لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

واقعا چگونه می‌توانیم پست‌های تاثیرگذاری بنویسیم؟

در حالیکه داشتن یک عنوان چشم گیر، سبب می‌شود تا در صفحه نتایج موتورهای جستجو و فیدهای شبکه‌های اجتماعی افراد بیشتری بر روی لینک شما کلیک کنند.اما باید به این نکته هم توجه کنید که تنها داشتن یک عنوان خوب نمی‌تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد.


شما نیاز دارید تا خوانندگانتان را  تا هر اندازه که ممکن است با بهترین کیفیت ممکن تغذیه کنید.بنابراین نوشتن یک پست تاثیرگذار برای شما کاری واجب است تا بتوانید در نردبان موفقیت بالاتر بروید.نوشتن پست‌های تاثیرگذار آن طور هم که به نظر می‌رسد کار سختی نیست.


در ادامه چند گام ساده بیان می‌کنم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پست‌های تاثیرگذار بیشتری بنویسید.

 

 

۱- از عناوین تاثیرگذار استفاده کنید.


یک عنوان گیرا ، توجه خوانندگان را جلب می‌کند و تیتر‌های فرعی تاثیرگذار، در سراسر تجربه خواندن ،آنها را درگیر با مطلب نگه می‌دارد.


۲ - داستان خودتان را هم به مطلب اضافه کنید.


وبلاگ‌ها محلی برای گفتگو و تبادل نظر هستند.

شما می‌توانید هر نوع اطلاعاتی که نیاز دارید را در سایت‌های رسمی و یا در ویکی‌پدیا به دست بیاورید.


اما وبلاگ‌ها متفاوت هستند.

وبلاگ‌ها نیازمند یک گفتگوی واقعی هستند.این گفتگوها باید مانند این باشد که دو نفر دارند با همدیگر گفتگو می‌کنند در حالیکه روبروی هم نشسته‌اند.

و بهترین روش برای دستیابی به این هدف این است که داستان زندگی خودتان و تجربیات خودتان را هر جا که مناسب بود به مطلب بیافزایید.


۳- از تصاویر جذب کننده استفاده کنید.


به منظور نوشتن پست‌های تاثیرگذار و موفق ساختن آنها ،شما باید از اهمیت استفاده از تصاویر مطلع باشید.


استفاده از تصاویر مربوط و جالب توجه، پیشرفت شگفت انگیزی را نتیجه می‌دهد.

آنها باعث می‌شوند که پست شما زیباتر شود و از اینکه توسط خوانندگان ،برچسب کسل کنندگی بخورد، نجات یابد در عین حال آنها برای خوانندگان این امکان را به وجود می‌آورند که مدتی به آنها نگاه کنند و نفسی تازه کنند و سپس به خواندن ادامه بدهند.


راستی تا آنجا که می‌توانید، عکس‌ها را از گوگل کپی نکنید ،در عوض از عکس‌های گرفته شده توسط خودتان استفاده کنید.


۴- از شکلک‌های مربوط به احساسات و لبخندها استفاده کنید.


خوانندگان شما انسانها هستند.درسته ؟


و انسانها همگی صاحب احساسات هستند.


یک خواننده از زمانی که شروع به خواندن متن شما می‌کند تا به پایان آن، احساسات متفاوتی را تجربه می‌کند.اگر شما از شکلک‌های مربوط به احساسات و لبخندها هر جا که مناسب هست استفاده کنید.آن واقعا آن را به یک گفتگوی واقعی تبدیل می‌کند.


پس به من اعتماد کنید زمانی که به شما می‌گویم که 


وقتی شما یک چیز خنده دار می‌گویید و یک شکلک لبخند، در آخر جمله قرار می‌دهید.به شما اطمینان می‌دهم هر کسی که متن شما را ‌بخواند خواهد خندید و عاشق کلمات شما خواهد شد.


۵- از زبان و بیانی ساده استفاده کنید.


این یک سؤتفاهم بزرگ به ویژه در ذهن وبلاگ نویسان کم تجربه و تازه کار است.


چرا که آنها فکر می‌کنند که نیاز دارند تا با یک فارسی کلاس بالا بنویسند و از کلمات قلنبه سلمبه استفاده کنند تا نوشته آنها تاثیرگذار باشد.اما این راهش نیست.اگر شما می‌خواهید یک پست تاثیرگذار بنویسید.سپس تنها چیزی که احتیاج دارید تا انجام بدهید این است که نقطه نظر خود را بیان کنید به نحوی که منظورتان برای عموم مردم واضح و قابل فهم باشد.بهترین راهش هم استفاده از یک زبان فارسی ساده است به نحوی که برای هر کسی قابل درک و قابل فهم باشد.


۶- در پاراگراف‌های کوتاه بنویسید.


به طور معمول پاراگراف‌های خیلی درازی در کتاب‌ها و روزنامه‌ها وجود دارند و بعضی از بلاگر‌ها هم همین کار را انجام می‌دهند.


اما شما نیاز دارید تا یک چیز را بدونید.آن هم این است که


اصلا مهم نیست که چه‌قدر خوب می‌نویسید،اگر پاراگراف‌های دراز در نوشته‌تان وجود دارند.حتی برای یک نفر هم خواندن پست وبلاگ شما جالب توجه نخواهد بود.


چون بین یک صفحه کاغذ و یک صفحه نمایشگر تفاوت وجود دارد.شما می‌توانید به یک صفحه روزنامه ساعت‌ها نگاه کنید بدون اینکه حتی یک ذره احساس بدی داشته باشید.اما انجام همین کار در مورد صفحه مانیتورها و ال سی دی ها غیرممکن است.


بدون داشتن یک توقف، چشمان شما نمی‌تواند به آنها نگاه کند و پست‌های طولانی را بخواند.


بنابراین برای اینکه پستی داشته باشید تا به نفع وبلاگتان کار کند، نوشتن پست در پاراگراف‌های کوچکتر الزامی است.


کلام آخر


بسیار خوب!

من تمام تلاشم را کردم تا اسرار و تجارب خود را برای نوشتن یک پست تاثیرگذار فاش کنم حالا این بستگی به شما دارد که از آن‌ها استفاده کنید یا نه.چون تنها با عمل کردن به این موارد می‌توانید لذت نوشتن یک پست تاثیرگذار را تجربه کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
Mr. Abbasi جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 19:34 http://Legal.blog.iR

سلام و درود جناب میرزایی بزرگوار
بسیار عالی
پنج نکته خوب و دقیق
مورد دوم را به شدت تائید می کنم ، وبلاگ های پر مخاطب زیادی از این قبیل دیده ام
خودم هم دوست دارم در رابطه با مسائل حقوقی که بیان می کنم اینگونه عمل کنم ولی در نبود تجربه کار و کمتر درگیر بودن در مسائل حقوقی فعلا نمی توانم ، ولی حتما دوست دارم این مورد را در پست هایم به کار ببندم
من به دوست خوبمان ، آقای امیر حسین خان ، سایت
picofile.com
رو هم پیشنهاد میدم
چون خودم هم ازش استفاده کردم و گاهی هم فی الحال استفاده می کنم ، سایت خوبیست برای آپلود عکس و مدیریت آن
سربلند باشید

سلام بر شما دوست عزیز
از اینکه با بیان نظرتان به کامل شدن این پست کمک کردید.از شما ممنونم.چون به تجربه می‌دانم که بیان نظرات ارزشمند و مرتبط با موضوع پست می‌تواند کامل کننده محتوای یک پست باشد

امیر حسین جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 11:09 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com/

سلام.روز بخیر.در مورد عکسها پیشنهاد خوبی بود.راستی عکسهای خودم رو تو کدوم سایت میتونم قرار بدم تا بعدا توی وبلاگم ازش استفاده کنم.؟

سایتهای زیادی برای آپلود عکس وجود داره که با یک کم جستجو در اینترنت می‌توانید لیستی از این سایتها را مشاهده کنید.
که البته سایت پرشین گیگ می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.برای اطلاعات بیشتر درباره پرشین گیگ لینک زیر را ببینید.

http://www.uplod.blogsky.com/1388/08/01/post-11

اما اگر دوست دارید تا تصاویر خودتان در همه جا در دسترس شما باشند و با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود بتوانید به تصاویر خودتان دسترسی داشته باشید پیشنهاد می‌کنم از گوگل درایو استفاده کنید.

اگر هم که عکاسی را دوست دارید و می‌خواهید عکس‌هایی را که گرفته‌اید با دیگران هم به اشتراک بگذارید.استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد