لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

محتوای وبلاگ خودتان را با این چهار تاکتیک برای شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کنید

وقتی شما یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید مبنی بر اینکه کسی لینک مربوط به پست اخیر وبلاگتان را ریتوییت و یا لایک کرده است،چه احساسی پیدا می‌کنید؟ آیا هیجان زده می‌شوید.لبخند می‌زنید و یا اینکه بلافاصله آن را به ا‌ولین فردی که در نزدیکتان قرار دارد اطلاع می‌دهید؟چون کسی محتوای شما را به اشتراک گذاشته است.

اگر هر بار که کسی محتوای وبلاگ شما را به اشتراک می‌گذارد به علامت شادی بالا و پایین می‌پرید و یا مثل این است که انگار دنیا را به شما داده‌ند همین الان آن را کنار بگذارید.چون امروز شما یاد خواهید گرفت که چگونه پست‌های وبلاگتان را برای شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی کنید.و هر زمان که زنگ مربوط به نوتیفیکیشن به صدا در می‌آید دیگر لازم نیست انرژی خود را برای ابراز هیجان و شادمانی هدر بدهید.

 

 

چرا به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد؟


بسیار واضحه! چون اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی باعث انتشار محتوا و حرفی که می‌خواهید بزنید، می‌شود و همینطور به ترویج برند وبلاگ شما کمک فراوانی می‌کند که این به نوبه خود به افزایش ترافیک وبلاگ شما کمک می‌کند.اما چیزی که شما باید واقعا به اون بها بدهید این واقعیت هست که گوگل به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.بنابراین مطالب وبلاگ شما هر چه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند، به همان اندازه  رتبه‌بندی صفحات وبلاگ شما در موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند و شما حتی ترافیک بیشتری را از جانب موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد.


پس این چهار تاکتیک موثر برای بهینه‌سازی محتوای وبلاگ برای شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید تا کسب و کار خود را ترفیع بدهید.


۱- تیتر و عنوان پست‌هایتان را سنجیده انتخاب کنید.


تیترهای شما شاید مهمترین بخش استراتژی شما برای حضور در شبکه‌های اجتماعی باشد.از آنجاییکه عنوان مطلب شما اولین چیزی است که فالوئرهایتان می‌خوانند شما باید از عنوان مطلب خودتان مانند یک قلاب برای به دام انداختن  و جلب توجه آنها استفاده کنید.بنابراین آنها خواهند آمد و پست شما را خواهند خواند و سپس آن را به اشتراک خواهند گذاشت.اما اجازه بدهید تا کمی بیشتر در مورد بهینه‌سازی عنوان پست وبلاگ شما برای موتورهای جستجو عمیق شویم.

ابتدا به خوانندگان اجازه بدهید تا بدانند که پست شما درباره چه چیزی صحبت می‌کند لذا بهتر می‌توانید با علایق خوانندگانتان ارتباط برقرار کنید.عنوان زیر را در نظر بگیرید :


آزمون و خطا : چه طور بدانیم چه موقع شما مطلب را درست درک کرده‌اید؟


کسانی که این عنوان را در توییتر می‌بینند به احتمال زیاد بر روی لینک مربوط به آن کلیک نمی‌کنند چون آنها نمی‌دانند با کلیک بر روی لینک این مطلب دقیقا چه چیزی در انتظار آنان است.

بسیار خوب!  شما قصد دارید تا دقیقا درباره چه موضوعی گفتگو کنید؟ این عنوان مقاله می‌توانست یک طیف وسیعی از موضوعات را در بر بگیرد از یادگیری اینکه چگونه از فرزندانمان مراقبت کنیم  تا  امتحان کردن توصیه‌های متفاوت برای کشف این موضوع که چه چیزی برای شما در مورد شبکه‌های اجتماعی کار می‌کند.برای این کار باید از انتخاب کلمات کلیدی که با علایق خوانندگان مرتبط باشد، استفاده کنیم.


بعضی از عناوین جایگزین می‌تواند شامل موارد زیر باشد :


چگونه بگوییم که روشهای فرزند پروری شما موثر هستند؟


چگونه روش آزمون و خطا می‌تواند به شما کمک کند تا دستورالعمل خوشمزه‌تری بسازید؟


چگونه با روش آزمون و خطا تاکتیک‌های بهینه‌سازی وبلاگ برای شبکه‌های اجتماعی را کشف کنیم؟‌


تاکتیک مهم دیگر در مورد عناوین پست‌ها اینست که آنها را کوتاه نگه داریم.بیشتر وبلاگ نویسان سعی می‌کنند تا تعداد کاراکترهای مربوط به عناوین پستهایشان را زیر ۷۰ کاراکتر نگه دارند.شاید بپرسید که چرا بلاگرها چنین کاری را انجام می‌دهند؟ چون اگر تعداد کاراکترها بیشتر از ۷۰ باشد به احتمال زیاد عنوان پست شما نمی‌تواند همراه با لینک مطلب شما نمایش داده شود.یعنی خوانندگان و فالوئرهایتان اطلاعات ارزشمندی را که ممکن بود مانند قلاب توجه آنها را جلب کند را از دست می‌دهند.


۲- همراه با محتوایتان از تصاویر هم استفاده کنید.


شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل پلاس به طور معمول یک عکس را همراه با لینکی که به اشتراک می‌گذارید نمایش می‌دهند.اما هنگامی که شما یک تصویر را برای پست خودتان اختصاص نمی‌دهید..لینکی که به اشتراک می‌گذارید چندان جذاب به نظر نخواهد رسید.

اگر شما فکر می‌کنید که این مطلب اهمیت زیادی ندارد؟ باید بگویم که سخت در اشتباه هستید چون بر طبق وبلاگ MDG Advertising پست‌هایی که دارای تصاویر جذابی هستند ۹۴ درصد بیشتر از پست‌های فاقد عکس بازدید می‌شوند.برای اینکه از این واقعیت بیشترین استفاده را بکنید باید چند مورد را در نظر بگیرید :


اول از همه اینکه از کجا می‌توانید تصاویر جذاب را تهیه کنید؟ برای این کار چندین انتخاب فرا روی شما وجود دارد :


۱- خودتان عکس بگیرید یا اینکه یک عکاس را استخدام کنید تا برایتان عکس بگیرد.


۲- از تصاویر رایگان که بر روی اینترنت منتشر می‌شوند استفاده کنید.


۳- عکس‌های مورد نیازتان را بخرید.


وقتیکه شما یک تصویر شگفت‌انگیز پیدا می‌کنید ابتدا باید مطمئن شوید که زمانی که آن در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود آیا آن به درستی نمایش داده می‌شود یا نه ؟در بعضی از موارد اگر به سادگی یک عکس را درون متن پست قرار دهید. سایتهای شبکه‌های اجتماعی با تصویری که همراه با لینک مطلب شما قرار دارد به درستی ارتباط برقرار نمی‌کند .اگر از کاربران وردپرس هستید می‌توانید از تصاویر شاخص استفاده کنید به این ترتیب فیسبوک و گوگل پلاس در بیشتر موارد از آن تصویر به همراه لینک پست شما استفاده خواهند کرد.برای کسب اطمینان بیشتر می‌توانید افزونه زیر را در وردپرس نصب کنید.


Facebook Open Graph Meta Tags for Wordpress


با استفاده از این افزونه شما می‌توانید تعیین کنید که چه تصویری همراه با لینک پست شما در شبکه‌های اجتماعی نمایش داده شود.


۳- در داخل محتوای خودتان از نقل‌قولهای قوی و دارای معنای ارزشمند استفاده کنید.


وقتی شما چیزی جالب و مهم برای گفتن دارید.می‌توانید اشتراک گذاری آن نقل قول را برای کاربرانتان با پیشنهاد لینکی با عنوان «برای توییت این مطلب کلیک کنید » راحت کنید.از آنجاییکه این تاکتیک به تلاش زیادی از سوی مخاطبانتان نیاز ندارد و به آسانی توجه مردم را به گزینه‌های به اشتراک گذاری جلب می‌کند احتمال بیشتری وجود دارد تا مردم پست شما را توییت کنند.


روشهایی که برای انجام این کار وجود دارد شامل موارد زیر است :


۱- سری به سایت Clicktotweet.com بزنید و توییت خودتان را بسازید.به این ترتیب که ابتدا با نام کاربری خودتان در توییتر وارد شوید.سپس یک کادر خالی در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید نقل قول مورد نظر خودتان را داخل آن وارد کنید.سپس با فشار دادن دکمه پایین باکس کد مربوطه تولید می‌شود که می‌توانید آن را داخل متن پستتان قرار دهید.(انجام این کار بسیار آسونه.)


۲- در وردپرس افزونه click to tweet by todaymade را نصب کنید.در مدیریت محتوای مربوط به وبلاگتان بر روی آیکن توییتر در نوار ویرایشگر کلیک کنید و متن مورد نظر خودتان را که می‌خواهید مخاطبانتان آن را توییت کنند را در آن وارد کنید.با این کار افزونه برای شما یک باکس می‌سازد که متن شما درون آن قرار دارد با یک لینک با عنوان click to twitt 


ساختن نقل قول‌های پرمعنا تنها برای ترغیب مردم برای توییت کردن محتوای شما کمک کننده نیست بلکه شما همچنین می‌توانید از این نقل قول‌ها به عنوان ابزار بازاریابی برای جلب توجه خوانندگان استفاده کنید.برای این کار می‌توانید زمانیکه پست خودتان را در فیسبوک ، گوگل پلاس یا لینکداین به اشتراک می‌گذارید برای اینکه توجه مردم را به سمت کلمات خودتان هدایت کنید.از این نقل‌قولها هم استفاده کنید.


۴- محتوای شما باید شامل دعوت به انجام کاری باشد.


اگر هدف اصلی شما این است تا بیشتر در شبکه‌های اجتماعی دیده شوید از مردم بخواهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند.

اما اینکه به سادگی بگویید : « لطفا پست مرا به اشتراک بگذارید. » همیشه موثر نیست و با انجام این کار ممکنه شما ناامید و مایوس به نظر برسید.

در عوض با خوانندگان ارتباط برقرار کنید و با تمرکز بر اینکه آنها چه احساسی دارند یا چه احساسی بعد از خواندن پست شما داشته‌اند آنان را ترغیب به اشتراک محتوای وبلاگتان بکنید.همین‌طور به آنها نگویید که فقط پست شما را به اشتراک بگذارند بلکه به آنها دقیقا کاری را که باید انجام بدهند بگویید. می‌توانید این کار را با ذکر کردن نام پلتفرمی از شبکه های اجتماعی که دوست دارید مطلبتان را بر روی آن به اشتراک بگذارند انجام بدهید، به این ترتیب خوانندگانتان را با تعداد زیادی از آپشن‌ها تنها نمی‌گذارید.


اینجا چند مثال خوب از دعوت به عمل وجود دارد :


۱- آیا از ایده‌های این پست خوشتون اومده؟ بگذارید تا با لایک کردن این مطلب در فیسبوک همه از این موضوع اطلاع پیدا کنند.


۲- آیا شما هم دیدگاه یکسانی دارید؟ با اشتراک این پست در فیسبوک این مطلب را به همه دنیا اعلام کنید.


اشتراک گذاری محتوای وبلاگ خودتان را با پیشنهاد دادن کلیدهای اشتراک گذاری که آسان یافت می‌شوند برای خوانندگانتان آسان کنید.(بیایید با این حقیقت روبرو شویم که هیچکس نمی‌خواهد وقت خودش را برای کپی پیست کردن تلف کند)

تعدادی از افزونه‌هایی که این کلیدهای اشتراک گذاری را ارایه می‌کنند عبارتند از :


Digg Digg


Add this


Shareaholic


اجازه بدهید تا تعدادی از این استراتژی‌ها را امتحان کنیم.آیا از خواندن این نکات لذت بردید؟به دوستانتان یک لطف کنید و با توییت کردن این پست با استفاده از کلیدهای اشتراک گذاری زیر، بگذازید تا آنها هم از این تاکتیک‌های موثر برای بهینه سازی محتوای وبلاگشان برای شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.


منابع مربوط به این پست :

Problogger.com


نظرات 1 + ارسال نظر
Mr. Abbasi چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 20:30

سلام و درود جناب میرزایی
مطلب خوبی بود اما نظر شخصی خودم راجع به این موضوع به خصوص شبکه های اجتماعی ...
اشتراک گذاری مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی بسیار خوب است اما به نظرم در ایران که من برای دسترسی به این شبکه ها باید با مسائل مختلف رو در رو بشوم ، کمی بی میل کننده می شود
من خودم شخصا به خاطر مسئله فیلترینگ اصلا از شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنم بنا به چند دلیل مثل هزینه نکردن برای وی پی ان ، استفاده نکردن از فی/لتر شکن به خاطر افت سرعت نت ( چون همینجوریش سرعتم کم هست :) ) و چیزای دیگه ...
البته شبکه های اجتماعی خوب ایرانی مثل کلوب هم هست
در کل ممنون از مطالب خوب
ایام به کام

درباره شبکه‌های اجتماعی نظر من اینست که هر حوزه تمدنی می‌تواند شبکه‌های اجتماعی خاص به خودش را داشته باشد.که این کار نیازمند طراحی یک شبکه اجتماعی متناسب با آن حوزه تمدنی و فرهنگی است.و برای بهبود فرهنگ تولید محتوا این کار را لازم می‌دانم.
البته در ایران برای طراحی یک شبکه اجتماعی متناسب با فرهنگ و تمدن حوزه کشورهای فارسی زبان قدم‌هایی برداشته شده است که از جمله می‌توان به شبکه اجتماعی زیگور اشاره کرد که در اول اردیبهشت امسال با هدف ارتقای فرهنگ تولید محتوا به طور رسمی افتتاح شد.
اما وجود شبکه‌های اجتماعی مزایای فراوانی برای رشد اقتصادی و فرهنگی یک کشور دارد ،و باید در راستای طراحی شبکه اجتماعی متناسب با حوزه فرهنگی و تمدنی خودمان تلاش کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد