لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

حلقه گمشده کسب درآمد از وبلاگ نویسی در ایران

اینکه کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی چگونه ممکن است؟ سوالی است که به اندازه تولید محتوای با کیفیت با ارزش است.البته حرکت به سمت کسب درآمد از وبلاگ نویسی چندی است که کمی شتاب گرفته است.اما به همان اندازه که کسب درآمد از وبلاگ نویسی مهم و ارزشمند است به همان اندازه کمتر شاهد پستها و مقالاتی از سوی وبلاگ نویسان باتجربه ایرانی با موضوع کسب درآمد از وبلاگ هستیم چرا که در رابطه با موضوع کسب درآمد از وبلاگ نویسی هنوز سوالات بسیاری وجود دارد که پاسخ روشنی به آنها داده نشده است.هنوز الگوهای قوی و کاربردی‌ای از کسب درآمد به وسیله وبلاگ نویسی در ایران وجود ندارد یا اگر هم هست به خوبی برای مخاطبان این بخش از وبلاگ نویسی به خوبی معرفی نشده است.


من در ادامه این پست به نکته‌ای اشاره می‌کنم که فکر می‌کنم یکی از حلقه‌های گمشده کسب درآمد از وبلاگ نویسی در ایران است.

 

 

چندی پیش دوست خوبم آقای بهراد جاود پستی با عنوان بررسی مشکلات کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی در ایران در وبلاگ یک ادمین نوشت که طی آن به تعدادی از مشکلات موجود بر سر راه وبلاگ نویسان ایرانی برای کسب درآمد از وبلاگ اشاره کرده بودند که در اینجا به مهمترین آنها اشاره‌ای می‌کنم :


بهراد جاود در مقاله خودش ، مشکلات کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی را در سه گروه مهم طبقه بندی می‌کند:


۱- مشکلات ایجاد شده به وسیله برندها و کسب و کارها


۲- مشکلات ایجاد شده توسط مخاطبان


۳- مشکلات وبلاگ نویس‌ها


اما آقای جاود در بخش مشکلات مربوط به وبلاگ نویسان در کسب درآمد از وبلاگ نویسی به سه مشکل زیر اشاره می‌کنند:


۱- تفکرات اشتباه در مورد وبلاگ نویسی


۲- نا آشنا بودن به شیوه صحیح کسب درآمد


۳- جدی نگرفتن توانایی‌ها


به نظر من هر سه مشکل تفکرات اشتباه در وبلاگ نویسی ، نا آشنا بودن به شیوه صحیح کسب درآمد و جدی نگرفتن توانایی‌ها بسیار مهم هستند و ما باید به طور جدی در این سه زمینه کار کنیم.


اما سوالی که بعد از خواندن مقاله آقای جاود به ذهنم رسید این بود که چرا در زمینه کسب درآمد از وبلاگ نویسی و مشکلات مربوط به آن کمتر مطلب نوشته می‌شود.به عنوان مثال همین وبلاگ یک ادمین را مثال می‌زنم که در دسته مطالب مربوط به کسب درآمد از وبلاگ تنها چهار مطلب وجود دارد.


Hosted on Persiangig.com


به نظر من اگر بخواهیم قدم‌های خوبی برای کسب در آمد از وبلاگ برداریم ابتدا باید درباره آن فکر کنیم درباره آن تحقیق کنیم و بعد باید بتوانیم نتایج فکر و تحقیق خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم.حتی در این زمینه می‌توانیم بگردیم و وبلاگ‌هایی که توانسته‌اند ایده‌های خودشان درباره کسب درآمد از وبلاگ را عملی بکنند پیدا کنیم و آنها را به دیگران هم معرفی کنیم تا از آنها الگوگیری کنند.


از جمله نکاتی که فکر می‌کنم می‌تواند به کسب درآمد از وبلاگ کمک کند این است که باید دوره وبلاگ نویسی ما همراه با ارایه یک محصول برای خوانندگان باشد.ما باید به این سوال فکر کنیم که من چه چیزی را می‌توانم به عنوان یک محصول ارزشمند به مخاطبان وبلاگم جهت فروش و کسب درآمد ارایه کنم


حتی لازم است که در این مورد فکر کنید و ببینید که شما چه محصولی را می‌توانید طراحی و ارایه کنید


به نظر من طراحی یک محصول متناسب با نیاز کاربران یکی از حلقه‌های گمشده کسب درآمد از وبلاگ نویسی در ایران است.ما معمولا قادر نیستیم با استفاده از موضوعی که درباره آن می‌نویسیم محصولی بسازیم که با استفاده از آن بتوانیم قسمتی از نیاز کاربران ایرانی را برطرف کنیم.


البته گاهی اوقات طراحی محصول می‌تواند کاری مشترک بین دو یا چند وبلاگ نویس باشد.


اجازه بدهید چند مثال بزنم


به عنوان مثال وبلاگ نویسی را فرض کنید که علاقه فراوانی به تاریخ ایران دارد و در این باره وبلاگ می‌نویسد.از طرفی وبلاگ نویسی را فرض کنید که تخصص او در زمینه برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن‌های موبایل است حالا این دو با همکاری هم می‌توانند اپلیکیشنی درباره شهرهای دیدنی و جاذبه‌های توریستی ایران تهیه کنند و آن را به عنوان محصول خود در قسمت فروشگاه آنلاین وبلاگ خودشان به فروش برسانند.


یا فرض کنیم وبلاگ نویسی درباره سئو می‌نویسد و در این باره اطلاعات دست اول و نابی را در اختیار دارد. اکنون این وبلاگ نویس باید به این فکر کند که چگونه می‌تواند محصولی طراحی کند که به افراد و شرکت‌های تجاری کمک کند تا کالاهای خود را بهتر بفروشند چرا که علم سئو در ارتباط مستقیم با بازاریابی اینترنتی است.


به هر حال آن چه که واضح است برای کسب درآمد از وبلاگ نیاز هست تا قدم‌های بسیاری برداریم اما به نظر من یکی از اولین قدم ها این می‌تواند باشد که نظرات و ایده‌های خودمان در زمینه کسب درآمد از وبلاگ را به اشتراک بگذاریم و در این باره بیشتر بنویسیم.


نظر شما در این باره چیست؟ شما فکر می‌کنید که چه راههای عملی دیگری برای کسب درآمد از وبلاگ می‌تواند وجود داشته باشد؟





نظرات 2 + ارسال نظر
MehranMandegar جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 23:40 http://cafetarikh.blog.ir

درود

نظر جناب عباسی فرد کاملا صحیح است.. همینطور آن مثال شما. این همکاری های سالم بین وبلاگ نویسان واقعا میتواند مفید باشد.
کسب درآمد از وبلاگ نویسی از نظر من دومین چیزی است که باید بدان اندیشید.. وقتی خدمتی را ارائه کنیم و نظر مثبت مخاطب را جلب کنیم، آن وقت راه های کسب درامد یکی پس از دیگری نمایان می شوند.
مطلب خوبی بود جناب میرزایی
سپاس

من هم مثل شما فکر می‌کنم و می‌گویم که ما باید دغدغه این را داشته باشیم که چه خدمتی می‌توانیم ارایه کنیم که برای مخاطبان و خوانندگان وبلاگ مفید باشد و در عین حال به کسب درآمد در قبال آن سرویس و خدمت هم فکر کنیم چون شکوفایی و رشد وبلاگ نویسی وابسته به این است که تبدیل به یک کسب و کار آنلاین شود در واقع نوشتن باید مقدمه‌ای برای ایجاد کسب و کار آنلاین باشد.من فکر می‌کنم با این طرز تفکر وبلاگ نویسی حرفه‌ای می‌تواند در ایران هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

Mr. Abbasi جمعه 3 مرداد 1393 ساعت 04:32 http://abbasifard.ir

سلام و درود
به نظرم آنچه که درباره کسب درآمد از وبلاگ در ذهن وبلاگ نویسان وجود دارد ، صرفا کسب درآمد از طریق تبلیغات است ، اما واقعا راه های دیگری هم وجود دارد که می تواند درآمدی چه بسا بیشتر از تبلیغات صرف برای وبلاگ نویس به ارمغان بیاورد که متاسفانه به دلیل نبود تفکر در رابطه با این موضوع ، تنها کسب درآمد از طریق تبلیغات ، راه و روش وبلاگ نویسان قرار گرفته است
با توجه به مثالی که در متن به آن اشاره داشتید ، چندی پیش با یکی از دوستان در رابطه با تهیه اپلیکیشن و فروش آن صحبتی داشتم ، پس از حساب و کتابی ساده به هزینه ای باور نکردنی دست یافتیم که هرکس می تواند با عملی کردن چنین ایده هایی به درآمد های خوبی دست پیدا کند
کمی تفکر و ایده‌پردازی ، می تواند راه های خیلی خوبی برای کسب درآمد اینترنتی پیش روی ما قرار دهد ، چه از طریق وبلاگ نویسی ، چه از طریق کسب درآمد اینترنتی صرف
نکات خوبی بود جناب میرزایی عزیز
ممنونم

خیلی خوشحالم که طرز فکر شما و من به هم نزدیک است.من فکر می‌کنم همان طور که می‌گوییم محتوای با کیفیت باید تولید کنیم همان‌طور باید به ارایه محصول یا سرویسی با کیفیت هم بیاندیشیم که کاربران حاضر باشند در برابر آن محصول و سرویس با رضایت پول پرداخت کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد