لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مهارتهای زندگی یک وبلاگ نویس موفق : تعلیم پذیری یا یادگیری مادام العمر

اگر شما می‌خواهید تا وبلاگتان تا دور دست‌ها برود،بسیار اهمیت دارد که همیشه در حال یادگیری باشید، همیشه در حال رشد باشید و همیشه در حال پیشرفت باشید.

به وبلاگ‌نویسی‌تان اجازه ندهید تا دچار رکود شود.برای این کار باید مهارت تعلیم‌پذیری را در خودتان پرورش دهید به عبارت دیگر باید تبدیل به یک یادگیرنده مادام‌العمر شوید.


در ادامه چند نکته را درباره مهارت تعلیم پذیری بیان می‌کنم

 

 

وبلاگ‌نویس‌ تعلیم پذیر یا یادگیرنده مادام العمر


یک نوع یادگیری وجود دارد که از طریق آسان حاصل می‌شود.( از طریق خواندن و تجربه اندوزی یا با استقاده از خرد دیگران ) و یک نوع یادگیری هم وجود دارد که به طریقی سخت و مشکل می‌شود.( ‌یادگیری از شکست‌های خودمان )وقتی که شما یک کارآفرین هستید به احتمال قوی هر دو نوع یادگیری وجود خواهد داشت.


نگرش کلی یک یادگیرنده مادام العمر توانایی برای تعلیم پذیری است.او می‌گوید هر چیزی که در زندگی پیش آید می‌دانم که من می‌توانم از آن یاد بگیرم.


دلیل دیگری که با نگرش کلی یک فرد یادگیرنده مادام العمر انطباق دارد این است که این نگرش به احتمال زیاد باعث می‌شود که شما در حال جستجو باشید.در جستجوی همه تغییراتی باشید که در مجاورت تجارت شما اتفاق می‌افتد.در عصر حاضر جاییکه که تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال رشد است این یک نکته کلیدی است.


ریچارد برانسون ارزش یادگیری را می‌داند.چون می‌گوید :


« همیشه چیز جدیدی برای یادگرفتن وجود دارد.روزی که شما دست از یادگیری برمی‌دارید،روزی است که شما دست از زندگی کردن برمی‌دارید.همه ما باید هر روز با مهارتهای جدید،ایده‌ها،دیدگاه‌ها،و راههای کارکردن آشنا شویم.بارها گفته شده که اولین هدف هر بیزنس جدید این است که زنده بماند.شما نیاز دارید تا اثبات کنید که مدل کسب و کار شما کار می‌کند.یکی از بهترین راهها برای انجام این کار استخدام بهترین افرادی است که به شرکت شما ایمان دارند و اینکه اهدافتان را با آنها به اشتراک بگذارید‌ سپس به آنها برای یادگیری و بهبود مهارتهایشان کنید. »


جیم ران نویسنده، کارآفرین و سخنران انگیزشی آمریکایی هم یک جمله جالب درباره یادگیری مادام‌العمر دارد.او می‌گوید :


مردم فقیر در خانه‌اشان یک تلویزیون بزرگ دارند و مردم ثروتمند یک کتابخانه بزرگ.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر حسین یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 18:19 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.طبق معمول مختصر ، مفید و پرمغز بود.
شما جوهره یک مطلب رو از پوستش در میارین.
من خیلی به این قسمت آموزش علاقه مندم ولی برنامه ریزیهام جور درنمیاد.
امیدوارم بتونم این کار رو در زندگیم انجام بدم.

سلام‌ امیر حسین عزیز
یادگیری به صورت مادام‌العمر یعنی اینکه هر اتفاق و رویداد می‌تواند چیزهای تازه و جدیدی را به ما یاد بدهد.یک وبلاگ‌نویس اگر به دنبال یادگیری باشه،حتما مطالبی که منتشر می‌کنه جذاب‌تر خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد