لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

آیا وبلاگ شما بخش روزنوشت دارد؟

اگر وبلاگ نویس هستید حتما نوشتن یک روزنوشت ساده را تجربه کرده‌اید،چه یک وبلاگ نویس حرفه‌ای باشید، و چه جزو کسانی باشید که اشتیاق فراوانی به وبلاگ خوانی دارند.سوال من از شما این است که 


آیا شما خواندن یک روزنوشت ساده را دوست دارید؟


تقریبا همه وبلاگ نویسان از نوشتن و خواندن یک روزنوشت ساده لذت می‌برند.اگر یک مثال خوب می‌خواهید می‌توانم آقای علیرضا مجیدی در یک پزشک را مثال بزنم.


حتی ایشان در وبلاگ یک پزشک یک بخش جداگانه با عنوان «روزنوشت» دارند.

 

 

مثال دوم من آقای مسعود فاطمی در یک ادمین هست که برای روزنوشت‌های خودشان یک وبلاگ مستقل دارند که عنوان آن را وبلاگ شخصی مسعود فاطمی قرار داده‌اند.


من هم از مدتی پیش تصمیم داشتم تا یک بخش با عنوان « روزنوشت » در همین وبلاگ داشته باشم اما به سه دلیل این کار میسر نشد.


اول اینکه دوست داشتم « روزنوشت‌ها » در یک صفحه جداگانه باشد تا انسجام مطالب اصلی را به هم نزند.اما نوشتن «روزنوشت» به صورت پست‌های جداگانه در یک صفحه مستقل در بلاگ اسکای ممکن نیست.


دلیل دوم هم این بود که شاید بعضی از خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» دوست نداشته باشند که « یک روز نوشت ساده » بخوانند و خواندن «یک روزنوشت ساده» را تلف کردن وقت بدانند.


دلیل سوم این بود که چون یک روزنوشت، موضوعات گوناگونی را شامل می‌شود، نوشتن آن در این وبلاگ، باعث عدم انسجام مطالب می‌شد و این برای یک وبلاگ که موضوع مشخصی دارد اصلا خوب نیست.


بنابراین بهترین تصمیمی که گرفتم این بود که 


یک وبلاگ با عنوان « یک روزنوشت ساده » ایجاد کردم.و مدتی است که روزنوشت‌هایم را در آن منتشر می‌کنم.


اما بعد از مدت کوتاهی که از انتشار وبلاگ «یک روزنوشت ساده » می‌گذرد، بازخورد خوبی از طرف خوانندگان دریافت می‌کنم و اتفاقات جالبی در آن در حال افتادن است.


اما شاید دوست داشته باشید بدانید که 


در «یک روزنوشت ساده» چه اهدافی را دنبال می‌کنم.


در جواب شما باید بگویم که 


ساموئل جانسون از نویسندگان مشهور یک جمله قشنگ دارد که می‌گوید :


« هر چه بی‌زحمت نوشته شود، بی‌لذت خوانده می‌شود.»


من برای اینکه مطالب درخور و ارزشمندی برای انتشار در «لذت وبلاگ نویسی» تهیه کنم،نیاز به مطالعه، تحقیق و جستجو دارم.خب باید بگویم که من اشتیاق فراوانی برای مطالعه و تحقیق در زمینه وبلاگ نویسی حرفه‌ای دارم.اما این کار نیاز به زمان دارد و انتشار یک پست پرمحتوا دو تا سه روز طول می‌کشد.

اما در حال حاضر « لذت وبلاگ نویسی » خوانندگان ثابتی دارد که همه روزه با من و «لذت وبلاگ نویسی» همراه هستند و دوست دارند که هر روز یک مطلب جدید و خوب در «لذت وبلاگ نویسی» بخوانند.


به همین دلیل با انتشار وبلاگ «یک روزنوشت ساده» می‌توانم خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» را در جریان آخرین تلاش‌های خودم برای تولید یک محتوای ارزشمند قرار بدهم.


چون همان طور که از ساموئل جانسون نقل کردم


«هر چه بی‌زحمت نوشته شود، بی‌لذت هم خوانده می‌شود»


از طرفی در «یک روزنوشت ساده» می‌توانم ایده‌هایی را که در لذت وبلاگ‌نویسی بیان می‌کنم را به طور عملی اجرا کنم که این هم به نوبه خود می‌تواند آموزنده باشد.


همچنین از طرف دیگر در «یک روزنوشت ساده» فرصت بیشتری دارم تا درباره خود و اتفاقات زندگی روزانه خودم بنویسم.درباره علایق خودم مطالبی را بیان کنم خاطرات جالبم را بیان کنم و حتی گاهی به انتشار اخبار و  مطالب طنز هم بپردازم.


اما همان طور که گفتم شما هم می‌توانید درکنار وبلاگ خودتان «روزنوشت» هم بنویسید 


شاید باور نکنید اما روزنوشت‌ها گاهی بهتر از مطالب اصلی وبلاگ تاثیرگذار می‌شود.نمونه آخری همین پست آقای مجیدی درباره تصمیم جدیدشان بود که به لحاظ آمار بازدید و تعداد کامنت‌ها یک رکورد جدید ثبت کرد.


خب مثل همیشه الان نوبت شماست و می‌خواهم نظر شما را هم در این باره بدانم.


منابع استفاده شده :


نقل قولی که از ساموئل جانسون آوردم به نقل از علیرضا وزیری در ماهنامه مبلغان،سال سیزدهم،شماره ۱۵۲ بود که ذیل مقاله‌ای با عنوان «رازهای نویسندگی» آمده بود.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر حسین پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 ساعت 19:05 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام دوست عزیز.
وبلاگ من هم مثال خوبی از روزنوشت هست.
امیدوارم در آینده ای نزدیک بتونم مثل شما وبلاگ پرمحتوای خوبی داشته باشم.

من هم فکر می‌کنم اگر شما به طور مداوم تلاش کنید موفق خواهید شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد