لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

چگونه با استفاده از وبلاگ نویسی می‌توانیم به مصرف بهینه آب کمک کنیم؟

با افزایش جمعیت در ایران و کافی نبودن منابع آبی در چند سال آینده با بحران آب روبه رو خواهیم شد.اما سوال اینجاست که چه‌طور می‌توانیم از بروز این بحران جلوگیری کنیم و یا حداقل چگونه می‌توانیم بحران کم آبی را مدیریت کنیم؟ آیا وبلاگ نویسی می‌تواند کاری در این زمینه انجام بدهد؟

 

 

در لذت وبلاگ نویسی همیشه به دنبال این هستم تا الگوهای متفاوتی از وبلاگ نویسی را معرفی بکنم و درباره ایده‌های نو در وبلاگ نویسی بیشتر بنویسم.هر از گاهی که فرصتی دست می‌دهد با جستجو در اینترنت به دنبال وبلاگ‌هایی هستم که ایده نو و جالبی دارند.امشب به وبلاگی برخوردم که موضوع آن راههای استفاده درست از آب بود و توسط گروهی از نویسندگان در ایالت آریزونای آمریکا اداره می‌شود و در حدود پانزده شرکت و موسسه که در آریزونا در زمینه مصرف آب فعال هستند از این وبلاگ حمایت تبلیغاتی می‌کنند.


Hosted on Persiangig.com


شاید شما هم مثل من اطلاعات جغرافیایی خوبی  درباره ایالت آریزونا در آمریکا نداشته باشید اما اگر به این لینک سری بزنید خواهید دید که آریزونا در جنوب غربی آمریکا و در منطقه خشک در کنار صحرای موهاوی واقع شده است.گرمای هوا در این منطقه در تابستان به پنجاه درجه می‌رسه که حتی تصور این درجه از گرما باعث میشه تا من عرق کنم و احساس تشنگی داشته باشم.

اما بزرگترین مشکل در آریزونا جمعیت فراوان و کمبود آب هست چیزی که باعث شده تا وبلاگ water use it wisely به وجود بیاد.

در این وبلاگ شما بیش از صد توصیه می‌بینید که برای کاهش در مصرف آب بیان شده است.

محتوای این وبلاگ و کمپین تبلیغاتی که حامی آن بود برایم تازگی داشت 


فکر می‌کنم این چیزی هست که ما وبلاگ نویسان ایرانی هم باید یاد بگیریم.


خطر کمبود آب تنها متوجه آریزونا نیست بلکه در ایران هم بحران کم آبی جدی است.این در حالی است که چه در بخش کشاورزی و چه در زندگی شهری، ما کمتر به مصرف بهینه آب توجه می‌کنیم.


Hosted on Persiangig.com


به نظر من وبلاگ نویسی درباره مصرف بهینه آب می‌تواند یک ایده خوب باشه و البته می‌تواند به طور بالقوه بازدیدکنندگان فراوانی را هم به سوی خودش جلب کند حتی اگر با اقبال مواجه بشه می‌تواند مورد حمایت دستگاههای مربوط در زمینه مصرف بهینه آب هم قرار بگیره.


شما چه طور فکر می‌کنید؟ آیا شما در خانه یا محل کارتان نوآوری خاصی درباره مصرف بهینه آب داشته‌اید؟ لطفا آن را با من و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی به اشتراک بگذارید.


نظرات 1 + ارسال نظر
MehranMandegar سه‌شنبه 14 مرداد 1393 ساعت 09:35 http://cafetarikh.blog.ir

ایده بسیار خوبی است. اصلا می خواهید، با شما و تعدادی از دوستان کار را شروع کنیم؟
اما جدای از شوخی، ایده ای پر مخاطب خواهد بود و خود فعالیت یعنی تنها نشان دادن 100 راهکار می تواند بسیار نو باشد. کم کم دارم وسوسه می شوم ببینم آیا امکان ترجمه اش وجود دارد یا نه؟ [چون مسلما بر اساس فرهنگ و وضعیت آریزونا تدوین شده و شاید مناسب کشور های دیگر نباشد.]

از معرفی این سایت سپاسگذارم.

اتفاقا آقا مهران، اگر در این مورد کسی از دوستان و خوانندگان محترم علاقه‌مند باشند تا آنجا که بتوانم کمکشان می‌کنم.

در مورد بحث ترجمه و مطابقت فرهنگی، فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشه چون تا آن جایی که من وبلاگ موردنظر را خوانده‌ام توصیه‌هاش بسیار ساده و عملی هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد