لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پرداختن به ایده‌های جدید در وبلاگ نویسی

مثل روز روشن است که نوشتن و انتشار یک پست منحصربفرد می‌تواند باعث شود که وبلاگ ما بیشتر از هر وبلاگ دیگری خوانده شود و آمار بازدید از وبلاگ افزایش یابد.اما چگونه می‌توانیم یک پست منحصربفرد و با کیفیت بنویسیم.


برای انجام این کار ،ما بیش از هر چیز دیگر به ایده‌هایی برای نوشتن نیاز داریم.اما چگونه می‌توانیم به ایده‌هایی ناب برای نوشتن دست پیدا کنیم.

 

 

نوشتن یک پست که خوانندگان آن را بخوانند و از خواندن آن لذت ببرند و در عین حال برایشان تازگی داشته باشد کار راحتی نیست.

این درست مانند ساختن یک قطعه موسیقی است.


در دنیا قطعات موسیقی فراوانی ساخته شده است اما همه آنها محبوب نیستند.اما در این میان قطعاتی وجود دارند که همه مردم دوست دارند به آنها گوش بدهند و از گوش دادن به آن لذت می‌برند و احساس آرامش می‌کنند. مانند موسیقی بتهوون یا موسیقی استاد فرامرز پایور.


منبعی برای الهام


برای اینکه می‌خواهم همواره تازگی در پستهایی که می‌نویسم وجود داشته باشد.نیاز است که همیشه به دنبال الهام گرفتن باشم.

چون من هم مانند هر وبلاگ نویس دیگر، برای اینکه یک پست با کیفیت بنویسم


  •  نیاز به یک ایده نو دارم
  • نیاز به نوآوری دارم
  • و البته نیاز به کمی خلاقیت هم دارم


همه اینها ممکن نیست مگر اینکه در پی الهام گرفتن باشیم 


یعنی باید به اتفاقاتی که در اطرافمان می‌افتد، دقیق تر شویم 

هر اتفاق و رویداد در زندگی ما می‌تواند منبعی برای الهام گرفتن باشد، می‌تواند یک ایده تازه و جدید برای ما داشته باشد.


اما انجام این کار چندان هم ساده نیست


بارها اتفاق می‌افتاد که یک فکر و یک ایده جالب به ذهنم می‌رسید که پرداختن به آن می‌توانست باعث شود که یک پست خوب و با کیفیت بنویسم اما درگیری و گرفتاری های روزانه باعث می‌شد تا این ایده‌های خوب را فراموش کنم و یا اینکه شور و شوق خودم را نسبت به آن از دست بدهم.

همیشه به خاطر از دست دادن و فراموش کردن ایده‌های نابی که در لحظه به ذهنم می‌رسید و من نمی‌توانستم از آنها استفاده کنم احساس بدی داشتم


 تا اینکه یک تصمیم خوب برای نگه داری از این ایده‌ها گرفتم.


تصمیم من از این قرار بود :


استفاده از یک دفترچه یادداشت کوچک 


تصمیم گرفتم تا همیشه یک دفتر یادداشت کوچک همراه خودم داشته باشم و در هر لحظه که یک ایده خوب یرای نوشتن یک پست به ذهنم می‌رسد سریع آن را یادداشت کنم 

این طوری هم آن ایده خوب را از دست نمی دادم و هم سر فرصت می‌توانستم به اندازه کافی درباره آن فکر کنم.


راستش را بخواهید مدتی است که این کار را انجام می‌دهم و بابت این قضیه بسیار خوشحالم چون ضبط و نگه داری این ایده‌ها باعث شده است که با برنامه تر بنویسم و حتی بر کیفیت پستهایم هم تاثیر گذاشته است.


یک پیشنهاد برای شما


پس اگر می‌خواهید که ایده‌های خود را از دست ندهید بهترین راه این است که آنها را سریع یادداشت کنید و داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک می‌تواند به شما کمک کند تا راحتر این کار را انجام دهید.

حتی می‌توانید به سلیقه خودتان نامی برای این دفترچه یادداشت انتخاب کنید مانند : گنجینه افکار من


استفاده از اپلیکیشن های اندرویدی


این روزها تلفنهای هوشمند همه جا هستند و کم کم استفاده از آنها فراگیر می‌شود.

پس اگر وبلاگ نویسی هستید که یک گوشی یا یک تبلت اندرویدی دارید می‌توانید چند اپلیکیشن یادداشت برداری را به سلیقه خودتان نصب کنید و از این اپلیکیشن ها برای یادداشت کردن و نظم بخشیدن به ایده‌های خودتان استفاده کنید.


اما آنچه که اهمیت دارد و باید دوباره بر روی آن تاکید کنم این است که حتما و حتما و حتما 


محلی برای یادداشت و نگه داری ایده‌های خودتان داشته باشید.


چون شما به تدریج که جلو می‌روید و در زمینه وبلاگ نویسی صاحب تجربه می‌شوید به اهمیت گفته من بیشتر پی خواهید برد.


پرداختن به ایده‌های جدید در وبلاگ نویسی


اما تا آنجا رسیدیم که صحبت از الهام گرفتن و پرداختن به ایده‌های جدید در وبلاگ نویسی بود.


منابع الهام گرفتن برای یک وبلاگ نویس می‌تواند متفاوت باشد


  • خواندن یک کتاب خوب
  • گوش کردن به یک سخنرانی 
  • شنیدن یک آهنگ جدید 
  • تماشای یک فیلم 
  • و حتی اتفاقات روزمره 


همه وهمه می‌تواند منبعی برای الهام گرفتن و نوشتن یک پست باشد.


تنها کاری که شما باید بکنید این است که گوش به زنگ باشید تا وقتی یک ایده جدید به سراغتان آمد سریع آن را یادداشت کنید و سپس با کمی مطالعه و تحقیق بیشتر درباره آن ،یک مطلب خوب درباره آن بنویسید.

پس شما باید مانند یک عکاس خوب عمل کنید که قادر است با شکار لحظه‌ای ناب یک عکس تماشایی بگیرد.یعنی شما هم باید این توانایی را در خودتان ایجاد کنید که ایده‌های ناب را سریع شکار کنید.


البته این مربوط به ساختار ذهن انسان هم هست که درست وقتی که انتظارش را نداریم جواب مورد نظر را پیدا می‌کنیم.


 در این باره می‌توانم داستان ارشیمدس را مثال بزنم که بارها آن را شنیده‌اید که وقتی ذهنش درگیر یک مساله علمی بود وارد حمام شد و درست وقتی که مشغول حمام کردن بود جواب مساله را پیدا کرد و شادمان فریاد زد که : اورکا ،اورکا (یعنی یافتم! یافتم!)

البته چند وقت پیش یک مقاله در اینترنت می‌خواندم که می‌گفت : 


هر زمان که ذهن ما درگیر حل یک مساله مهم است اگر در کنار آب قرار بگیرید کارایی ذهن ،برای حل مساله بهتر خواهد شد مانند اینکه کنار یک رودخانه یا کنار یک آبشار بروید و حتی خیلی ساده می‌توانید یک دوش بگیرید.

همه این راهها می‌تواند کمک کند تا ذهن شما کارکرد بهتری داشته باشد.


من هم در این زمینه تجارب جالبی دارم


بیشتر ایده‌های خوبی که داشته ام مربوط به زمانی بوده است که مشغول پیاده روی هستم یا مشغول خواندن یک کتاب در کتابخانه هستم یا اینکه مربوط به زمانی است که در یک جای آرام و ساکت هستم و دارم یک منظره مانند منظره یک کوه یا منظره یک روز برفی را تماشا می‌کنم.


اکنون نوبت شماست


دوست دارم بدانم شما ایده‌های خودتان برای نوشتن یک پست را چگونه به دست می‌آورید؟لطفا با نظر دادن در این بحث شرکت کنید و افکارتان در این موضوع را با من و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» به اشتراک بگذارید.


در ضمن اگر از این پست خوشتان آمد آن را به دیگران هم معرفی کنید تا آن را بخوانند.


نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 ساعت 09:59 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام
صبح 29 اسفندتون بخیر.من همیشه یک دفترچه یادداشت روزانه دارم که از آخر اون کارها و مطالب خاص رو برای خودم می نویسم.
دوست خوبم آدرس شما رو توی وبلگم قرار دادم.
همچنین اگه اطلاعاتی از اصطلاح گیک که به افراد خاصی می دن دارین یک پست بزارین.
در ضمن عید شما مبارک باشه.

سلام بر شما
سال نو شما هم مبارک
از اینکه «لذت وبلاگ نویسی» را لینک کردید.ممنونم.

گیک تا آنجایی که من می‌دانم به افرادی می‌گویند که نسبت به یک موضوع مشخص اشیاق فراوان نشان می‌دهند که این حالت ممکن است برای دیگران عجیب به نظر بیاید.
به عنوان مثال گیک های فناوری کسانی هستند که نسبت به فناوری و محصولات آن علاقه فراوانی دارند و این عطش و علاقه سبب می‌شود که نسبت به کسب اطلاعات و استفاده از محصولات جدید شور و شوق فراوان داشته باشند.

در یک جمله آنها عاشق فناوری هستند و با این عشق زندگی می‌کنند و از آن بسیار لذت می‌برند.
اما وقتی کلمه geek را در دیکشنری دیدم.در معنی آن آمده بود.
افرادی که زیاد محبوب مردم نیستند چون لباس عجیب و غریب می‌پوشند که چندان مد نیست.کسی که نمی‌داند در وضعیتهای مختلف اجتماعی چگونه رفتار کند یا اینکه کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند.

Mr. Abbasi سه‌شنبه 27 اسفند 1392 ساعت 00:18 http://Legal.blog.iR

سلام و شب بخیر جناب میرزایی
ایده ...... همیشه بر این باورم که ایده های خوب و خلاقانه ، کمک رسان و باعث پیشرفت هستند
ایده های خوب همواره با مطالعه و تحقیق و دیدی باز به مسائل ، در ذهن انسان ها پدید می آیند ، بدون شک
خیلی اهل مطالعه غیر از کتب درسی نبودم و نیستم ولی از زمان آشنایی با شما مشتاق به مطالعه بیشتر شده ام ، چرا که میبینم اگر از شما متنی و سخنی میخوانم ، بر گرفته از ذهنی پر و غنی است که قطعا با مطالعه و تحقیق این گونه شده است
ممنون از شما
موفق باشید

سلام دوست عزیز
البته من هم زمانی که دانشگاه بودم بیشتر بر روی کتب درسی تمرکز می‌کردم چون برای موفقیت در دانشگاه این کار لازم است.
اما آن چیزی که دوست داشته و دارم این است که ما می‌توانیم همیشه از کوتاهترین فرصتها هم برای یادگیری و مطالعه استفاده کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد