لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

ماموریت اصلی یک وبلاگ کسب درآمد نیست

راستی هدف اصلی شما از وبلاگ نویسی چیست ؟ آیا هدف شما این است که به کسب درآمد از وبلاگ بپردازید و برای خودتان یک منبع درآمد آنلاین دست و پا کنید ؟ یا اینکه می‌خواهید با افزایش بازدید از وبلاگ خودتان به فردی مشهور تبدیل شوید ؟ البته ممکن است هدف شما از وبلاگ نویسی این باشد که تنها محلی برای نوشتن یادداشتها و خاطرات خودتان داشته باشید.


در ادامه این پست می‌خواهم درباره هدف اصلی وبلاگ نویسی بنویسم.چون فکر می‌کنم که دانستن و شناختن هدف اصلی وبلاگ نویسی کمک می‌کند تا وبلاگ محبوب تری داشته باشیم.

 

 

باید سبک نوشته شما متفاوت باشد


به نظر من وقتی کسی یک وبلاگ را می‌خواند. هدف او در درجه اول سرگرمی و تفریح است.

و این همان نکته مهمی است که در نوشته‌هایمان باید رعایت کنیم. یعنی 


باید مطالب خود را با یک سبک خواندنی و لذت بخش بنویسیم.


باید نوشته ما مانند یک لیوان آب خنک باشد که به دست یک آدم تشنه می‌دهیم.

این روزها بارها شده است که می‌بینم افرادی که وبلاگ می‌خوانند مانند یک آدم تشنه هستند که دنبال جرعه‌ای آب تازه و زلال می‌گردند و آن را کمتر پیدا می‌کنند.

معنی این حرف آن است که 


اگر یک وبلاگ متفاوت و پرمحتوا بنویسیم حتما خواننده خود را پیدا می‌کند.


مردم به دنبال یک وبلاگ سرگرم کننده هستند


هر روز مشاهده می‌کنم که مردم وبلاگ خوان سرزمین من ،به دنبال جرعه‌ای آب زلال در کویر وبلاگستان هستند.


یعنی به دنبال وبلاگی هستند که به روز باشد.درباره مسایل روز ما بنویسید.وبلاگی که با یک نگاه متفاوت به دور و بر ما نگاه کند.و به طور خلاصه وبلاگی که سرگرم کننده و جذاب باشد.


بله درست خواندید مردم به دنبال یک وبلاگ سرگرم کننده هستند تا 


کمی آنها را از روزمرگی ها دور کند و به یک سفر لذت بخش ببرد .سفری که مانند یک سفر توریستی جذاب باشد.سفری که باعث پختگی ما بشود اما از نوع مدرن و کم هزینه آن.


وقتی می‌گویم وبلاگ سرگرم کننده، به هیچ وجه منظورم نوشتن یک مطلب زرد و کم عمق نیست.


البته شاید افرادی باشند که از خواندن و شنیدن عنوان وبلاگ سرگرم کننده زیاد خوششان نیاید و شاید یاد چیزهایی مانند جدول کلمات متقاطع و سودوکو و یا چیستان و مسابقه پیامکی بیافتند.

 اما این نوع از سرگرمی منظور من نیست و این نوع از سرگرمی در وبلاگ چندان به کار نمی‌آید.


پس جا دارد که شما از من بپرسید که 


یک وبلاگ سرگرم کننده و جذاب چه جور وبلاگی باید باشد ؟ 


و اصلا ما چه طور می‌توانیم با نوشتن یک وبلاگ دیگران را سرگرم کنیم؟


شاید باور نکنید اما از اولین روزهایی که وبلاگ می‌نویسم بارها و بارها به این سوال فکر کرده‌ام ؟درباره آن مطلب خوانده‌ام و حسابی راجع به آن تحقیق کرده‌ام.

در آن زمان به این فکر می‌کردم که


 چرا باید یک وبلاگ سرگرم کننده باشد؟


اما الان که این پست را برایتان می‌نویسم جواب همه این سوالات را پیدا کرده‌ام.

 به همین خاطر است که می‌توانم با اطمینان کامل در برابر شما بایستم و به طور تمام قد از این سخن دفاع کنم که 


اگر یک وبلاگ پرمحتوا می‌خواهید


 اگر یک وبلاگ جذاب می‌خواهید


 اگر یک وبلاگ با آمار بازدید بالا می‌خواهید


 اگر می‌خواهید که رتبه وبلاگ شما در گوگل افزایش یابد


پس باید و باید و باید 


وبلاگ شما سرگرم کننده باشد و کاربران از خواندن وبلاگ شما احساس لذت کنند.


چون وقتی که می‌گوییم که یک وبلاگ برای تعداد بسیاری از بازدیدکنندگان جذاب و سرگرم کننده است این به طور غیر مستقیم اشاره به این دارد که وبلاگ مورد نظر یک وبلاگ پرمحتوا است و مطالب آن با اشتیاق نوشته شده است.


حتی به این معنا است که وبلاگ مورد نظر توانسته است دایره طرفداران و دوستان خود را ایجاد کند.در اینجا شاید بهتر باشه که به این نکته اشاره کنم که 


ماموریت اصلی یک وبلاگ کسب درآمد نیست


شاید شما از خواندن این عنوان تعجب کنید اما باید بگویم که این جمله درست است.بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ما وبلاگ می‌نویسیم تا یک منبع درآمد آنلاین داشته باشیم اما این هدف اصلی ما از وبلاگ نویسی نیست.


وبلاگ یک رسانه شخصی است و


 

هدف اصلی ما از وبلاگ نویسی ایجاد دایره ای از همفکران  و برقراری ارتباط دوطرفه و موثر با آنان است.



آن هم دوستان و همفکرانی که صاحب انگیزه  و صاحب تخصص  و تجربه در یک زمینه و رشته خاص باشند.



بله خوشحالم بگویم که شما با نوشتن وبلاگ می‌توانید دایره ای از دوستان و همفکران خودتان را بسازید.


اما برگردیم سراغ  سوال اصلی خودمان 


یک وبلاگ چه وقت یک وبلاگ سرگرم کننده است؟


خب جوابی که من برای این سوال دارم خیلی ساده و جمع و جور است.جواب من از این قرار است :


یک وبلاگ زمانی سرگرم کننده است که حول یک موضوع خاص ایجاد می‌شود و می‌تواند دایره دوستان و همفکران خودش را بسازد این همان چیزی است که خارجی ها از آن به عنوان کامیونتی یاد می‌کنند.

پس همواره باید به یاد داشته باشید که با وبلاگ نویسی می‌توانید جامعه دوستان و همفکران خود را بسازید و به برقراری ارتباط دوطرفه با افراد این حلقه بپردازید.


اجازه بدهید بیشتر توضیح بدهم :


ما در دنیای واقعی علایق مختلفی داریم که هر وقت فرصت کنیم درباره آن با دوستان خودمان حرف می‌زنیم.


 مثلا خود من به کتاب خواندن علاقه دارم و در دنیای واقعی اگر کسی را پیدا کنم که او هم به کتاب خواندن و مطالعه علاقه داشته باشد به راحتی سر صحبت را با او باز می‌کنم و با اشتیاق فراوان درباره کتابهایی که خوانده‌ام با او صحبت می‌کنم و ممکن است ساعتها با او صحبت کنم بدون اینکه خسته بشوم.

حالا ممکن است در دنیای واقعی به ندرت کسی را پیدا کنم که اهل مطالعه و کتابخوانی باشد.اما 


با نوشتن یک وبلاگ درباره کتاب و کتابخوانی می‌توانم یک دایره دوستان و یک حلقه از افراد کتابخوان را درست کنم و هر وقت که دلم بخواهد با آنها ارتباط برقرار کنم و از آنها درباره کتابهای جدید و جالبی که به تازگی خوانده‌اند بشنوم.


یک راهکار عملی درباره افزایش بازدید وبلاگ


اما در انتهای این پست دوست دارم یک جمله به عنوان هدیه به شما بدهم.می‌خواهم یک نکته ساده بگویم که می‌تواند بازدید از وبلاک شما را افزایش دهد.


اگر دوست دارید که خیلی زود آمار بازدید از وبلاگتان را افزایش دهید.من یک راه میانبر به شما نشان می‌دهم.

نکته از این قرار است که اگر می‌خواهید یک وبلاگ نویس محبوب باشید و پستهایتان به سرعت در شبکه های اجتماعی محبوب شود و بارها به اشتراک گذاشته شود.باید


 درباره علایق مشترک خود و خوانندگان وبلاگتان بیشتر بنویسید.


و اطمینان داشته باشید که این راه ساده جواب می‌دهد. فقط کافیست آن را امتحان کنید.


یعنی ابتدا بفهمید که علایق مشترک بین شما و خوانندگانتان کدام است سپس درباره آن در وبلاگتان بنویسید.


این نکته ساده بارها توسط آقای دکتر مجیدی در یک پزشک پیاده شده است و هر بار بهتر از دفعه قبل جواب داده است.


من برای اینکه به این نکته پی ببرم و از راز موفقیت یک پزشک سر دربیاورم.تعداد زیادی از مطالب این وبلاگ را خوانده‌ام و باید بگویم که 

اگر شما هم مانند دکتر مجیدی درباره علایق مشترک بین خود و مخاطبانتان بیشتر بنویسید.موفق خواهید شد.


حرف آخر....


در پایان این پست دو خواسته از شما دارم :


اول : اگر فکر می‌کنید که این مطلب نقص دارد یا به بخشی از مطلب انتقاد دارید لطفا آن را در بخش نظرات بگویید.این به کاملتر شدن این پست کمک می‌کند.


 دوم : اگر شما هم از همفکران و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» هستید و از محتوای این پست خوشتان آمده است.لطفا وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» را به سایر دوستان خود هم معرفی کنید.



نظرات 4 + ارسال نظر
محمد محمد زاده دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 19:01 http://www.tavoni_parasto.blogfa.com

با سلام
واقعا ازتون ممنونم راهنمایی های خوبی بود فقط ازتون خواهش دارم منو خوب راهنمایی کنید واز مطالب قشنگتان در وبلاگ منم بزارید و اگه باتون ممکن هست در مورد ارتقاء تعاونی راهنماییم کنید.

امیر حسین شنبه 24 اسفند 1392 ساعت 11:31 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.
از تجربه وبلاگ نویسیتون استفاده می کنم.
امیدوارم بتونم مثل شما و یک پزشک مطالب پرمغز بنویسم.
ضمنا لینک وبلاگتون رو در وبلاگم قرار میدم.

سلام
ابتدا خیلی ممنونم که وقت گذاشتید و این مطلب را خواندید.
نظر شما برایم دلگرم کننده و انرژی بخش بود.
و از اینکه نسبت به من و «لذت وبلاگ نویسی» لطف دارید تشکر می‌کنم.

Mr. Abbasi پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 ساعت 17:14 http://Legal.blog.iR

سلام و عرض ارادت
چه نکات و اصطلاحات جالبی به کار برده اید جناب میرزایی
کویر وبلاگستان ......
ابتدای خواندن متن هی از خودم می پرسیدم واقعا منظور جناب میرزایی از وبلاگ سرگرم کننده چیست ، یعنی منظورشان همان جک و تفریح و ... است !!!!!؟ ولی در انتها به منظور این عبارت رسیدم
مطمئن هستم وبلاگ نویسان پر زحمت با استفاده از نکات به جای شما می توانند به موفقیت در این زمینه برسند
موفق و پیروز باشید

با عرض سلام خدمت شما
درباره عبارتهایی مثل «کویر وبلاگستان» و... باید بگویم خیلی دوست دارم که متنی که می‌نویسم از متن قبلی متفاوت باشد و به طور کلی با یک سبک تازه نوشتن را دوست دارم حتی برای اینکه با یک سبکی بنویسم که برای خواننده جدید باشه و خواننده را خسته نکند زیاد تمرین می‌کنم.
درباره سرگرم کننده بودن وبلاگ هم باید اضافه کنم که منظور من بیشتر واقعیتهای سرگرم کننده بود.به عنوان مثال
راههای کسب درآمد از وبلاگ یک واقعیت سرگرم کننده است یعنی همه دوست دارند درباره آن بیشتر بدانند و بیشتر بخوانند.در عین اینکه این جور سرگرم شدن برای خوانندگان وبلاگ مفید و آموزنده هم خواهد بود.
البته در این باره نظرات و ایده‌های دیگری هم دارم که به امید خدا درباره آنها بیشتر خواهم نوشت.

مجتبی پنج‌شنبه 22 اسفند 1392 ساعت 12:09

سلام جناب میرزایی ...
امیدوارم از اینکه نظر میگذارم و وقتتونو میگیرم ناراحت نشید
---------
بازم مطلبتون بی نقص و پر محتوا بود

تشکر می کنم از شما

پ ن : ادرس وبلاگتان را به دو دوستم که در زمینه وب کار می کنن معرفی کردم

با سلام
باعث افتخار من است که «لذت وبلاگ نویسی» یک خواننده باهوش مثل شما دارد و من از اینکه شما وقت می‌گذارید و تک تک پستها را با دقت می‌خوانید و نظر می‌دهید بسیار خوشحال می‌شوم.
همینطور از اینکه با معرفی این وبلاگ به دوستانت کمک می‌کنید تا «لذت وبلاگ نویسی» توسط افراد بیشتری خوانده بشود از شما بسیار ممنونم.
پس خواهش می‌کنم در نظر دادن و گفتن ایرادات راحت باشید.یا حتی اگر پیشنهادی داشتی با کمال میل به آن گوش می‌دهم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد