصلی وجود داره که باید کارآفرینان اجتماعی از وبلاگ نویسی برای ارتباط با مخاطبان خودشان استفاده کنند که این پنج دلیل عبارتند از :


۱-داستان خودتان را بگویید


وبلاگ یک مسیر مستقیم است،وابسته به فرد یا شبکه های دیگر نیست.وبلاگها به شما اجازه می‌دهند تا افکارتان را آزادانه مطرح کنیدآنها همچنین سریع هستند و مذیریت وبلاگها بسیار آسان و راحت است


۲-روزنامه شخصی خودتان را راه اندازی کنید.


وبلاگ شما ،وبلاگ شماست.چه از یک هاست و دامنه شخصی استفاده کنید یا از یک سرویس رایگان وبلاگ دهی.در هر دو صورت وبلاگ شما می‌تواند به عنوان روزنامه شخصی شما باشد.و شما می‌توانید هر طور که مایل هستید داستان خودتان را در آن منتشر کنید.


۳-شخصیت واقعی و حقیقی خودتان را ارایه کنید.


وقتی که شما یک وبلاگ راه می اندازید نیازمند این هستید که در انتشار منظم پستها بسیار متعهد باشید این درست مثل این است که چراغها همیشه روشن هستند و کارآفرین اجتماعی ما در دفتر کارش حاضر است.با این کار به حمایت کنندگان و مشتریان بالقوه خودتان، این امکان را فراهم می‌آورید که با خود شما به طور مستقیم در ارتباط باشند.


۴-دعوت به گفتگو و مشارکت کنید


پیام یک وبلاگ خوب به همه دنیا این است که 


در ما به روی همه باز است، لطفا داخل شوید.


شما نه تنها می‌توانید پستهایتان را منتشر کنید بلکه می‌توانید از طریق وبلاگ با مخاطبان خود ارتباط دو طرفه برقرار کنید و افکارتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.در دنیای امروز که یک دنیای شبکه شده است برای یک کارآفرین اجتماعی این یک مفهوم ارزشمند و حیاتی است.


۵-رسانه دیجیتال به محل و مکانی برای کنترل و اداره کردن نیازمند است.


رسانه دیجیتال محلی است که مردم در آن حضور دارند مانند فیسبوک و توییتر.


اما این روزها شما نمیتوانید در فیسبوک و توییتر فعال باشید.اما حرفی که قصد دارید بگویید و جایی که شما قصد دارید مردم را به طرف آنجا هدایت کنید و چیزی که شما قصد دارید به اشتراک بگذارید چیزی نیست جز 


وبلاگ شخصی خودتان


حتی اگر یک وبلاگ بسیار ساده باشد.این وبلاگ یک مرکز رسانه دیجیتال برای انتقال پیام شما و توسعه خدمات شما ایجاد می‌کند.»


خب در پایان باید بگویم که من فقط قسمتهای مهم مقاله را ترجمه کردم چون هدف من این بود که ایده اصلی مقاله را انتقال بدهم همچنین باید بگویم که ترجمه من ،یک ترجمه  ساده و ابتدایی است و اگر اهل فن ایرادی در آن دیدند لطفا مرا از راهنمایی خودشان بی نصیب نگذارند.همان طور که گفتم هدف من از انتشار اینگونه پستها صرفا انتقال ایده های جدید در زمینه وبلاگ نویسی است.


شما اگر دوست داشتید می‌توانید متن اصلی مقاله را از طریق لینک زیر به طور کامل بخوانید.


http://www.forbes.com/sites/tomwatson/2014/02/28/why-blogs-still-matter-for-social-entrepreneurs



نظرات 3 + ارسال نظر
مجتبی چهارشنبه 14 اسفند 1392 ساعت 15:38

سلام بر شما
از شما راهنمایی میخواهم
بنده در زمینه طراحی بنر (گیف و فلت) تبهر زیادی دارم و کار هایم حرفه ای هستند ...
و همچنین در زمینه ترجمه و طراحی قالب نیز حرفه ای هستم
اگه بخواهم از این استعداد هایم پول در بیاورم چه باید بکنم؟

لطفا کامل و واضح و عالی مثل همیشه که بوده پاسخ بدهید ممنون...

سلام
شاید جواب دادن به سوال شما در صلاحیت من نباشد چرا که در «لذت وبلاگ نویسی» به دنبال آن هستم تا راههای تولید محتوای با کیفیت برای وبلاگها را مرور کنیم
البته من فرض را بر این می‌گیرم که شما می‌خواهید مهارت خودتان را از طریق وبلاگ نویسی به کار گیرید.
با این فرض و با تکیه بر دانسته هایم چند نکته را یاد آوری می‌کنم.
ابتدا باید به این نکته توجه کنید کسب درآمد به تلاش و پشتکار نیاز دارد و به هیچ عنوان کار راحتی نیست حداقل در شروع کار اصلا ساده نیست.
وقتی شما مهارت خوبی در زمینه طراحی دارید خب باید بگویم اگر کارتان واقعا عالی باشد.می‌توانید برای شروع یک وبلاگ با موضوع طراحی راه بیندازید.بعد نمونه کارهای خود را ارایه کنید.حتی برای راحتی می‌توانید برای فروش محصولات خودتان از سایت شاپ فا و یا سایت گوپاس استفاده کنید.

Behzad دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 08:50 http://jeepers-creepers.blogsky.com

rasti be nazaret kodum servis dahande weblog dar iran khube?az unjai ke matalebe webloget dar mored weblog nevisie ye post ham benvis dar mored rahnamai mardom ke che servisio entekhab konan..mataleb dg ham age miduni dar mored page rank-alexa-seo va chizai dar in mored fkr konam khailia dust daran rajebesh bedunan age baladi benvis merc..dar akhar babate fingelish taypidanam mano bebakhsh akhe dar mohit chat ziad faalam..khasti be nimbuzz bia idimo add kon ~*death_angel*~

سلام آقا بهزاد
به نظر شخصی من هر کدوم از سرویس دهندگان رایگان وبلاگ نویسی مزایا و معایب خودشون رو دارن.
مثلا سرویس بلاگفا با اینکه رتبه بالاتری در گوگل و الکسا داره.اما به دلیل بعضی از مقررات سختگیرانه خیلی از وبلاگ نویسان خودش را از دست داده.
البته درباره موضوعات و سوالاتی که مطرح کردید.به تدریج پست‌هایی را خواهم نوشت.

Behzad دوشنبه 12 اسفند 1392 ساعت 08:43 http://jeepers-creepers.blogsky.com

ba salam va merc babate nazaretun ke dar weblogam dadid...dar mored paragraf bandi bayad bgam ke az mehr mah ta alan dastrasi be kampioter va internet nadashtam va nakhaham dasht..dg majburam matalebamo az rahe mobile bnvisam..ke chun modl gushim khaili paine in emkano nadare ke paragraf bendaze...kambud emkanat daram vaela khaili weblogamo behtar mikardam..bazam mc

این موضوع را خودم حدس زده بودم.چون من هم یک مدتی همین مشکل را داشتم.
راستی به همین خاطره که متن نظراتتو هم با حروف لاتین می‌نویسید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد