لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش اول )

من همیشه در لذت وبلاگ نویسی توصیه می‌کنم تا آنجا که می‌توانید وبلاگ خود را زود به زود به روز کنید.چون این طوری هم به خوانندگان ثابت وبلاگتون احترام قایل می‌شوید و هم ترافیک بیشتری را از طرف موتور جستجوی گوگل دریافت خواهید کرد.

اما اگر بخواهم کمی با انصاف نظر بدهم باید بگویم نوشتن یک یا دو پست در روز کار آسانی نیست.بلکه در بعضی از اوقات کار بسیار دشواری هم هست.

چون ما برای نوشتن به ایده نیاز داریم و گاهی می‌شود که هیچ ایده خوبی برای نوشتن نداریم و یا اینکه ایده ما برای نوشتن ،یک ایده تکراری است و خوانندگان نسبت به آن با سردی برخورد خواهند کرد.


اما اگر یک ایده خوب و نابی داشته باشیم نوشتن یک پست کار چندان سختی نخواهد بود.

 

 

البته ما نمی‌توانیم هر ایده‌ای را برای نوشتن انتخاب کنیم باید به دنبال آن ایده‌هایی باشیم که امتحان خود را پس داده‌اند.همان‌هایی که وبلاگ نویسان مشهور از آن‌ها استفاده می‌کنند.


اما باید بگویم که نگران نباشید


خبر خوب این است که من با نوشتن این پست می‌خواهم صد ایده ناب را در اختیار شما قرار بدهم و مایلم بگویم که بسیاری از آنها برای اولین بار است که در وبلاگستان فارسی منتشر می‌شود.


اما یک تذکر مهم


 اگر شما در طول روزها و هفته‌های آینده با «لذت وبلاگ نویسی» همراه باشید و این سری از پست‌های« صد ایده عملی برای نوشتن یک پست پرمحتوا » را بخوانید می‌توانم با اطمینان به شما بگویم که شما برای یک سال آینده به اندازه کافی ایده برای نوشتن خواهید داشت.شاید هم برای دو سال آینده.


پس تنها به صندلی خودتان تکیه بدهید و با دقت به مطالعه این پست بپردازید.


در ادامه این پست به توضیح این ایده‌ها می‌پردازم.


۱- یک مسابقه برگزار کنید.

اگر بتوانید در وبلاگ خودتان یک مسابقه راه بیاندازید، می‌توانم بگویم که وبلاگ شما مورد توجه قرار خواهد گرفت و افراد بسیاری از وبلاگتان بازدید خواهند کرد.اگر بتوانید به طور سنجیده در وبلاگتان یک مسابقه برگزار کنید.مزایای فراوانی برایتان خواهد داشت.البته جایزه یادتان نرود.


۲-به مرور کتابها/محصولات/فیلم‌ها بپردازید.

مرورها برای خوانندگان وبلاگ شما بسیار ارزشمند هستند.البته به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان وبلاگ شما به طور مداوم در پی یافتن نظرات و عقاید درست و صادقانه هستند.نه نظرات غیر واقعی و به دردنخور که این روزها اینترنت پر است از اینگونه نظرات جعلی و نادرست.


۳- راهنماهای کامل درست کنید چیزی که گام به گام مراحل یک فرآیند را شرح بدهد.

اگر در رشته خاصی تخصص دارید و حرفه‌ای هستید یا اینکه در یک یا چند موضوع مهارت و تسلط کافی دارید.سعی کنید به افرادی که این مهارت‌ها را ندارند یا کم تجربه‌تر از شما هستند کمک کنید.راهنماها و دستورالعمل‌ها برای مردم بسیار مفید هستند.به عنوان مثال من یک وبلاگ نویس با تجربه هستم بنابراین به مردم یاد می‌دهم تا چگونه نوشتن یک وبلاگ را شروع کنند و چگونه به وبلاگ نویسی ادامه بدهند.


۴-با فرد مشهوری مصاحبه کنید.

آیا افراد مشهور یا افرادی که داستان بسیار جالبی در پشت حرفه یا زندگی آنها وجود دارد را می‌شناسید؟مصاحبه‌ها به دو دلیل بسیار محبوب هستند : اول: به این خاطر که شما با یک فرد مشهور مصاحبه می‌کنید که به ندرت در مکان‌های عمومی به سخنرانی و صحبت ‌می‌پردازد. دوم: افراد موفق و مشهور نکات و تجارب ارزشمند خودشان را در هنگام مصاحبه با خوانندگان به اشتراک می‌گذارند.


۵-یک اینفوگرافیک خوب منتشر کنید.

اینفوگرافیک‌ها کمک می‌کنند تا ما اطلاعات بسیار پیچیده را به صورت تصاویر قابل فهم دربیاوریم.این روزها اینفوگرافیک‌ها در سرتاسر وب بسیار محبوب هستند.البته باید به این نکته هم اشاره کنم که مثل همیشه وقتی در کاری دست زیاد می‌شود کیفیت پایین می‌آید و این درباره اینفوگرافیک‌ها هم صدق می‌کند.پس اگر شما یک طراح نیستید از یک طراح بخواهید تا برای شما چند اینفوگرافیک خوب و با کیفیت طراحی کند.سپس به انتشار آنها در وبلاگتان بپردازید.


۶-به انتقاد از یک وبسایت/وبلاگ و یا یک شخص بپردازید.

وبسایتها و وبلاگها موارد خوبی برای بحث و گفتگو ،نظر دادن و انتقاد کردن به شمار می‌روند.با وجود این اگر شما به اندازه کافی شجاع هستید تا کلمات صریح در مورد فردی به کار ببرید،ابتدا مطمئن شوید که بحث شما بر پایه اطلاعات صحیح قرار دارد.چون بحث کردن با هیجان و آشفتگی هیچ سودی برایتان نخواهد داشت.


۷-یک پست پر از انیمیشن‌ها(gif) منتشر کنید.

در دنیای آنلاین انیمیشن‌ها نماد سرگرمی و شوخی هستند.هزاران فایل انیمیشن در وب وجود دارند و سازندگان اینگونه فایل‌ها هر روز نمونه‌های جدیدی از آنها را می‌سازند.برای مثال این نمونه را ببینید : آموزش لینک بیلدینگ با استفاده از انیمیشن(gif)


۸-یک پست با استفاده از عکس و تصاویر ایجاد کنید.( یا همان فتوپست)

محبوب ترین عکس‌های خودتان را که در ارتباط با موضوع وبلاگتان هست را به اشتراک بگذارید.یا عکس‌های شخصی خودتان را که مربوط به آخرین سفر ماجراجویانه شماست را منتشر کنید.اما همیشه به یاد داشته باشید که اگر حق مالکیت عکس‌ها متعلق به شما نیست به منبع و مالک عکس‌ها لینک بدهید.


۹-یک راز شخصی را بگویید.

همان طور که هر فردی رویاهای خودش را دارد، هر کدام از ما هم، یک یا چند راز شخصی را داریم.اگر چندتا از راز‌های کوچک خودمان را با خوانندگان در میان بگذاریم موجب خواهد شد تا خوانندگان، بیشتر با محتوای ما درگیر شوند و با توجه بیشتری آن را بخوانند.چون همان قدر که مردم شنیدن شایعات را دوست دارند همان قدر عاشق این هستند که درباره رازهای کوچک و شخصی مردم بیشتر بدانند.


۱۰-با استفاده از یک نقل قول از یک فرد مشهور ،یک پست انگیزاننده و الهام بخش بنویسید.

مردم برای اینکه شروع به انجام کاری کنند و آن را انجام دهند و به پایان برسانند.به کمی نیرو و انرژی انگیزاننده احتیاج دارند.بزرگترین کارها با قدم های کوچک آغاز می‌شوند و یک پست برانگیزاننده می‌تواند بسیاری از غیرممکن‌ها را به واقعیت تبدیل کند.در اینجا من یکی از بهترین نقل قولها از استیو جابز را برایتان نقل می‌کنم.

«وقت شما بسیار محدود هست پس با صرف آن در زندگی دیگران آن را به هدر ندهید»


امیدوارم از خواندن این پست لذت برده باشید.منتظر بخش دوم این پست در روزهای آینده باشید.


اما الان نوبت شماست


اگر خواندن این پست برایتان مفید بوده است و از محتوای آن خوشتان آمده ،لینک این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.با این کار شما کمک خواهید کرد که افراد بیشتری آن را بخوانند و از آن استفاده کنند که این به نوبه خود به افزایش کیفیت محتوای وب فارسی کمک خواهد کرد.


راستی نظر شما درباره این پست چیست؟ بسیار خوشحال خواهم شد تا نظرتان را درباره این پست بدانم.پس در بیان نظرات موافق و مخالف خودتان درباره این پست کاملا راحت باشید و بدانید که من تک تک نظراتتان را می‌خوانم و پاسخ می‌دهم.


مطالب مرتبط :

نظرات 2 + ارسال نظر
Mr. Abbasi یکشنبه 17 فروردین 1393 ساعت 14:09 http://Legal.blog.iR

سلام و درود
انصافا با یک سری از پست های ( این پست و پست های بعدی ) فوق العاده جناب میرزایی عزیز طرف هستم که باید نهایت استفاده را از آن ها ببرم
از همین پست ایده مصاحبه را جالب دانستم و در پی فراهم کردن انجام یک مصاحبه با یک وکیل پایه یک دادگستری هستم برای قرار دادن مصاحبه در وبلاگ و البته سعی ام بر آن است مصاحبه را کمی متفاوت انجام دهم تا جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشد ، البته اگر بتوانم !
سپاس از شما جناب میرزایی عزیز به خاطر پست های فوق العادتان
موفق و پیروز باشید

مصاحبه با افراد موفق همیشه جذاب هست.خواندن مصاحبه‌ها و خاطرات افراد موفق همیشه برای خود من کاری سرگرم کننده و لذت بخش بوده.

با روحیه و انگیزه خوبی که از شما سراغ دارم مطمئن هستم مصاحبه شما با افراد موفق در رشته حقوق بسیار خواندنی خواهد بود.

امیر حسین جمعه 15 فروردین 1393 ساعت 22:43 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com/

سلام.این پست شما از نابترین پستهاتون هست.
همین الان 20 تا پست جدید رو در دفترم نوشتم.ضمنا منتظر ادامه این پستتون هستم.

نظر لطفتون هست امیرحسین خان عزیز

امیدوارم با استفاده از این نکات بتونی مطالب خوبی برای وبلاگ خودت بنویسی.
این صد نکته حاصل تلاش و مطالعه پیوسته چندین وبلاگ انگلیسی زبان و فارسی زبان هست که به طور فشرده براتون نقل می‌کنم.

فقط فراموش نکن که با عمل به اونها می‌تونی موفق بشی و فقط خوندنشون کافی نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد