لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

آیا مایل به تبادل لینک هستید؟

آیا مایل به تبادل لینک هستید؟

نظر شما درباره این پرسش چیست؟ آیا خوانندگان وبلاگ شما هم چنین تقاضایی از شما دارند؟

از زمانی که در این وبلاگ می‌نویسم افراد زیادی بوده‌اند که از من درخواست تبادل لینک داشته‌اند؟ چون آنها هنوز فکر می‌کنند که تبادل لینک می‌تواند به افزایش بازدید آنها کمک کند و رتبه آنها در گوگل را افزایش دهد.

اما باید بگویم که کم کم باید فکر تبادل لینک را از سرتان بیرون کنید.چون تبادل لینک دیگر به صورت قبل کارایی ندارد.


حدس می‌زنم کمی از این حرف تعجب کرده باشید و شاید دوست داشته باشید بدانید که


چرا دیگر تبادل لینک کارایی ندارد؟

 

 

برای اینکه بتوانم به این سوال شما پاسخ بدهم باید کمی درباره موتور جستجوی گوگل توضیح بدهم.

همان طور که شما هم می‌دانید گوگل در حال حاضر محبوبترین موتور جستجو است.اما باید بدانید که گوگل این محبوبیت را اتفاقی به دست نیاورده است.بلکه آنها با کار و تلاش توانسته‌اند استانداردهای جستجو را افزایش بدهند.

هدف گوگل در چند سال گذشته این بوده است که به طور مرتب الگوریتم های جستجوی خود را به روز رسانی کند.هر بار که گوگل الگوریتم جستجوی خود را ارتقا می‌دهد یک نام به آن اختصاص می‌دهد.

 مانند الگوریتم جستجوی پاندا یا الگوریتم جستجوی مرغ مگس خوار.

شاید بپرسید که


 گوگل چرا مجبور است که به طور مداوم الگوریتم جستجوی خودش را به روز رسانی کند؟ 


جواب شما در جمله زیر خلاصه شده است.


هدف اول و آخر گوگل رضایت کاربران است.

گوگل برای اینکه بتواند کاربران خودش را راضی نگه بدارد سعی می‌کند تا با به روز رسانی الگوریتم های جستجو کاری کند که کاربران همیشه به ،به روز ترین و جدیدترین مطالب منتشر شده در اینترنت دسترسی داشته باشند.


با این وجود چرا تبادل لینک کاریی ندارد؟


برای اینکه ما بتوانیم همیشه از الگوریتم ها و قوانین جدید گوگل آگاه باشیم و خود را با آن سازگار کنیم این روز ها دانشی به وجود آمده که آن را سئو (seo) می‌نامند.

کارشناسان سئو این روزها به ما می‌گویند که تبادل لینک دیگر کارایی ندارد.

آنها می‌گویند که حتی این کار می‌تواند به ضرر شما هم تمام شود و رتبه شما در گوگل را کاهش دهد.


به جای تبادل لینک چه می‌توان کرد؟


اگر تبادل لینک برای گوگل دیگر جذاب نیست جای نگرانی نیست بلکه راههای بهتری هم وجود دارد که با انجام آن ها می‌توانید نمره مثبت از طرف موتور جستجوی گوگل دریافت کنید.

من در این پست به دو مورد بسیار مهم اشاره می‌کنم که عبارتند از:


۱-به جای تبادل لینک می‌توانید پست مهمان بنویسید.


یکی از این راهها نوشتن پست مهمان است شما می‌توانید در وبلاگها و وبسایتهای دیگر پست مهمان بنویسید.


شما با نوشتن پست مهمان می‌توانید


  •  ترافیک بیشتری را به سمت وبلاگ خودتان جذب کنید.


  • وبلاگ و خودتان را به خوانندگان دیگر وبلاگها معرفی کنید. 


۲-در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید.


شبکه‌های اجتماعی این روزها بسیار مهم است، گوگل هم به ما می‌گوید که اگر رتبه بهتری می‌خواهیم باید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشیم.

در این زمینه گوگل پلاس و فیسبوک را فراموش نکنید ،در بین شبکه‌های اجتماعی ایرانی هم ،شبکه اجتماعی کلوب توصیه می‌شود. چون هم تعداد کاربران زیادی دارد و هم از سوی رسانه های مختلف ایرانی حمایت می‌شود.اما سوال مهم دیگر این است که

چرا شبکه‌های اجتماعی این همه اهمیت پیدا کرده‌اند؟


در ابتدای پست به هدف گوگل اشاره کردم و گفتم که هدف آنها جذب رضایت کامل کاربرانی است که از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. از طرفی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط مستقیم با مردم است و اگر مطلبی در شبکه‌های اجتماعی محبوب شود نشان دهنده رضایت کاربران است.

پس حتما به یاد داشته باشید که


 لینک مربوط به مطالب جدید خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید


این طوری شما با یک تیر ،دو نشان می‌زنید

هم مطلب خود را جلوی دید هزاران کاربر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید که این به نوبه خود باعث افزایش بازدید وبلاگ شما خواهد شد.


هم اینکه اینگونه ،مطالب شما در گوگل سریع ایندکس می‌شود.

 البته این روزها اعتقاد کارشناسان بر این است که اگر لینک مطالب خود را در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید به ایندکس شدن سریع مطالب وبلاگتان توسط گوگل کمک زیادی خواهد کرد.


پس امیدوارم بعد از خواندن این پست دیگر فکر کردن درباره تبادل لینک را کنار بگذارید.و کار بر روی نوشتن پست مهمان و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را به طور جدی آغاز کنید.


در پایان هم از شما می‌خواهم که اگر از کاربران فعال در شبکه های اجتماعی هستید با اشتراک گذاری لینک مطالب «لذت وبلاگ نویسی» به بیشتر خوانده شدن آن کمک کنید.


نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین شنبه 9 فروردین 1393 ساعت 18:35 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.خسته نباشید.نظر دوستمون رو قبول دارم.آدم باید خودش تجربه کنه و بخاد.
در ضمن در مورد seo دارم تحقیقات می کنم و می خام تو این زمینه فعال باشم.دارم از سایت وطن دانلود یک برنامه آموزشی رو دنبال می کنم.
موفق باشید.

سلام دوست گرامی
خیلی خوشحالم که به دنبال یادگیری بیشتر هستید.در واقع یک وبلاگ نویس نیاز داره تا مهارتهای مختلفی را یاد بگیره.مانند بازاریابی محتوا،برندسازی،مهارتهای ارتباطی،...
پس امیدوارم همیشه به دنبال یادگیری باشی و نکات جدیدی که یادگرفتی را با من و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» هم به اشتراک بگذاری.

Mr. Abbasi شنبه 9 فروردین 1393 ساعت 00:49 http://Legal.blog.iR

سلام و درود جناب میرزایی عزیز
من بعد از ایمیل شما و توصیه های ارزشمندتون و کمی پیگیری مطالبی که عرض کرده بودید از جمله تبادل لینک به مهم پی بردم که شما امروز در این پست آن را به خوبی بیان کردید
امروزه گوگل دیگر توجهی به لینک های دو جانبه ای که به اسم تبادل لینک مطرح است ، ندارد و من هم این مورد را از وبلاگ حقوق برای زندگی بنا به توصیه شما حذف نمودم
راهکار های شما بسیار خوب هستند و یک امر مهم دیگر برای کمک به این موضوع ، موضوع بک لینک هست ، یعنی قرار دادن لینک وبلاگ و یا وبسایت خود در سایت ها وبلاگ های پر بازدید و دارای الکسا و پیج رنک بالا مانند نظر دادن و یا تبلیغات متنی
من به شخصه با انجام این دو کار به نتیجه خیلی خوبی رسیده ام
تبلیغات متنی هزینه زیادی ندارد ولی نتیجه اش فوق العاده است ، من خودم از طریق شما با وبلاگ طراح جوان آشنا شدم و در آنجا تبلیغات متنی کرده ام و بسیار خوب و رضایت مند بوده است
در رابطه با نظر دادن و کامنت گذاشتن در پست ها هم شما مفصل در پست قبل توضیح دادید ولی من امروز آن را به خوبی تجربه کردم با نتیجه ای حیرت آور
من امروز در یک پزشک به عنوان نفر اول و با توجه به توصیه های شما در پست قبل ، نظری گذاشتم که نتیجه بازدید از وبلاگم مرا شگفت زده کرد و مطمئن هستم این بک لینک های متعدد در دراز مدت بسیار سودمند هست برای وبلاگ ها و وبسایت های دوستان وبلاگ نویس
زیاده گویی مرا ببخشید
شب خوش

سلام دوست عزیز
به خاطر اینکه تجربیات ارزشمند خودتان را با من و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» در میان گذاشتید ممنونم.
از طرفی از اینکه توانستم با چند راهنمایی کوچک به شما کمک کنم هم خوشحالم.
نکاتی که گفتید بسیار ارزشمند بودند .من به یک نکته دیگر باید اشاره کنم و آن این است که ما باید به نکاتی که در «لذت وبلاگ نویسی» گفته می‌شود ،عمل کنیم تا نتیجه بگیریم.با یکی دو بار عمل کردن هم کاری پیش نمی‌رود بلکه باید همواره تلاش کنیم تا نکات صحیح وبلاگ نویسی را یاد بگیریم و به آنها عمل کنیم.
در مورد «بک لینکها» اشاره کردید
راهنمای گوگل می‌گوید که لینکی از نظر گوگل ارزش دارد که به طور طبیعی ایجاد شده باشد.یعنی باید مردم واقعا مطلب شما را دوست داشته باشند تا به آن لینک بدهند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد