لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش دوم )

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ،عنوان پستی است که بخش اول آن را هفته پیش در «لذت وبلاگ نویسی» خواندید.خاصیت این ایده‌ها این است که با استفاده از آنها و با کمی مطالعه و تحقیق خواهید توانست مطالب ارزشمندی را در وبلاگ خودتان منتشر کنید.چون تنها راز موفقیت در وبلاگ‌نویسی این است که بتوانید یک مطلب خوب بنویسید،در آن صورت است که در محیط اینترنت به خوبی دیده خواهید شد و وبلاگتان بارها و بارها خوانده خواهد شد.


اما همان طور که گفتم در این پست ده ایده ناب دیگر را برایتان بیان می‌کنم.

 

 

۱۱- تجربیات به دست آمده در سفر اخیرتان را به اشتراک بگذارید.

پست‌ها و وبلاگ‌هایی که درباره مسافرت کردن هستند بسیار پرطرفدار و محبوب می‌باشند.افراد زیادی هم در سرتاسر دنیا وجود دارند که تنها از طریق نوشتن درباره ماجراجویی‌هایشان توانسته‌اند درآمد فراوانی کسب کنند.به اشتراک گذاشتن تجربیات الهام بخش و آخرین نکات یافته شده بسیار مفید است.اما اگر مدتی می‌شود که به مسافرت نرفته‌اید.بهترین یا بدترین تجاربی که از سفرهایتان داشته‌اید را به اشتراک بگذارید.


۱۲- بذل و بخشش کنید

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا محصولاتی مانند اپلیکیشن بازار اندروید و چیزهای شبیه به آن هر روز که می‌گذرد بیشتر و بیشتر محبوب می‌شود؟ چون آنها به طور منظم به انتشار اپلیکیشن‌های کاربردی و رایگان می‌پردازند.مردم چیزهای رایگان را دوست دارند و به اشتراک گذاشتن رایگان چیزهای با ارزش، به شما کمک می‌کند تا مخاطبان جدیدی جذب کنید.


۱۳- از یک توطئه پنهان پرده برداری کنید.

آیا درباره تعداد همه نظریه‌هایی که پشت سر یک رویداد مهم یا یک شخص مهم وجود دارد شنیده‌اید؟اکنون زمان آن رسیده است که شما هم یک نظریه جدید را استارت بزنید.به قوه تصویرسازی خودتان اجازه دهید تا آزادانه حرکت کند و یا اینکه خیلی ساده عقاید خود را درباره رویدادها و اشخاص مهم به اشتراک بگذارید.


۱۴- فایل گزارشات روزانه یا گفتگوهای حساس و مهم را نشان دهید.

کیست که دوست نداشته باشد که فایل گزارشات روزانه را بخواند که تاحدی هم به دور از ملاحظات نوشته شده‌اند؟


۱۵- یک داستان کوتاه بنویسید.

آیا هیچ تجربه قبلی از نوشتن یک داستان تخیلی ندارید؟ پس وقت آن است که داستان کوتاه خودتان را منتشر کنید.( و از دنبال کنندگان خودتان درخواست بازخورد کنید.)


۱۶- یک شعر بگویید یا یک ترانه و تصنیف بسرایید.

هنرمندان و خوانندگان بزرگ یک شبه به دنیا نیامده‌اند.آن‌ها ابتدا مجبور بوده‌اند تا استعداد خودشان را کشف کنند.تفریح و سرگرمی و علاقه‌مندی جدیدتان را در شعر گفتن و آواز خواندن قرار دهید.


۱۷- لیستی از یک چیز با ارزش بسازید.

مردم تنبل هستند.آنها نمی‌خواهند تا وقتشان را برای جستجو کردن و جمع آوری اطلاعات هدر بدهند.این دلیلی است که نشان می‌دهد چرا لیست‌ها محبوب هستند.لیستهایی از فیلم‌ها،کتابها و مردمان تاثیر گذار یا هر موضوع دیگر بسازید.مانند ده فیلم برتر تاریخ سینمای ایران


۱۸- همه افکاری که شما امروز در ذهنتان داشتید را بنویسید.

این نیاز به کمی تمرکز دارد.اما اگر شما کسل و خسته هستید و روز خوبی نداشته‌اید می‌توانید این روش را هم امتحان کنید .


۱۹- هدف‌ها و رویاهایتان را برای عموم به اشتراک بگذارید.

همه اهداف خودتان برای سال جاری را یادداشت کنید و یا همه رویاهایتان درباره جایی که می‌خواهیددر زمان پنج سال آینده باشید را بنویسید.این به شما یک انگیزه می‌دهد تا برای رسیدن به اهدافتان بیشتر تلاش کنید.


۲۰- یک جشنواره از لینک‌ها راه بیندازید و از دیگران بخواهید که به شما ملحق شوند.

همه انواع کارناوال لینک‌ها و لینک پارتی‌ها بسیار محبوب می‌شوند.داستان به این شکل است که


چند وبلاگ نویس که در یک موضوع فعال هستند یک نفر از میان خودشان را به عنوان میزبان لینک‌پارتی انتخاب می‌کنند و میزبان یک موضوع خاص را برای نوشتن انتخاب می‌کند و به اطلاع سایر وبلاگ‌نویسان شرکت کننده در لینک پارتی می‌رساند تا درباره آن در وبلاگشان پست بنویسند.بعد از آن که نگارش پست‌ها توسط شرکت‌کنندگان تمام شد.میزبان لینک آن پست‌ها را به صورت متن یا تصویر در وبلاگ خودش قرار می‌دهد.به این ترتیب که وبلاگ نویس میزبان، در یک روز مشخص در وبلاگش یک پست می‌نویسد و تمامی لینک‌های مربوط به شرکت کنندگان در لینک پارتی را در آن قرار می‌دهد.


در پایان این پست از شما می‌خواهم که نظر خودتان درباره این پست را با من و خوانندگان به اشتراک بگذارید.نظر شما چه انتقاد باشد، چه پیشنهاد و تعریف باشد در هر صورت برای من ارزشمند خواهد بود.پس دربیان نظر خودتان راحت باشید.


نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین چهارشنبه 27 فروردین 1393 ساعت 17:46 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام آقای میرزایی.
ببخشید دیر به شما سر میزنم.
از این پست هم لذت بردم.به نکته های دقیقی اشاره کردین.

از خواندن نظر شما در این پست هم بسیار انرژی گرفتم.
امیدوارم از این نکته‌ها استفاده کنید و مطالب خوبی را در وبلاگ خوب خودتان منتشر کنید.

Mr. Abbasi یکشنبه 24 فروردین 1393 ساعت 21:44 http://Legal.blog.iR

سلام و دورد جناب میرزایی بزرگوار
ممنون بابت پست های بسیار خوبتون ، در این پست ایده بیستم برایم جالب تر بود و بیشتر مرا جلب کرد ، چون تا به حال به همچین چیزی برخورد نکرده بودم و ندیده بودم ، اصلا نمی دانم این مورد در بین وبلاگ نویسان در ایران جا افتاده یا نه ؟ ولی در کل می تواند اتفاق خوبی باشد برای چند وبلاگ نویس و وبلاگ با عملی کردن این ایده
یک مورد دیگر که همیشه مرا مورد توجه خودش قرار داده است ، درخواست شما در انتهای پست هایتان ، از مخاطبان برای ثبت نظر است ، آن هم نه به صورت یک نواخت و ثابت بلکه متناسب با هر پست به یک صورت
در کل چیزی که مهم است آموزنده بودن تمام پست های شما است ، با کمی دقت می توان به همه آن ها پی برد و با استفاده از آن ها موفق تر بود
موفق و پیروز باشید

سلام دوست عزیز
درباره لینک پارتی باید به این نکته اشاره کنم که نوشتن یک پست به صورت لینک پارتی مزایای بسیار خوبی داره که افزایش بازدید وبلاگ از مهمترین اونهاست.ضمن اینکه برای خواننده هم این فرصت فراهم می‌آید تا یک موضوع را از زوایای مختلف بررسی کند و در پایان یک دید جامع به دست بیاورد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد