لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

قوانین کسب درآمد از وبلاگ از زبان مدیر وبلاگ حقوق برای زندگی

وقتی چند روز پیش پست «چند نکته درباره کسب درآمد از وبلاگ به زبان ساده » را می‌نوشتم ،بعد از آنکه بر روی دکمه انتشار کلیک کردم.به این فکر می‌کردم که کاش می‌توانستم درباره جمله پایانی این پست بیشتر توضیح بدهم.

 جمله پایانی درباره قوانین کسب و کارهای اینترنتی در ایران بود.


وقتی درباره کسب درآمد از وبلاگ توضیح می‌دادم به این نکته اشاره کردم که تا آنجایی که من میدانم هنوز هیچ قانونی درباره کسب درآمد از وبلاگ وجود ندارد.

راستش دوست داشتم درباره این موضوع اطلاعات دقیق بیشتری داشته باشم و در اختیار شما قرار دهم.


به خاطر اینکه هنوز اطلاعات من در این مورد کامل نبودند.از توضیح بیشتر خودداری کردم.


چون ارایه اطلاعات دقیق و مستند از اصول وبلاگ نویسی است و ما باید نسبت به اطلاعاتی که ارایه می‌دهیم آگاهی کافی داشته باشیم.

پس به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید وبلاگ شما، به عنوان یک وبلاگ معتبر و یک منبع موثق شناخته شود باید این نکته کوچک را رعایت کنید که 

 

 

همواره اطلاعات دقیق و مستند ارایه دهید.


کار دیگری هم که می‌توانید در این رابطه انجام دهید این است که


 در پایان هر پست به معرفی منابعی بپردازید که از آنها استفاده کرده‌اید.


 خیلی از افراد این کار را انجام نمی‌دهند و آن را غیر ضروری می‌دانند.اما باید بگویم که این دیدگاه، دیدگاه مناسبی برای یک وبلاگ نیست.

خود من هم این قانون را همیشه رعایت می‌کنم. 


به عنوان مثال اگر پستی که می‌نویسم ترجمه باشد حتما به منبع اصلی لینک می‌دهم.


خوب به طور خلاصه این شد که ارایه اطلاعات دقیق می‌تواند وبلاگ شما را ،به یک وبلاگ برجسته تبدیل کند و راز ارایه اطلاعات دقیق این است که با معرفی منابع لازم، مطلب خود را مستند کنیم.


حالا بر می‌گردیم به موضوع کسب درآمد از وبلاگ....


همان طور که در ابتدای این پست گفتم ما برای اینکه بتوانیم در محیط وبلاگ کسب درآمد داشته باشیم یکی از مواردی که به آن نیاز داریم آگاهی از قوانین موجود در این زمینه است.


چون لازمه هر کسب و کار موفق این است که نسبت به حقوق و وظایف قانونی خودمان اطلاع کافی داشته باشیم.


و همین طور هم که در پایان پست قبلی اشاره کردم تا آنجایی که من می‌دانم قوانین خوب و شفافی در زمینه کسب درآمد از وبلاگ وجود ندارد و از این موضوع هم کم و بیش آگاهم که به طور کلی درباره حقوق تولید کنندگان محتوا در کشور ما خلا قانونی وجود دارد.

اما دنبال راهی بودم که اطلاعات دقیقی در این باره ارایه کنم که ناگهان یاد یکی از خوانندگان وبلاگ افتادم.

نام این خواننده پر و پا قرص« لذت وبلاگ نویسی » که خودشان هم وبلاگ نویس هستند ،عبارت است از 


آقای محمد عباسی فرد


ایشان دانشجوی رشته حقوق هستند و همینطور بهترین کسی هستند که می‌توانند در رابطه با قوانین کسب درآمد از وبلاگ نظر بدهند و بگویند که آیا درباره حقوق تولید کنندگان محتوا در اینترنت قوانینی تدوین شده و یا نه ؟


نکته مهم دیگری که درباره آقای عباسی فرد وجود دارد این است که خود ایشان یک وبلاگ نویس هستند و نام وبلاگ ایشان


حقوق برای زندگی

 

می‌باشد .وبلاگ ایشان یکی از وبلاگ های خوبی است که در این یک ماه گذشته بازدید کرده‌ام ،


پس فرصت را از دست ندادم و یک ایمیل به ایشان زدم و سوال خودم را از ایشان پرسیدم.

متن ایمیلی که برای آقای عباسی فرد فرستادم از این قرار بود.


« سلام آقای عباسی


یک سوال داشتم 


آیا  قوانینی  درباره تولید کنندگان محتوا تحت اینترنت وجود دارد؟

اگر درباره کسب و کارهای اینترنتی فردی به اختلاف و مشکل حقوقی برخورد کند چگونه می‌تواند طرح دعوی کند؟

ممنون می‌شوم اگر کامل جواب دهید.

حتی پیشنهاد می‌کنم در این باره یک پست در وبلاگتان بنویسید چون فکر می‌کنم خیلی از افراد از مسایل حقوقی در ارتباط با کسب و کار های اینترنتی اطلاع کافی ندارند.»


----------------------------------


اما باید بگویم که آقای عباسی فرد ،مدیر وبلاگ «حقوق برای زندگی» در کمتر از چند ساعت جواب ایمیل مرا دادند که 


پاسخ ایشان را به طور کامل برای شما نقل می‌کنم.


« سلام جناب میرزایی


در ابتدا خوشحالم که شما ، منِ کوچکترین را برای پرسش خود انتخاب کردید تا بنده هم به این واسطه در رابطه با موضوعات مطرح شده به تحقیق و جستجو بپردازم چرا که در رابطه با این مسائل ، اطلاعات کمی داشتم .


در رابطه با موضوعِ تولیدکنندگان محتوا به دو قانونِ : جرایم رایانه ای و مالکیت فکری و معنوی بر میخوریم ، 


اما متاسفانه تا جایی که بنده مطالعه و جستجو کردم قانون مشخص و واضحی در رابطه با تولیدکنندگان محتوا در اینترنت و محفوظ ماندن انتشارات این افراد یافت نمی شود .

موارد اشاره شده در قانون مالکیت فکری و معنوی بیشتر مربوط به مولفان و مخترعانی هست که اثر خود را ثبت کرده اند تا مورد حمایت این قانون قرار بگیرند .

همچنین در قانون جرایم رایانه ای به این مورد بر میخوریم که مواد یا تبصره ای مختص به این موضوع وجود ندارد ، تنها از ماده 12 این قانون ، برای جلوگیری از کپی برداری مطالب وبسایت ها و وبلاگ ها استفاده میشود (البته خود بنده نسبت به این ماده کمی ابهام دارم)

در کل چیزی که عیان است توجه کم به این قبیل موضوعات هست در صورتی که از نظر بنده از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که امروزه اینترنت و فعالیت های اینترنتی با زندگی افراد پیوند خورده


اما در ارتباط با کسب و کارهای اینترنتی و مشکلات از این دست و نحوه دادرسی این موضوعات میتوان گفت بر اساس نوع اختلاف به وجود آمده میتوان اظهار نظر کرد که آیا این اختلاف حقوقی است یا کیفری ، چرا که رسیدگی این دو شاخه از هم جداست و تفاوت هایی دارد .

پیشنهاد بسیار عالی هست جناب میرزایی اما هم اطلاعات بنده در این موضوعات کم و ناقص هست و هم اینکه برای کسب اطلاعات ، نوشتار های کمی وجود دارد ولی قطعا بی اعتنا از از این موضوع نخواهم گذشت و امیدوارم در آینده ای نزدیک بتوانم مطلبی کامل در رابطه با این موضوعات بنویسم چرا که این پاسخ بنده بسیار ناقص است و قطعا خالی از اشکال نیست و فقط نتیجه تحقیق و جستجوی چند ساعته ی بنده می باشد .

امیدوارم این اندک پاسخ مفید واقع شده باشد جناب میرزایی بزرگوار

موفق و پیروز باشید »


-----------------------------


خب پاسخ آقای عباسی فرد بسیار گویا و کامل بود و اطلاعات ما را نسبت به قوانین کسب و کارهای اینترنتی افزایش داد و به همین خاطر من دوباره از ایشان تشکر می‌کنم.


اما اگر شما هم درباره قوانین کسب درآمد از وبلاگ اطلاعات بیشتری دارید یا اینکه در این باره صاحب نظر هستید لطفا با ارایه نظرتان در بخش نظرات به کامل شدن این مطلب کمک کنید.


پی نوشت : اگر درباره موضوع حقوق به دنبال یک وبلاگ خوب و پرمحتوا هستید من وبلاگ « حقوق برای زندگی » را به شما معرفی می‌کنم. چون مدیر این وبلاگ یعنی آقای عباسی فرد کسی است که تجربه خوبی در نوشتن مطالب حقوقی دارند و از همه مهمتر فردی دارای شوق و علاقه بسیار هستند.و می‌تواند راهنمایی های خوبی به شما ارایه کند.

لینک وبلاگ حقوق برای زندگی :


 http://legal.blog.ir



نظرات 1 + ارسال نظر
Mr. Abbasi دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 22:15 http://Legal.blog.iR

سلام جناب میرزایی بزرگوار

واقعا شرمنده نمودید ، این افتخار بزرگیست برای بنده و حقوق برای زندگی که در قلم شما جاری شده ایم . بسیار ممنونم

نکته ای که در پاسخ حقیر جا ماند وجود قانون تجارت الکترونیک هست که تا حدودی برای اطمینان بخشیدن به کسب و کار های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد اما جای تاسف است نبود قوانینی مدون برای تولید کنندگان محتوا و حفظ این آثار

شاید اینجا جایش نباشد اما از مدت طولانی که حقوق برای زندگی به روز نیست پوزش می طلبم چرا که کمی مشغله من را از نوشتن باز داشته است اما برای سال جدید برنامه هایی دارم که به زودی عرض خواهم کرد

سپاس فراوان جناب میرزایی عزیز با آرزوی بهترین ها برای شما

پیروز و سربلند باشید

ارادتمند شما
محمد عباسی فرد

سلام آقای عباسی فرد
از نظر صمیمانه و محبت آمیزتان ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد