لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

راهنمای کامل کامنت مارکتینگ

هر کسی می‌تواند بعد از خواندن یک پست نظر بدهد.اما این کار به این معنی نیست که کامنت مارکتینگ، کاری ساده است.

بیشتر کسانی که کار بازاریابی اینترنتی انجام می‌دهند وقتی صحبت از کامنت مارکتینگ می‌شود کامنت دادن را به عنوان یک تاکتیک لینک بیلدینگ(لینک سازی) به حساب می‌آورند و شاید آن را با اسپم دادن برابر بدانند.یعنی برای کامنت دادن به عنوان یک تاکتیک واقعی بازاریابی اینترنتی، سهم قابل توجهی قایل نیستند.


اما کامنت مارکتینگ به شکل صحیح آن عبارت است از


اشتراک گذاری افکار و عقاید ارزشمند در یک انجمن یا گروهی که، از افراد همفکر تشکیل یافته است به نحوی که افراد تشویق شوند تا با یکدیگر تعامل کنند، ارتباط سازی کنند و ایده بگیرند.


نوشتن نظر در وبلاگها، نه تنها به مردم یک ایده درباره اینکه شما چه کسی هستید و حرف شما چیست می‌دهد، بلکه به شما هم اجازه می‌دهد تا یک حضور و تاثیر قوی داشته باشید که این به نوبت خود می‌تواند ترافیک را حرکت بدهد و آن را به سمت وبلاگ شما هدایت کند که این کار می‌تواند برای چندین ماه آینده و یا حتی چندین سال آینده هم ادامه داشته باشد.


بازاریابی با استفاده از کامنت گذاشتن در وبلاگها و وبسایتها، بسیاری از موضوعاتی را که بازاریابی آنلاین با آنها در ارتباط هست را شامل می‌شود و با اتخاذ یک استراتژی قوی، کامنت مارکتینگ نتایج بسیار خوبی برایتان خواهد داشت.

اما سوال اینجاست که 


چگونه می‌توانیم کامنت مارکتینگ را شروع کنیم؟

 

 

هدف خود را تعریف کنید و وبلاگهای هدفتان را بشناسید.


شاید راه آسان برای شروع این باشد که با کله در آن شیرجه بزنیم و شروع به کامنت دادن بکنیم، اما برای اینکه تاثیر خوبی از کامنت مارکتینگ به دست بیاوریم،


باید با برنامه ریزی عمل کنیم.


ابتدا تصمیم بگیرید که 


هدف شما از کامنت گذاشتن چیست؟


 آیا علاقه مند به این هستید که نام و برند وبلاگ خودتان را به یک نام و برند پیشرو تبدیل کنید یا بیشتر بر روی جذب ترافیک تمرکز دارید؟


وبلاگها و وبسایتهای هدفتان را انتخاب کنید.


یک لیست ایده‌آل از وبلاگهای هدف، باید شامل وبلاگهایی باشد که به طور متناوب مطلب منتشر می‌کنند و از حجم ترافیک بالایی برخوردارند و مرتبط با زمینه کاری وبلاگ شما هستند.


با جستجو کردن کلمات کلیدی ویژه حوزه کاری خودتان در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید چشم انداز مناسبی از حوزه کاری خودتان در اینترنت به دست بیاورید.به این منظور می‌توانید از ابزارهایی که در سراسر اینترنت وجود دارد استفاده کنید.


اگر به دنبال افزایش ترافیک هستید 


بسیار مهم است تا وبلاگهایی را پیدا کنید که اجازه می‌دهند تا در داخل متن مربوط به کامنتتان یک لینک مستقیم به وبلاگ خودتان قرار دهید.این کار می‌تواند با ارجاع تعداد زیادی از کازبران به وبلاگ شما، دنیای متفاوتی را برایتان ایجاد کند.

اما

 اگر منظور شما از کامنت مارکتینگ، برندسازی و کسب شهرت آنلاین است 


باید دنبال وبلاگهایی باشید که محبوب هستند و مخاطبان فراوانی دارند.اما نباید فراموش کنید که مطالب این وبلاگها هم باید با موضوع کاری شما در ارتباط باشد.

اما 

اگر بر روی رهبری افکار عمومی در زمینه کاریتان تمرکز کرده‌اید،

 انجمن ها و سایتهای پرسش و پاسخ ،بهترین انتخاب برای شماست تا بتوانید برنامه کامنت مارکتینگ خودتان را پیاده کنید.


تلاشهایتان را سازماندهی کنید


زمانیکه لیست مربوط به وبلاگ‌های هدف خودتان را آماده کردید گام بعدی این است که به طور سازمان یافته و منظم برنامه کامنت مارکتینگ خودتان را پیاده کنید.


یک راه آشکار برای انجام این برنامه استفاده از یک نرم افزار خبرخوان آر اس اس است.


این روزها نرم افزارهای خبرخوان در اینترنت فراوانند یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید و آدرس فید وبلاگها و وبسایتهای هدفتان را در آن وارد کنید به این ترتیب می‌توانید خیلی سریع از مطالب تازه منتشر شده در وبلاگها و وبسایتهای هدفتان، باخبر شوید و نسبت به کامنت گذاشتن در آنها اقدام کنید.


اگر از قبل با وبلاگهای موجود در لیست خود آشنایی ندارید ممکن است که بخواهید تا چند روز را صرف کنید تا با مطالعه مطالب آنها سبک نوشتاری وبلاگ و جامعه کامنت دهندگان آن را بیشتر بشناسید.اما آنچه که اهمیت دارد باید مطمن شوید که این کار را با آگاهی کامل از شرایط انجام بدهید.


در پایان قبل از اینکه شروع به کامنت دادن کنید، 


در سایت گراواتار ثبت نام کنید


 و با این کار صحنه را برای نمایش یک برنامه کامنت مارکتینگ موفقیت آمیز آماده کنید.با این کار هر زمان که در وبلاگی نظر می‌دهید تصویر و آواتار شما در کنار متن کامنت شما به نمایش در می‌آید.


انجام این کار کمک می‌کند تا کاربران چهره شما را بشناسند و بین شما و مخاطبانتان جوی از اعتماد به وجود بیاید.


کامنت دادن را شروع کنید


لیست شما آماده است.شما با جامعه هدفتان آشنا هستید و حالا شما آماده هستید تا کامنت دادن را آغاز کنید.

اما هنگامیکه کامنت می‌دهید یک سری از نکات و یک سری از بایدها و نبایدها وجود دارد که باید آنها را به خاطر بسپارید تا نتیحه بهتری بگیرید.

این بایدها و نبایدها را در زیر برایتان بیان می‌کنم.


 بایدها(کارهایی که در هنگام کامنت گذاشتن باید انجام بدهید) :


  • کامنتهای ارزشمند و دارای معنی بنویسید یعنی یک چیز واقعی برای گفتن داشته باشید.شما باید صادقانه تلاش کنید چیزی به گفتگو بیافزایید.


  • سعی کنید تا کمی به فراتر از چارچوبها بروید، نترسید از اینکه دیدگاه متفاوتی داشته باشید، تلاش کنید تا مایه تعجب افراد شوید یا باعث شوید که مردم در رابطه با موضوع کمی بیشتر فکر کنند.این دقیقا چیزی است که کمک می‌کند مردم شما را به خاطر بسپارند.


  • کمی بازیگوش باشید.نیازی نیست تا تک تک کامنتهای شما جدی، دارای نکات راهبردی و متحول کننده باشد.گاهی استفاده مناسب و به جا از طنز و شوخی می‌تواند آرامش بخش باشد و باعث جذب ترافیک شود.


  • ارتباط سازی کنید.کامنت دادن از تکنیکهای شبکه سازی هم به شما می‌رود.


نبایدها(کارهایی که در هنگام کامنت گذاشتن نباید انجام بدهید) :


  • نباید یک کامنت معمولی بنویسید حتی اگر کامنت شما چیزی مانند این جمله باشد : «از شما به خاطر نوشتن این پست تشکر می‌کنم ».به جای آن بر روی قسمتهایی از پست که مورد توجه شما بوده است بحث کنید جزییاتی را بیان کنید و بکوشید چیزی را به مطلب اضافه کنید.


  •  نباید بی‌ادبی کنید.اگر درباره موضوع پست، نظر متفاوتی دارید آن را با رعایت احترام نسبت به دیدگاه دیگران بیان کنید.


  • نباید بدون خواندن پست نظر بدهید.چون در این صورت نظر شما یک نظر سطحی و کم ارزش است و حتی ممکن است یک نظر اشتباه بدهید که مجبور شوید آن را اصلاح کنید.


  • نباید بی‌جهت از لینک دادن استفاده کنید.مگر اینکه بدانید مطلبی که قرار است به آن لینک بدهید در ارتباط نزدیک با موضوع گفتگو باشد.


از مدیریت زمان برای افزایش سرعت خود در کامنت دادن استفاده کنید.


شما باید قسمتی از وقت روزانه خود را به این کار اختصاص بدهید که به وبلاگهای هدف خود سربزنید مطالب جدیدشان را بخوانید و سرانجام کامنت بگذارید.


یک بخش کلیدی در برنامه کامنت مارکتینگ وجود دارد که

 در جذب ترافیک برگشتی به سمت وبلاگ شما بسیار مهم است و آن مربوط به سرعت عمل شما در کامنت دادن به مطالب تازه منتشر شده است.

البته، سرعت عمل در کامنت دادن به کیفیت سایر کامنتهایی که دیگران در زیر مطلب می‌گذارند هم وابسته است.

(البته به طور عمومی به کیفیت خود پست هم بستگی دارد) و اینکه چه تعداد کامنت دیگر در آن پست وجود دارد.


به عنوان مثال،


 یکی از کامنتهای من در یک پزشک، طی چند هفته گذشته، ۲۵ بار بازدید ایجاد کرد در حالیکه آن چهاردهمین کامنتی بود که به آن مطلب داده شده بود.

یعنی یک نفر برای خواندن کامنت من، بایستی تمام کامنتهای قبلی را اسکرول کرده باشد.اما چون جامعه کامنت دهندگان آن وبلاگ انتظار دارند تا اطلاعات بیشتری در کامنتها دریافت کنند کامنت من هنوز حجم مناسبی از ترافیک ایجاد می‌کند.


هر وبلاگ متفاوت است 


اما اگر وبلاگ هدف شما ، وبلاگی است که کمتر با آن آشنایی دارید بهترین کار این است که 


تلاش کنید جزو نفرات اول کامنت گذار در آن باشید


 و سپس ببینید چه تاثیری را مشاهده می‌کنید.

 سپس می‌توانید به آزمون و خطا بپردازید سرعت عمل خود را در کامنت دادن بالا و پایین کنید و یا نوع و محتوای کامنت خود را تغییر دهید و ببینید کدامیک نتایج مثبتی برایتان خواهد داشت.


تلاشهایتان را بسنجید


اندازه گیری میزان موفقیت در کامنت گذاشتن شاید کمی عجیب به نظر بیاید.اما این گام یک گام ضروری است.

مانند هر کار دیگر در دنیا ،اگر نتوانید تلاشهایتان را اندازه بگیرید هرگز نخواهید دانست که کامنت دادن در کدام وبلاگها و وبسایتها بیشترین تاثیر را بر روی وبلاگ شما دارد.

برای اینکه بفهمید کامنت دادن در کدام وبلاگها ، بیشترین ترافیک را روانه وبلاگ شما می‌کند ابزارهای مختلفی وجود دارد.


توصیه من این است که برای این کار از گوگل آنالیتیک استفاده کتید و کار کردن با  گوگل آنالیتیک را حتما یاد بگیرید.


استراتژی خود را دوباره تعریف کنید


هنگامیکه شما شروع به اندازه گیری تلاشهایتان می‌کنید مواردی را خواهید یافت که نیاز به اصلاح دارند.

بسته به محبوبیت و تازگی پستهایی که شما در آن کامنت می‌گذارید اغلب می‌توانید در همان روزهای اول تاثیر کامنت دادن را ببینید

مرتب به اهداف خود مراجعه کنید تا 


چشم انداز خوبی از اینکه چگونه کامنت مارکتینگ بر روی ترافیک ورودی وبلاگتان تاثیر می‌گذارد به دست آورید.


اگر سایتها و وبلاگهایی هستند که کامنت دادن در آنها ترافیک وبلاگ شما را آنچنان که مدنظر شماست افزایش نمی‌دهد می‌توانید تصمیم بگیرید که کامنت دادن در آنها را از برنامه روزانه خود کنار بگذارید.


همچنین اگر سایت یا وبلاگ خاصی ،بیشترین مقدار ترافیک را برایتان به ارمغان می‌آورد، می‌توانید خواندن و کامنت دادن در آن وبلاگ را اولویت اول برنامه روزانه خود قرار دهید.چون اینگونه سایتها و وبلاگها برای کامنت دادن به طور منظم بسیار عالی هستند و کمک می‌کند تا جوی از اعتماد بین شما و خوانندگان وبلاگتان ایجاد شود.


کامنت دادن آن هم به طور روزانه و منظم می‌تواند به ایجاد یک رابطه بین شما و صاحب وبلاگ کمک کند.

همه وبلاگ نویسان خوانندگانی را دوست دارند که به طور متناوب و پی در پی و از طریق کامنت دادن چیزی به ارزش مطالب وبلاگ اضافه می‌کنند.


یک دستورالعمل کوتاه برای کامنت مارکتینگ


از میان همه کامنتهای فراوانی که من در وبلاگها و سایتهای گوناگون ارسال کرده‌ام.محبوبترین آنها به لحاظ ترافیک ارجاعی آنهایی هستند که از دستورالعمل زیر بهره برده‌اند.


  • همه آنها کامنتهایی بوده‌اند که در وبلاگهای محبوب و پرطرفدار ارسال شده‌اند.


  •  کامنتهایی بوده‌اند که حاوی یک لینک مستقیم به وبلاگم بوده‌اند. (از طریق لینک به نام خودم یا لینک در داخل متن کامنت.)


  • آنها خیلی زود بعد از انتشار مطلب جدید ارسال شده‌اند.


  •  کامنتهایی بوده‌اند که مرتبط با موضوع پست بودند و شامل اطلاعات بیشتر برای خوانندگان بودند.



برگرفته شده از وبلاگ  :  http://blog.raventools.com 


پی نوشت : مدتی پیش با استفاده از یک تحقیق متوجه شدم بسیاری از خوانندگان وبلاگ و بسیاری از وبلاگ نویسان به دنبال این بودند تا یاد بگیرند که چگونه می‌توانند با استفاده از کامنت گذاشتن ،بازدید وبلاگ خود را افزایش دهند.این بود من این مقاله را با کمی تغییر ترجمه کردم.امیدوارم مفید بوده باشد.


نظرات 6 + ارسال نظر
کانکس ویلایی یکشنبه 26 اسفند 1397 ساعت 10:13 http://moeincantin.com

با سلام .
مطلب مناسبی در رابطه با موضوع کامنت گذاری ارائه نمودید .
هر چند مسئله کامنت گذاری و لینک آن نسبت به گشته کم رنگتر شده است ولی هنوز از اهمیت برخوردار می باشد .
موفق و پیروز باشید .

نی نی لند سه‌شنبه 16 مرداد 1397 ساعت 16:51 http://niniland-shop.com/

نرم افزاری ی سایتی وجود داره که بشه به صورت اتوماتیک کامنت بگیریم

مسعود شنبه 9 مرداد 1395 ساعت 09:52 http://www.mehtarin.ir

ممنون از مطلب خوبی که نوشتید. اما یک سوال:

آیا کامنت گذاری در افزایش رتبه در موتورهای جستجو هم تاثیر داره یا ممکنه سایت اسپم بشه؟

با سپاس از مطلب خوبتون.

کامنت اگر دارای محتوای منحصربفرد باشه و بتونه بر ارزش متن اصلی چیزی اضافه کنه، حتما در افزایش رتبه تاثیر داره

نداى سفر سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 23:19 http://www.nedayesafar.com

سلام
برای اولین بار میبینم که اینطور اطلاعات کامل و جامعی ارائه میشه . واقعا دست مریزاد.خوشحال میشیم اگه بتونیم از تجربیات شما استفاده کنیم. آدرس سایت ما:
www.nedayesafar.com
شماره تماس:٨٨٥٢٢٣٦٢

امیر حسین پنج‌شنبه 7 فروردین 1393 ساعت 10:38 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.مثل همیشه مطالبتون پربار هست.
شما مثل پدری رو می مونین که به بچه اش راه و رسم صحیح زندگی رو یاد میده.قدم به قدم.

سلام
از اینکه من و وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» تونسته باعث جلب توجه شما بشه خوشحالم.
به نظر من وبلاگ باید مانند یک شهر توریستی باشه که همه گردشگران اینترنتی بتونند خیلی راحت واردش بشن و از گردش توی اون لذت ببرن .جوری که همیشه و هر جا درباره اون وبلاگ با خاطره خوش صحبت بکنند و دیگران را تشویق کنند که حتما سری به اون وبلاگ بزنند.

Mr. Abbasi چهارشنبه 6 فروردین 1393 ساعت 12:32 http://Legal.blog.iR

سلام و درود
برایم خیلی جالب بود ، چون واقعا نظر دادن در انتهای پست وبلاگ ها و وبسایت ها برایم اهمیت نداشت و فکر میکردم همه همین حس را نسبت به این موضوع دارند ولی فی الحال متوجه شدم ، موضوع ، موضوع مهمی است
ممنون از این نکات بسیار عالی جناب میرزایی عزیز
فکر میکنم تمام نکاتی که فرمودید در " یک دستورالعمل کوتاه " بیان شده ، کوتاه و جامع
باز هم تشکر
موفق و پیروز باشید

سلام آقای عباسی
خیلی ممنون که مطلب را مثل همیشه با دقت خواندید و نظرتان را هم بیان کردید.
در بین وبلاگ نویسان حرفه ای نظر دادن و کامنت نویسی بسیار مهم است.آنها اعتقاد دارند که بخش نظرات ادامه یک پست محسوب می‌شود و به همان اندازه متن پست اهمیت دارد.
نکته جالب دیگر این است که نویسنده وبلاگ و خوانندگان با هم بخش نظرات را می‌نویسند.و از این نظر بخش نظرات نشان دهنده موفقیت آن پست هم هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد