لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مهارتهای زندگی یک وبلاگ‌نویس موفق : هدف‌گذاری

کسب موفقیت در وبلاگ نویسی اتفاقی نیست و برای اینکه یک وبلاگ‌نویس موفق بشوید، نیاز هست تا یک سری از مهارتهای زندگی را در خودتان پرورش دهید.من تصمیم دارم تا تعدادی از مهارتهای زندگی یک وبلاگ‌نویس موفق را در قالب چند پست برایتان بیان کنم.مهارت هدف گذاری، اولین مهارتی است که در ادامه نکاتی را درباره آن بیان خواهم کرد.

 

 

هدف گذاری و تعیین اهداف مهم است


اگر یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای باشید یا اینکه یک وبلاگ نویس تازه کار، در هر حال همه شما یک تصویر ذهنی از موفقیت دارید.تعیین اهداف مسیر شما را به سوی تصویر ذهنی‌تان و موفقیت حرفه‌ای رسم می‌کند.


شما باید از هدفی که به دنبال آن هستید یک تصویر ذهنی واضح داشته باشید


 تصویرسازی ذهنی ،توانایی دیدن چیزی است که شما در انتهای تلاش‌های خودتان میل دارید تا به آن برسید.همچنین آن انگیزه نیرومندی است که باعث می‌شود شما ادامه بدهید.اهداف ،یک راهنمای گام به گام هستند که به شما می‌گویند که چگونه به آنجا دست یابید.وقتی شما آن چیزی را که می‌خواهید انجام دهید با جزییات در ذهن خود ترسیم می‌کنید، تصویر ذهنی شما شروع به واقعیت پیدا کردن می‌کند.


اهدافی که تعیین می‌کنید باید خاص و قابل اندازه گیری باشند


اهداف مبهم چیزی به شما برای انجام دادن و  یا کارکردن  و حرکت به سوی آن نمی‌دهند.اینکه شما می‌خواهید که سال بعد درآمد زیادی داشته باشید یک هدف کلی و مبهم است.هیچ چیز قابل اندازه‌گیری درباره این هدف وجود ندارد.اما زمانی که می‌گویید که شما می‌خواهید که تا آخر اسفندماه سال بعد ،یک میلیون تومان درآمد داشته باشید،این یک هدف قابل سنجش و ملموس است.


بهتر است تا برای رسیدن به اهدافتان یک محدودیت زمانی تعیین کنید


زمانی که شما یک محدودیت زمانی تعیین می‌کنید.شما می‌توانید قدم‌هایی که نیاز دارید تا برای رسیدن به هدفتان بردارید را تعریف کنید به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید تا پایان اسفندماه سال آینده یک میلیون تومان از طریق وبلاگتان کسب کنید و فقط ده ماه فرصت دارید پس باید بدانید که باید در هرماه صدهزارتومان درآمد داشته باشید تا در نهایت به هدف خودتان برسید.


حتما اهداف خودتان را بنویسید


چون به تجربه ثابت شده است که وقتی اهداف ما ،پیش چشم ما قرار دارند.یادآوری کردن آنها، تصمیم و عزم ما را برای رسیدن به آنها  تقویت می‌کند.


در پایان . . .


حتما شما هم چیزهای مفیدی درباره مهارت هدف گذاری می‌دانید پس لطفا آنها را با من و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد