لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

وبلاگ پراب هم بالاخره به روز شد!

مدت زیادی می‌شود که مهندس علیرضا جلیلی مدیر وبلاگ پراب به خوانندگان خودشان قول داده بودند که تغییراتی در قالب وبلاگ و نحوه کار پراب خواهند داد.به نظر می‌رسد این گفته بالاخره رنگ واقعیت به خود گرفته، چرا که اگر هم اکنون سری به پراب بزنید در نگاه اول و قبل از هر چیز با قالب جدید پراب مواجه خواهید شد.قالبی که در آن از فونت‌های بسیار زیبای فارسی هم استفاده شده و باعث خواهد شد که از این به بعد مطالب پراب را با فونتهای زیباتری بخوانیم، اما در ادامه این پست نگاهی کوتاه به سایر تغییرات پراب هم خواهیم داشت.

 

 

اگر عبارت «وبلاگ نویسی حرفه‌ای ایران» را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید وبلاگ پراب اولین وبلاگی خواهد بود که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود.(آشنایی من با مهندس جلیلی و وبلاگ پراب هم اولین بار به همین شکل صورت گرفت).اما آن طور که آقای جلیلی در صفحه «درباره ما» در وبلاگ پراب گفته‌اند آقای دارن رز ،بنیانگذار وبلاگ نویسی حرفه‌ای و وبلاگ پروبلاگر الهام بخش ایشون در نامگذاری پراب بوده و هدف ایشون از تاسیس پراب کمک به کسب درآمد وبلاگ‌های ایرانی بوده است.



Hosted on Persiangig.com



امروز صبح که به طور کوتاه تغییرات جدید پراب را بررسی می‌کردم متوجه شدم که صفحه درباره ما هم به روز رسانی شده است.در بروز رسانی جدید که با تصویری از آقای جلیلی نیز همراه شده است آقای جلیلی گفته‌اند که از این به بعد در وبلاگ پراب شاهد پادکستها و ویدیو هم خواهیم بود.نکته‌ای که در صورت عملی شدن می‌تواند یک تغییر جالب و اثرگذار باشد. 


اما اضافه شدن فروشگاه از تغییرات اصلی به روز رسانی جدید پراب است.خوب من هم مثل همه شما کنجکاو بودم که محصولات این فروشگاه چی می‌تونه باشه؟ این بود که سری به فروشگاه پراب زدم.محصولاتی مانند تبلت و لپتاب در این فروشگاه وجود داشت که البته برای یک وبلاگ با موضوع وبلاگ نویسی حرفه‌ای، عرضه این محصولات کمی به نظر من عجیب بود.به شخصه انتظار داشتم تا محصولاتی در ارتباط با موضوع وبلاگ نویسی حرفه‌ای در ایران را در فروشگاه پراب ببینم.


نکته دیگری که دوست داشتم نتیجه آن را در به روز رسانی جدید پراب ببینم کتاب وبلاگ نویسی حرفه‌ای بود این کتاب که نوشته آقای دارن رز است و همان طور که احتمالا می‌دونید آقای جلیلی اطلاع داده بودند که آن را ترجمه کرده‌اند و به زودی آن را منتشر و عرضه خواهند کرد.اما در به روز رسانی جدید هم خبری از کتاب وبلاگ نویسی حرفه‌ای نیست.


با اینکه به نظر می‌رسد که به روز رسانی پراب هنوز کامل نشده است اما با کمی دقت در قالب جدید وبلاگ متوجه می‌شویم که آقای جلیلی طرحی برای کسب درآمد از راه نمایش تبلیغات در وبلاگ هم دارند.چون در قالب جدید محل‌های زیادی برای قرار دادن تبلیغات پیش بینی شده است.


............ً........................


در پایان امیدوارم که بروز رسانی جدید پراب همراه با موفقیت باشه و روند تولید محتوا هم به لحظ کیفی و کمی در پراب دچار تحول بشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد