لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

کدامیک را باید انتخاب کنید: وبلاگ‌ شخصی یا وبلاگ‌ موضوعی؟

انواع مختلفی از وبلاگ‌ها وجود دارند.

وبلاگ‌های گردشگری، وبلاگ‌های عاشقانه، وبلاگ‌هایی درباره وبلاگ‌نویسی، وبلاگ‌های تجاری ،وبلاگ‌های سیاسی و وبلاگ‌هایی که درباره مسایل دینی و مذهبی می‌نویسند.

اما سوال این است:


شما چه نوع وبلاگی باید داشته باشید؟


دو نوع اصلی وجود دارند: 


وبلاگ‌های شخصی و وبلاگ‌های موضوعی


وقتی که صحبت از برندسازی برای یک وبلاگ میشه، دو راه برای انتخاب کردن وجود داره

 

 

شخصی: وبلاگی که درباره خود شما ،زندگی شخصی، دیدگاه‌ها و تجربیات شخصی‌تان هست.

موضوعی: وبلاگی که درباره یک موضوع مشخص نوشته میشه، موضوعی که براتون مهمه و مردم هم آن را دنبال می‌کنند.


اینکه در واقعیت کدوم یک از این دو موضوع را انتخاب می‌کنید بستگی به این داره شما می‌خواهید با وبلاگتون چه کاری را انجام بدهید و میل و علاقه درونی شما چیست؟


شروع یک وبلاگ شخصی


اگر یک وبلاگ شخصی را شروع می‌کنید باید آمادگی داشته باشین که سخت کار کنید، مگر اینکه قبلا فردی بسیار معروف و یا یک ستاره مشهور باشید.احتمالا تنها کسانی که مایلند تا وبلاگ شما را بخوانند دوستان صمیمی و افراد خانواده‌تان خواهند بود


بنابراین قبل از اینکه یک وبلاگ شخصی راه بیاندازید درباره کاری که قصد دارید انجام بدهید خوب فکر کنید.


این نوع از وبلاگ این فکر را دنبال می‌کنه که علتی وجود داره که مردم می‌خواهند مطالب شما را دنبال کنند یا اینکه شما حرف مهمی برای گفتن دارید که مردم هم می‌خواهند بشنوند، واین ممکنه دقیقا همون مسیری باشه که شما برای وبلاگتون انتخاب می‌کنین فقط باید تعدادی از نتایج احتمالی و تاثیرات داشتن یک وبلاگ شخصی را در نظر بگیرید.


در این نوع وبلاگ‌ها، یافتن خوانندگان دایمی زمان زیادی میبره (مگر اینکه شما جانی دپ باشین) اما این وبلاگ بسیار انعطاف پذیره، یعنی یک وبلاگ شخصی می‌تونه رشد کنه و خودش را با شما سازگار کنه.همچنین وبلاگ‌های شخصی عمر طولانی‌تری دارند.


اگر وبلاگ شما قراره جایی باشه که ایده‌ها و افکارتون را به اشتراک بگذارید و از طرفی این ایده‌ها ممکنه در طول زمان تغییر بکنن  پس ممکنه که وبلاگ شخصی انتخاب درستی برای شما باشه.فقط باید مطمئن بشوید که خوانندگانتون بفهمند که این وبلاگ صرفا درباره تمایلات شماست و اینکه محتوای وبلاگتان با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.



 Hosted on Persiangig.com


راه اندازی یک وبلاگ موضوعی


اگر یک وبلاگ موضوعی درست می‌کنین، موضوع خودتون را عاقلانه انتخاب کنید مطمئن شوید که آن چیزیه که مردم بهش اهمیت می‌دهند


این نوع از وبلاگ‌ها آسانتر رشد می‌کنند، اما شخصی کردن فضای وبلاک قدری مشکل میشه، این نوع وبلاگ برای واکاوی یک موضوع بسیار عالیه، اما این نوع وبلاگ شاید بهتون اجازه نده که یک ارتباط باز، صمیمی و گرم داشته باشین(چیزی که قابل ملاحظه است)


به خاطر طبیعت ذاتی محتوا، گهگاهی یک وبلاگ موضوعی می‌تواند خوانندگان شما را در یک مقصد نگه داره در حالیکه شاید شما مایل نباشین.اگر وبلاگتون بیشتر عملگرا باشه شما ممکنه در ارتباط احساسی با خواننده‌هاتون مشکل داشته باشین


اما خبر خوب این هست که 


خوشبختانه مردم تمایل دارند تا خیلی سریع دور یک ایده جمع ‌شوند تا یک فرد.


کدام نوع از دو وبلاگ برای شما مناسبه؟


با یک وبلاگ موضوعی شما می‌توانید خیلی سریعتر از آنچه فکرش را می‌کنین،یک کامیونتی(جامعه مخاطبان وبلاگ)  برای خودتون درست کنید که بعدا می‌توانید از طریق آن کسب درآمد کنین، اما

با یک وبلاگ شخصی شما آزادی بیشتری درباره خودتان خواهید داشت و با انعطاف پذیری بیشتری بر روی موضوعات عمل خواهید کرد اما پیدا کردن مخاطب کار سختی خواهد بود.


اکنون نوبت شماست


بعد از خواندن این پست فکر می‌کنید که کدام نوع از وبلاگ برای شما مناسب خواهد بود؟ لطفا نظرتون را به من و سایر خوانندگان لذت وبلاگ نویسی هم بگویید


نظرات 2 + ارسال نظر
مهران پنج‌شنبه 26 تیر 1393 ساعت 10:37 http://cafetarikh.ir

سلام جناب میرزایی

به نظر من وبلاگ شخصی نمیتونه موفق بشه در صورتی که فقط دل نوشته ها و غیره اون رو آپ گنه.. اما اگر اون فرد (همینطور که اقای عباسی گفت.) یک تخصص دارخ میتونه توی وبلاگش تجربیاتش رو مثلا در حوزه تعمیر کامپیوتر منتشر کنه این جوری بیشتر می گیره.. در کل فکر می کنم باید نویسنده، شاعر و یا فردی با توانایی های ادبی، تحلیل سیاسی و یا اقتصادی باشی که مطالبت بتونن در یک وبلاگ شخصی موفقیت برات به ارمغان بیارن که بازم نمیدونم در اون صورت وبلاگ "شخصی" هست یا نه؟

اگر بخواهم نظر شما را تکمیل کنم باید بگویم که وبلاگی موفق خواهد شد که ایده،فکر و دیدگاه جدید،نو و متفاوتی را بیان کند.
چون معمولا مردم به دور یک ایده خوب جمع می‌شوند تا به دور یک شخص.

Mr. Abbasi چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 21:45 http://abbasifard.ir

خوشبختانه داشتن هر دو نوع وبلاگ ( شخصی و موضوعی ) را تجربه کرده ام و توضیحات گفته شده را کاملا لمس کرده ام
از نظر حقیر اگر به وبلاگ نویسی حرفه ای می اندیشید ، یک وبلاگ موضوعی را انتخاب کنید و مطمئن باشید موفق خواهید شد ، اما اگر همانند من به وبلاگ نویسی علاقه مندید ولی وقت زیاد برای آن ندارید و یا حتی پس از مدتی وبلاگ نویسی حرفه ای موضوعی ، قصد بازنشستگی دارید اما نمی توانید از دنیای وبلاگ نویسی دل بکنید ، همانند من یک وبلاگ شخصی راه اندازی کنید و گه گاه در آن پست های خوب نشر دهید
ممنون جناب میرزایی

بله، وبلاگ موضوعی نیاز به کار و تلاش بیشتری داره ،اما در وبلاگ شخصی آزادی عمل بیشتری خواهیم داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد