«محتوا پادشاه است.»این جمله سه کلمهای در این سالها بارها و بارها از زبان کارشناسان سئو تکرار شده است.آنها با تکرار این جمله سعی داشتهاند که ما را با اهمیت محتوا بیش از پیش آشنا کنند.اما وقتی یک جمله از سوی کارشناسان یک رشته بارها و بارها تکرار میشود کم کم به عنوان یک قانون پذیرفته میشود و افراد فعال در آن حوزه کمتر به درستی یا نادرستی آن قانون فکر میکنند.
من در اینجا میخواهم در ارتباط با جمله «محتوا پادشاه است» به نکته ظریفی اشاره کنم که همیشه مانند خورشیدی بوده است که در پشت ابر مانده است.
تقریبا از زمانی که وبلاگ نویسی به وجود آمده است ما هر از گاهی یک پادشاه داشتهایم.
گاهی خود وبلاگ نویسی پادشاه بوده است با پیدایش فیسبوک زمانی فیسبوک پادشاه بوده است این نقش را برای مدتی توییتر و پینترست هم بازی کردهاند.
اینفوگرافیکها، پادکستها و وبینارها هر کدام به نوبت لقب پادشاه را به خود اختصاص دادهاند.
یوتیوب هم زمانی یک پادشاه قدرتمند برای تولید محتوا به حساب میآمد.تا اینکه این اواخر همه کارشناسان به این جمله مشترک رسیدند که «محتوا پادشاه است».این جملهای است که همه وبلاگ نویسان حرفهای هر از گاهی به گوششان میخورد.
اما اینجا میخواهم شما را شگفت زده بکنم و به شما بگویم که محتوا پادشاه نیست.
بله درست خواندید و هیچ اشتباه املایی هم در کار نیست،
شاید با کنجکاوی بپرسید که اگر محتوا پادشاه نیست پس پادشاه واقعی در زمینه تولید محتوا چیست؟
جواب شما دو کلمه کوتاه است:
سودمندی و مفید بودن
عبارت درست این است که بگوییم
سودمندی و مفید بودن پادشاه است.
اگر میخواهید یک وبلاگ نویس مشهور باشید و پستهایی که مینویسید خوانندگان زیادی داشته باشد و از طریق وبلاگ خود بتوانید به سود مالی هم برسید استراتژی همیشگی شما باید این باشد که بر روی سودمندی و مفید بودن تمرکز کنید.
اگر به یک کسب و کار آنلاین فکر میکنید باید بر روی سودمندی و مفید بودن تمرکز داشته باشید.
آقای دارن رز در پروبلاگر درباره سودمندی و مفید بودن نظر جالبی دارد او میگوید:
آنچه من به طور یقین میدانم این است که سودمندی و مفید بودن به عنوان یک استراتژی برای ایجاد یک کسب و کار هرگز و در هیچ زمانی اهمیت خود را از دست نخواهد داد.(فرقی نمیکند کسب و کار ما آنلاین باشد یا آفلاین)
پس در پایان دوباره تکرار میکنم که محتوا پادشاه نیست بلکه آن چه باعث موفقیت شما در وبلاگ نویسی خواهد شد تمرکز بر سودمندی و مفید بودن است.به زبان ساده این سودمندی و مفید بودن هست که پادشاه است.
جالب بود..
باهاتون موافقم ولی این روزها بستر برای دیدن شدن افرادی که محتوایشان مفید است مهیا نیست..
اما امیدوارم این قضیه تغییر کند.
من فکر میکنم که محتوای مفید راه خودش برای دیده شدن را پیدا خواهد کرد هر چند که ممکن است کمی زمان ببرد