لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پنج راز موفقیت در وبلاگ نویسی از زبان پنج وبلاگ نویس حرفه‌ای

افراد موفق بهتر از هر کس دیگری می‌توانند راه موفقیت را به ما نشان بدهند، بنابراین تصمیم گرفتم تا پنج وبلاگ نویس حرفه‌ای را انتخاب کنم و از هر کدام یک نکته مهم درباره موفقیت در وبلاگ نویسی نقل کنم چون در این حالت ما این شانس را خواهیم داشت تا ببینیم هر کدام از این وبلاگ نویسان برتر، چه نکته مهمی را در ارتباط با موفقیت در وبلاگ نویسی بیان می‌کنند.نکاتی که می‌تواند برای ما ارزش فراوانی داشته باشد.پس در ادامه با من همراه باشید.

 

 

بهراد جاود : در مورد چیزی وبلاگ‌نویسی کنید که دوست دارید


Hosted on Persiangig.com


باید موضوع وبلاگ خود را دوست داشته باشید. وبلاگ‌ها یک شبه به موفقیت نمی‌رسند و باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر به سختی تلاش کرد. اگر موضوع وبلاگ خود را دوست نداشته باشید چطور می‌توانید برای‌ش تلاش کنید و آنقدر زحمت بکشید تا به نتیجه برسید؟


مسعود فاطمی: ساده و صریح بنویسید.


Hosted on Persiangig.com


 سعی کنید تا حد امکان ساده و صریح بنویسید. از لغتهای خاص و ویژه و بسیار ادبی دوری کنید مخصوصا از بکار بردن واژه های سنگین عربی و فارسی بسیار اصیل !  اگر درک مطالب وبلاگ شما سخت , پیچیده و نامفهوم باشد کاربران و بازدید کنندگان زیادی را از دست خواهید داد.


علیرضا مجیدی: نوشتن برای‌ خواننده‌ها


Hosted on Persiangig.com


اگر از من بپرسید، نوشتن برای خواننده‌ها بهترین شیوه وبلاگ‌نویسی است. وقتی برای خوانندگان می‌نویسید انگیزه و و قصد شما اشتراک مطالب با آنهاست. شما به قصد جلب خواننده و ترافیک زیاد از دیگ یا پول نمی‌نویسید. وقتی برای خوانندگان می‌نویسید،

مطالبی را که برای آنها مفید خواهد بود، با آنها به اشتراک می‌گذارید. نوشتن برای خوانندگان به معنی انتشار نظرات و دیدگاه‌های شخصی شما هم است. غالبا وقتی شما برای خوانندگان می نویسید به لینک‌ها و پول و یا دیگ فکر نمی‌کنید، شما فقط به خوانندگان فکر می‌کنید، با این وجود اگر کسی پست شما را مفید تشخیص دهد و پست شما محبوب شود، چیز خوبی است ولی این هدف و قصد اولیه شما نیست. هدف اصلی شما، انتشار یادداشت‌های شخصی‌تان است.



صادق علوی زاده :اصلا حرف شما چیست؟


Hosted on Persiangig.com


 یکی از اشتباههای رایجی که من در وبنویسان ایرانی زیاد دیدم اینه که در اولین نگاه خوانندگان وبلاگ آنها متوجه نمی شوند که در چه موردی قرار هست بخوانند، یا به عبارتی چه حرفی برای گفتن دارند.


باید همیشه کاری کنیم که در اولین نگاه مخاطب متوجه بشه که کجا اومده و اینجا قرار هست چه چیزی رو ببینه یا تجربه کنه.



مسعود زمانی: بی‌تفاوت نباشید


تجربه چندانی در وبلاگ نویسی نداشته و ندارم و در نتیجه همواره در حال آزمایش و خطا و احیاناً استفاده از تجربه دوستان و نویسندگان دیگر هستم.  ولی ذکر این نکته هم الزامی است که در طول ۱۰-۱۲ سال گذشته به دقت و با حوصله مطالب دوستان و نویسندگان دیگر را دنبال کرده و میکنم و اغلب اوقات هم سعی میکردم با گذاشتن کامنت و یا ارسال پیام از نویسنده تشکر کنم و یا نظر خود را ابراز کنم، تقریباً از کنار کمتر نوشته ای بی تفاوت عبور میکردم و میکنم.



   

نظرات 3 + ارسال نظر
امیرحسین سه‌شنبه 4 شهریور 1393 ساعت 15:46 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.خوبین آقای میزایی.ببخشید که دیر سر میزنم.
واقعا این پستتون جالب بود.
البته درباره آقای مجیدی میشد فهمید که ایشون یک روانشناس عالی هستن و دقیقا پستهای هدفمند مینویسن.
موفق باشین.

Mr. Abbasi دوشنبه 3 شهریور 1393 ساعت 00:50 http://blog.abbasifard.ir

سلام جناب میرزایی عزیز
ممنون بابت این پست خوب و البته متفاوت
اما
شما خود یک وبلاگ نویس حرفه ای هستید ، به همین دلیل خوشحال میشوم در ادامه‌ی این پنج راز موفقیت در وبلاگ نویسی ، رازی برای موفقیت در وبلاگ نویسی از زبان خود شما بشنوم ؟
مطمئن هستم خوانندگان لذت وبلاگ نویسی هم ، مانند من مشتاق شنیدن رازی از زبان خود شما هستند !
البته میدانم مطلب فوق بر گرفته از سخنان این پنج وبلاگ نویس موفق در بعضی از نوشته هایشان هست و سخنی مستقل به عنوان راز وبلاگ نویسی نیست ، که اینگونه ، از بین پست های خوب شما راز های بسیاری می توان دریافت کرد اما خوشحال می شوم به طور مستقل در چند خط ، رازی برای موفقیت در وبلاگ نویس از شما بخوانم .
سپاس فراوان

این البته نظر لطف شماست .
اما این پنج توصیه که از زبان پنج وبلاگ نویس نمونه و موفق در ایران عنوان کردم، جزو اصولی است که همه وبلاگ نویسان موفق دنیا به آن عمل می‌کنند.
من خواستم تا این پنج اصل را از زبان این پنج وبلاگ نویس فعال و موفق بیان کنم تا بلکه اثر گذاری بیشتری بر روی خوانندگان محترم داشته باشد.

اما هر چند تجربه من در وبلاگ نویسی کمتر از این بزرگواران است اما در پاسخ به درخواست شما تنها رازی که می‌توانم بیان کنم اینست که به پنج راز بیان شده در این پست عمل کنید.چرا که تنها با عمل کردن می‌توانید تفاوت ایجاد کنید.

Mr. Mandegar یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 20:56 http://cafetarikh.ir

بسیار جالب بود. راز هایی که اگر واقعا به آن ها عمل کنیم، وبلاگ بهتری خواهیم داشت.
به شخصه باید تجدید نظری در نوشتن پست هام بکنم، بعضی از مطالبم اونجور که باید پارامتر های برای "خواننده نوشتن" و "سادگی" رو نداره!

اما این پست هم در نوع خودش بی نظیر بود.. این جمع آوری عقاید بسیار جالب بود.

مرسی جناب میرزایی!

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده..
هدف من در واقع این بود که این نوع نوشتن ،الگویی برای وبلاگ نویسان بشود و هر از گاهی به نظرات افراد موفق در حوزه کاری خودمان هم رجوع کنیم.به شخصه از اینگونه لینک دادن به مطالب وبلاگ نویسان دیگر بیشتر لذت می‌برم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد