لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

نکاتی برای اینکه سبک نوشتار و صدای وبلاگتان را توسعه بدهید

شما با چه سبکی وبلاگ می‌نویسید و یا بهتر است که بپرسم خوانندگانتان شما را با چه سبکی از نوشتار می‌شناسند؟ آیا در هنگامی‌که دارید یک پست می‌نویسید لحظاتی برایتان پیش آمده که برای چند دقیقه جلوی مانیتور خشکتان زده باشد و ندانید که پست خود را به چه شکلی ادامه دهید چرا که درباره کلمات و جملاتی که به کار می‌برید زیاد مطمئن نیستید ؟

به تعداد وبلاگ نویسانی که در سراسر دنیای آنلاین وجود دارد سبک‌های متفاوتی در نوشتن یک پست می‌تواند وجود داشته باشد.اما تنها وبلاگ‌نویسانی موفق می‌شوند که بتوانند سبک نوشتاری مخصوص به خودشان را توسعه بدهند.

 

 

نوشتن درباره خودتان هرگز آسان نیست


داشتن یک قالب زیبا و یا استفاده از تکنیک‌های جلب توجه خوانندگان هرگز نمی‌تواند جای توسعه یک سبک نوشتاری دوست داشتنی ،خاص و خوانا را بگیرد.در زندگی روزانه بسیاری از ما  یادداشت شخصی نمی‌نویسیم و تعداد کمی از ما هستند که دفتر خاطرات روزانه داریم.بنابراین وقتی شروع به وبلاگ‌نویسی می‌کنیم ممکن است که بعد از نوشتن چند جمله برای مدتی جلوی صفحه نمایشگر رایانه خشکمان بزند چون نمی‌دانیم باید با چه سبکی از نوشتن باید ادامه بدهیم. 


اما برای اینکه بتوانید سبک نوشتاری مخصوص به خودتان را داشته باشید باید به چند پیشنهادی که در ادامه می‌آید توجه داشته باشید.


  • قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که وبلاگ یک گفت و شنود است سعی کنید به همان شکلی که صحبت می‌کنید وبلاگ بنویسید.از گفتار نامفهوم و کلیشه‌ای پرهیز کنید و از لغاتی استفاده نکنید که خوانندگان برای دانستن معنی آن مجبور باشند تا به فرهنک لغت مراجعه کنند.


  • پیشنهاد دیگر من این است که بعد از آنکه پست خودتان را تایپ کردید قبل از انتشار آن ،پست خودتان را یک بار با صدای بلند بخوانید.در زمانی که پستتان را با صدای بلند می‌خوانید هر جا که به نظرتان آمد که لحن صحبت کردن شما غیر طبیعی است و یا برای بیان قسمتی از پستتان دچار مشکل هستید آن را اصلاح کنید.


  • به این فکر کنید شما چه باید می‌گفتید اگر شما  به جای نوشتن این پست، با یک دوست صمیمی گفتگو می‌کردید.


  • وبلاگ خودتان را در حالی بنویسید که در ذهنتان خودتان را در حال صحبت با یک دوست صمیمی و یا یک عضو خانواده‌تان تجسم می‌کنید.فکر کردن درباره کسی که او را به خوبی می‌شناسید و کسی که احتمالا بخواهد وبلاگ شما را بخواند کمک می‌کند تا سبک نوشتاری خودتان را ریلکس کنید.


  • هدف این است که نوشته شما هر چه بیشتر شبیه به خود شما به نظر برسد و کمتر شبیه یک مقاله با استانداردهای علمی و لغات و اصطلاحات تخصصی باشد.


 در پایان یک مثال برایتان می‌زنم


صدای شما برای اعضای خانواده و دوستان و همکاران شما آشناست حتی اگر در یک جای شلوغ باشید نزدیکان و دوستانتان با شنیدن صدای شما ،شما را خواهند شناخت.همینطور وقتی سبک نوشتاری مخصوص به خودتان را توسعه می‌دهید خود را در میان هزاران وبلاگ‌نویس، برجسته و متمایز می‌کنید.حالا دیگر صدای وبلاگ شما را می‌شود به راحتی در دنیای پرهیاهوی اینترنت شناخت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد