لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لینک بیت (link bait) چیست؟

در این پست می‌خواهم شما را با مفهوم link bait آشنا کنم.استفاده درست از این مفهوم می‌تونه به شما کمک کنه تا ترافیک ورودی بیشتری را از موتورهای جستجو از جمله گوگل به دست بیاورید.قبل از هر چیز اجازه بدهید تا یک مثال مطرح کنم و بعد با استفاده از آن مفهوم link bait را برایتان روشن کنم.

 

 

نمی‌دانم تا به حال تجربه ماهیگیری را داشته‌اید یا نه؟ وقتی می‌خواهید به ماهیگیری بروید برای اینکه بتوانید ماهی‌های خوب و بزرگی بگیرید از جمله چیزهایی که باید به فکر آن باشید تهیه یک طعمه خوب است، طعمه غذایی لذیذ برای ماهی‌ها است که با خوردن آن به تور می‌افتند یا به قلاب ماهیگیری گیر می‌کنند.


لینک بیت‌ها (link bait) هم کارکردی مشابه دارند.آن‌ها می‌توانند با ارایه محتواهایی که برای بازدیدکنندگان مفید و جذاب هستند، ترافیک بیشتری را به سمت وبلاگ شما روانه کنند، اما بیایید ببینیم که لینک بیت‌ها چه تعریفی می‌توانند داشته باشند


لینک بیت (link bait) چیست؟


لینک بیت محتوایی است که روی سایت شما قرار داره و سایتهای دیگه بدون اینکه شما از آنها بخواهید به اون لینک می‌دهند چون خواستار محتوای شما هستند.( لینک بیت یا لینک‌های طعمه)محتوایی که مانند یک طعمه عمل می‌کند 


لینک بیت(link bait) قسمتی از یک مقاله، ویدیو ،عکس و غیره هست که درون یک سایت یا وبلاگ منتشر می‌شود که این نتیجه را در پی دارد که افراد زیادی می‌خواهند به آن محتوا لینک بدهند در واقع لینک بیت محتوایی است که شبیه به یک طعمه برای به دست آوردن لینک و ترافیک بیشتر عمل می‌کند.


نمونه‌هایی از لینک بیت(link bait)


اخبار فوری که بر روی خبرگزاری‌ها منتشر می‌شوند نمونه خوبی از linkbait هستند اینگونه خبرها در مدت زمان کمی لینک‌های فراوانی را دریافت می‌کنند.

عکس و تصاویری که شما از آخرین رویدادهای شرکت خودتان منتشر می‌کنید هم لینک‌های فراوانی دریافت می‌کنند تصاویر یک رویداد و مراسم هم نمونه‌های خوبی از link bait هستند.

راهنماهایی که شما در وبلاگ خودتان منتشر می‌کنید هم لینک‌های فراوانی از دیگر وبلاگها و سایتها دریافت می‌کنند آنها هم link bait محسوب می‌شوند.

  

لینک بیت‌ها(link bait) چرا مهم هستند؟


لینک بیت‌ها به ادعای کارشناسان سئو می‌تواند نقش فراوانی در کسب رتبه شما در گوگل داشته باشد.از طرفی آن‌ها محتواهای با کیفیتی هستند که خواهان زیادی در سراسر وب دارند و این موضوعی است که برای طراحان الگوریتم‌های جستجوی گوگل بسیار مهم هستند. 


نظر شما چیست؟


در پایان امیدوارم اطلاع از نقش link bait بتونه کمک کنه تا محتواهای خودتون را با دقت بیشتری تهیه کنید.آیا شما نمونه‌هایی از لینک بیت‌ها در وبلاگ خودتون دارید؟


پی‌نوشت: اگر دوست داشتید بیشتر درباره link bait بدانید و طرز استفاده از اون را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنم مطلب «Link bait چیست؟» را هم در یک ادمین بخوانید.




نظرات 3 + ارسال نظر
arsalan چهارشنبه 23 اسفند 1396 ساعت 21:28 http://mojeradical.com

محتوای رایگان که ارزشمند باشه و کار مخاطب را راه بیندازه قابلیت تبدیل شدن به لینک بیت را داره.
مخصوصا این روزها محتوای ویدئویی خیلی خوب لینک می‌گیرند.

Mr. Abbasi سه‌شنبه 17 تیر 1393 ساعت 01:47 http://abbasifard.ir

فکر می کردم به خاطر این وقفه‌ی طولانی ، دیگه پستی در لذت وبلاگ نویسی نخواهم دید ، اما با دیدن این پست هیجان زده شدم :)
ممنون جناب میرزایی و یک سوال ...
درواقع با توجه به توضیحاتی که گفته شد ، الان خود شما با لینک دادن به یک ادمین در موضوعی مشترک ، link bait کرده اید ؟

در واقع درستش این است که پستی که در یک ادمین هست یک پست کامل و پرمحتوا در این باره است و می‌تواند لینک‌های فراوانی را جذب کند.به طور کلی مطالبی که آن قدر جذابیت دارند که به طور طبیعی لینک‌های فراوان دریافت می‌کنند.link bait محسوب می‌شوند.

new دوشنبه 16 تیر 1393 ساعت 23:28 http://newharf.ir

سلام ممنون مطلب جالبی بود تازه شنیدم لینک بیت رو.
به ما هم سر بزنید اگر نظری داشتید بفرمایید با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد