لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

به مناسبت یکصدمین پست لذت وبلاگ نویسی : یازده درس زندگی که من از وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام

این پست، یکصدمین پستی است که آن را در شروع یک روز سرد پاییزی برای انتشار در وبلاگ لذت وبلاگ نویسی آماده می‌کنم.یادم هست که یک سال پیش بیستم آبانماه بود که برای اینکه بتوانم کمی بیشتر با فضای وبلاگ نویسی حرفه‌ای آشنا شوم ،لذت وبلاگ نویسی را راه اندازی کردم از آن تاریخ تا الان چیزهای زیادی درباره وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام که قسمتی از آنها را با شما به اشتراک گذاشته‌ام.اما در این مدت وبلاگ نویسی به من درسهایی یاد داده که در زندگی شخصی‌ام هم بارها و بارها از آنها استفاده کرده‌ام،اینجا یازده مورد از درسهایی که وبلاگ نویسی به من یاد داده است را با شما به اشتراک می‌گذارم.  

 

 

درس اول: نوشتن


همه ما رویاهای زیادی در زندگی داریم اما در واقع نمی‌دانیم که چگونه می‌توانیم رویاهای خودمان را به واقعیت تبدیل ‌کنیم.اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید من با قاطعیت به شما می‌گویم که درباره رویاهایتان بنویسید تا آنها را به واقعیت تبدیل کنید.به قول خانم دکتر هنریت کلاوسر ، بنویس تا اتفاق بیافتد .


درس دوم: ریسک کردن


هر زمان که بر روی دکمه «انتشار» کلیک می‌کنم در واقع دارم یک ریسک انجام می‌دهم.چون که افکار خودم را با هزاران نفر به اشتراک می‌گذارم و این اشتراک گذاشتن افکار ممکن است که نتایج پیش بینی نشده‌ای را برای من در پی داشته باشد،ممکن است عده‌ای افکارم را ساده و کم ارزش بدانند، ممکن است عده‌ای از من انتقاد کنند و به افکارم ایراد بگیرند و حتی ممکن است کسانی باشند که افکارم را مسخره بدانند و .... اما با این وجود هر چه تجربه بیشتری در بیان افکار و عقایدم کسب می‌کنم ریسک کردن  و کلیک کردن بر روی دکمه انتشار هم به همان اندازه برایم آسان و لذت بخش می‌شود.


درس سوم: کارآفرین بودن


با اینکه همیشه دوست داشتم تا کارآفرینی را تجربه کنم تا از این طریق بتوانم به کسب درآمد  و ایجاد شغل بپردازم اما هیچ وقت در زندگی فرصتی برای تجربه کارآفرینی نداشته‌ام .تا اینکه وارد دنیای وبلاگ نویسی شدم ،هر چند کارآفرینی به پشتکار و تلاش فراوانی نیاز دارد و در این راه احتمال شکست خوردن بسیار است اما اکنون وبلاگ نویسی به من اجازه داده است تا حس زیبای کارآفرینی را تجربه کنم چرا که روزی نیست که به این قضیه فکر نکنم که چگونه می‌توانم تولید محتوای با کیفیت در اینترنت را به کسب و کار و صنعتی پولساز تبدیل کنم؟ برای رسیدن به جواب این سوال هر روز مطالعه می‌کنم، هر روز تحقیق می‌کنم و هر روز می‌اندیشم و با سخت کوشی به دنبال ایده‌ای هستم تا با عملی کردن آن ثابت کنم که کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی و  تولید محتوا حتی در فضای وب ایران هم کاری ممکن و شدنی است.


درس چهارم: شبکه سازی


یک سال پیش وقتی پشت کامپیوترم نشستم و برای اولین بار حساب خودم را در سرویس بلاگ اسکای ثبت کردم هیچ وقت تصور نمی‌کردم که این کار باعث شود تا حلقه‌ای از دوستان خوب و باهوش را در اطراف وبلاگم ایجاد کنم.اما در نتیجه شبکه سازی، من اکنون با گروهی از وبلاگ نویسان باهوش و فعالی مانند دکتر علیرضا مجیدی،مهندس علیرضا جلیلی، صادق جم، جمال روح بخش، مسعود فاطمی، بهراد جاود و .... آشنا شده‌ام که هر وقت از آنها سوالی داشته باشم یا کمکی بخواهم پاسخ مثبت می‌دهند و از من و محتوایی که منتشر می‌کنم هم حمایت می‌کنن.


درس پنجم: مهارت فروش و بازاریابی


وبلاگ نویسی با یاد دادن هنر فروش و بازاریابی به من کمک کرده است تا به مسائل،مشکلات و نیازهای خوانندگانم بیشتر توجه کنم و بر اساس آن محتوایی با کیفیت تولید کنم به عبارت دیگر هر روز از زندگی من در حال عرضه و  فروش، ایده‌ها، افکار و راه‌حل‌هایم به دیگران هستم و در مقابل توجه و حمایت آنها را دریافت می‌کنم.


درس ششم: انتقاد پذیر بودن


به طور خیلی متواضعانه باید بگویم که یادگیری از انتقادات دیگران ،مهارت مهمی در زندگی من است که خوشحالم از طریق وبلاگ نویسی توانسته‌ام آن را گسترش بدهم.چرا که همه کامنتها همیشه مثبت نیستند.همه مرورها هم مثبت نیستند و همه لینک‌هایی که به سمت لذت وبلاگ نویسی سرازیر می‌شوند لینکهای سالم ، مثبت و مفیدی نیستند.اینکه کی و چه وقت یک انتقاد را نادیده بگیرم هم مهارت دیگری است که در دوره وبلاگ نویسی آن را یاد گرفته‌ام.


درس هفتم: مراقب بودن


وبلاگ نویسی به من یاد داد است که مراقب باشم چرا که چیزی که می‌خوانم یا می‌نویسم یا منتشر می‌کنم می‌تواند سهم بزرگی در موفقیت و شکست کسانی داشته باشد که مخاطب و خواننده وبلاگ من هستند، باید همیشه مراقب افکاری که در من شکل می‌گیرند باشم تا به گونه‌ای ابراز شوند تا باعث کج فهمی دیگران نشود.


از طرفی یافته‌ام که وقتی خواننده‌ای نوشته‌ام را می‌خواند به راحتی پی به احساسات مثبت و منفی من می‌برد او درک می‌کند که من این پست را با شوق و از روی علاقه نوشته‌ام یا از روی بی میلی و اجبار، بنابراین باید مراقب باشم تا شفافیت و صداقت فدای هیچ چیز دیگری نشود


درس هشتم: خواندن و مطالعه


به تجربه برایم ثابت شده که همه وبلاگ نویسان و نویسندگان خوب دنیا کسانی هستند که زیاد کتاب می‌خوانند.این موضوع درباره زندگی هم صدق می‌کند،چرا که  همه افراد موفقی که من می‌شناسم اهل خواندن و مطالعه کتاب بوده‌اند.در این باره می‌توانم دکتر علیرضا مجیدی یا  بیل گیتس ، ایلان ماسک ، پروفسور محمود حسابی یا وارن بافت را برایتان مثال بزنم.


درس نهم: کمک به ترویج دیگران


کمتر رقابت کن، بیشتر تشویق کن، این درس بزرگی است که من از وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام.فعالیت به عنوان یک وبلاگ نویس به من یاد داده است که موفقیت دیگران به این معنی نیست که دیگر هیچ فرصتی برای موفقیت من وجود ندارد بلکه موفقیت دیگران می‌تواند موفقیت من هم باشد اگر و اگر از کار با ارزش دیگران حمایت کنم و آنها را در راه رسیدن به موفقیت تشویق کنم.


درس دهم: کمک به ترویج خود


اگر نتوانم خودم و محتوایی که تولید می‌کنم را تبلیغ و ترویج کنم وبلاگم هیچ بازدید کننده‌ای نخواهد داشت و اطلاعات وبلاگم هر چه قدر که مفید باشند، بی ارزش و به درد نخور خواهند بود اما من باید یاد بگیرم تا از راههای سالم و درست خودم و محتوای تولیدی خودم را تبلیغ و ترویج کنم که این نیازمند صرف زمان و انرژی است.



درس یازدهم: برقراری تعادل


با اینکه من یک وبلاگ نویس پاره وقت هستم اما خانواده ، کار، استراحت ،حلقه دوستان لذت وبلاگ نویسی، ورزش کردن و... همه چیزهای مهمی هستند که برای اینکه بتواتم در دراز مدت یک وبلاگ نویس موفق باشم باید بتوانم بین همه اینها تعادل برقرار کنم.


★★★


اگر شما هم وبلاگ می‌نویسید حتما وبلاگ نویسی در زندگی شخصی شما هم تاثیرات بد یا خوبی داشته است من و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی بسیار خوشحال خواهیم شد اگر آنها را در بخش نظرات برای ما تعریف کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد عباسی فرد چهارشنبه 23 مهر 1393 ساعت 22:14 http://blog.abbasifard.ir

یه تبریک ویژه جناب میرزایی عزیز
چند روز دیگه که قدم در ماه آبان بزاریم به یکسالگی لذت وبلاگ نویسی میرسیم ، همچنین یکسالگی آشنایی من حقیر با شما
یه جمله‌ی کلیشه ای : انگار همین دیروز بود
آره خوب ، انگار همین دیروز بود که من هم وبلاگ حقوق برای زندگی رو شروع کرده بودم و با نظر شما در وبلاگم ، این آشناییت شروع شد و چقدر به سود من ، چرا که چیزهای زیادی رو یاد گرفتم از نوشته های شما
درس‌های هفتم و هشتم از بزرگترین درس هایی هست که من هم از طریق وبلاگ نویسی به اونا رسیدم
نمیدونم تو بخش نظرات پی نوشت می نویسن یا نه ولی خوب من می نویسم
:)
پی نوشت : بابت تاخیر در ارسال نظر برای یکصدمین پست وبلاگ عذر من رو بپذیرید
دوری یک هفته ای از تهران و اینترنت و احساس شاد بودن در شهرستان ، تجربه ای بی نظیر بود
موفق باشید جناب میرزایی عزیز

خیلی ممنونم آقای عباسی فرد

درسته انگار همین دیروز بود!
آشنایی با شما برای من همیشه مایه افتخار بوده و هست
امیدوارم همیشه موفق و پیروز باشین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد