لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

شش راه ساده برای اینکه توی وبلاگتان کامنتها و نظرات بیشتری دریافت کنید

یک بار یکی از دوستان وبلاگ نویس نوشته بودند که 


«شش ماه است که وبلاگ می‌نویسم اما هیچ کدام از مطالب وبلاگم حتی یک نظر هم دریافت نکرده‌‌اند،به نظر شما اشکال کار من کجاست؟»


آیا شما هم قبلا چنین احساس بدی رو تجربه کردین؟ 


آیا هرگز به این خاطر که هیچ کس در وبلاگ شما نظر نمی‌ده، احساس ناامیدی و سرخوردگی کردین؟


در این پست می‌خواهم شش راه ساده براتون بیان کنم که با عمل به اونها می‌تونین توی وبلاگتون کامنتها و نظرات بیشتری رو دریافت کنین و از برقراری ارتباط و گفتگو با خوانندگان و مخاطبانتون بیشتر لذت ببرید.اما قبل از اینکه وارد این قضیه بشویم اجازه بدهید به یک سوال مهم جواب بدهیم.

 

 

شما برای چه کسی وبلاگ می‌نویسید؟


بعضی از بلاگرها تنها برای خودشون وبلاگ می‌نویسن،من خودم قبلا بارها این کار رو انجام دادم ،چرا که از نوشتن لذت می‌برم و وبلاگ نویسی رو راه مناسبی برای بیان افکار و احساسات خودم می‌دونم و از طرفی نوشتن خیلی وقتها باعث می‌شه که تمام خستگی‌های حاصل از کار روزانه را فراموش کنم و بهم احساس آرامش و تمرکز می‌ده.


اما مانند هر انسان دیگری که برقراری ارتباط و تعامل با دیگر افراد رو دوست داره، من هم از داشتن یک مخاطب و یک خواننده بسیار لذت می‌برم.


اینجا لازمه به این مطلب هم اشاره کنم که من هم برای مدتی بدون دریافت کردن حتی یک کامنت وبلاگ نویسی کرده‌ام،آن موقع من می‌دونستم که افراد زیادی از وبلاگم بازدید می‌کنن اما واقعا نمی‌‌دونستم که چرا هیچکدوم از اونا نظر نمی‌دن؟


من بازخورد می‌خواستم.


من می‌خواستم بدونم که مردم درباره محتوای وبلاگ من چی فکر می‌کنند؟


سرانجام یاد گرفتم که برای اینکه مردم به پستهای وبلاگم پاسخ بدهند باید طرز فکر خودم را عوض کنم.قبل از هر چیز من باید یاد می‌گرفتم که باید برای افراد و مردم دیگر بنویسم،همینطور من باید ارزش و کیفیت مطالبم را افزایش می‌دادم و شما هم اگه می‌خواهید پتانسیل وبلاگتون برای کسب نظرات دیگران را افزایش بدهید باید چنین کنید.


وقتی موفق شدید تا این کار را انجام بدهید باید منتظر کسب نظرات مردم در وبلاگتان باشید.


چگونه کامنت‌ها و نظرات بیشتری کسب کنیم؟


برای شروع در اینجا چند نکته مهم را به صورت کوتاه براتون بیان می‌کنم


۱- محتوای ارزشمندتری بنویسید.


 قبل از انتشار پستی که نوشتین کافیه از خودتون بپرسید اگه من به جای خوانندگان باشم و این مطلبو بخونم،آیا درباره اون نظر می‌دم؟ آیا این مطلب پتانسیل دریافت نظرات متعدد خوانندگان رو داره؟


اگه مطلبی که نوشتین یکی از همان زباله‌های ذهنی شماست که جایی برای نگهداریش توی ذهنتون نداشتین و یا یکی از اون درد دلهای نامفهوم و اعتراضی شماست که هیچ ارتباطی با نیاژهای مخاطبانتون نداره،در این صورت به احتمال زیاد مطلب شما پاسخی را از سوی خوانندگانتون دریافت نخواهد کرد.


همچنین برای اینکه نظرات بیشتری کسب کنین لازم نیست یک نویسنده چیره‌دست یا یک استاد ادبیات باشین،

تنها کافیه پستی که نوشتین از روی فکر و برنامه‌ریزی نوشته شده باشه و فهمیدن اون برای مردم آسون و ساده باشه، مردم در آن صورت به شما پاسخ می‌دن.


۲- روی اعصاب یک نفر بروید


اشکالی نداره که هر از گاهی بر خلاف مسیر آب شنا کنین و نظرتون رو درباره یک موضوع خاص که مخالف با نظر بیشتر مردم هست رو توی وبلاگتون بیان کنین و به مخاطبانتون اجازه بدین که کمی با شما به بحث و جدل بپردازن.


بنابراین موضوعی رو انتخاب بکنین،و نظر مخالف خودتون رو درباره بخشی از اون با دیگران به اشتراک بگذارین و بر درست بودن ادعای خودتون اصرار کنید


گاهی این یک راه خوب برای ایجاد یک سرفصل جدید در زمینه کاری وبلاگ شما و جذب مخاطبان بیشتر هم هست، مردم دنبال  افرادی هستند که شجاعت لازم رو برای بیان نظر مخالف خودشون رو دارن.


۳- از پناهگاه خود بیرون بیایید


با تنظیم یک برنامه روزانه یا هفتگی، حداقل در ده وبلاگی که شبیه وبلاگ شما هستن و خوانندگان ثابتی دارن نظر بدهید.


سعی کنید نظر شما ،یک نظر از روی تفکر و اندیشه باشه و آدرس وبلاگتون رو هم در جای مشخص شده در بخش نظرات بنویسید، از خوانندگان آن وبلاگ نخواهید که از وبلاگ شما بازدید کنن،فقط با آنها به تعامل و گفتگو بپردازید و راهی در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند شما را پیدا کنن.مطمئن هستم که اگه شما به ارزش بحث‌ها اضافه کنین، مردم می‌آیند و شما را پیدا می‌کنن.


۴- متن‌ها و محتواهای ناتمام منتشر کنید


تلاش کنید پستهایی که انتها باز(open ended) و ناتمام هستند رو بیشتر منتشر کنید،به این ترتیب که ایده‌ای رو به اشتراک بگذارید اما درباره همه آن مفهوم توضیح ندهید اجازه دهید تا دیگران هم درباره آن بیاندیشند و نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارن به نظر من این جادوی وبلاگ نویسی است - شما می‌تونید چیزی رو به اشتراک بگذارید و از دیگران برای کامل کردن و توسعه دادن آن کمک بخواهید.


از طرفی هم هیچ کس دلش نمی‌خواهد در یک گفتگوی یک طرفه  که نویسنده آن هیچ ارزشی برای افکار و  عقاید مختلف قایل نیست شرکت بکنه.


بنابراین خواه پست شما درباره لیستی از کتاب‌های محبوب و پر طرفدار باشه یا اینکه بحثی درباره انتقاد یک وبلاگ نویس جوان از یک پزشک باشه، شما همیشه می‌تونید از خوانندگانتون دعوت کنین که قسمتی از بحث شما باشن.


۵- یک سوال بپرسید


شاید این یک کار ،یک کار کلیشه‌ای باشه ، بنابراین زیاد انجامش ندین، اما در عین حال آسان ترین راه برای گرفتن نظر و کامنت بیشتر هست.پس یادتون باشه همیشه یک سوال مرتبط با بحث که جواب دادن به اون برای خوانندگان راحت و آسون باشه رو در پایان پستهاتون قرار بدین


گهگاهی شما باید خوانندگانتون رو به سمت یک بحث بکشونین، در پایان این پست من این کار رو انجام خواهم داد.


۶-فرآیند نظر دادن و کامنت گذاشتن را برای خوانندگانتان ساده و آسان کنید.


داشتن جملاتی حاوی محاسبات ریاضی و جملات پرسشی پیچیده و استفاده از کدهای کپچا برای جلوگیری از نظرات اسپم ممکنه باعث ایجاد موانعی غیر ضروری برای کامنت گذاران احتمالی شما بشه.با این حال شما باید راهی پیدا کنید تا افراد برای نظر دادن در وبلاگ شما بیشتر تشویق بشن.


شما چی فکر می‌کنید؟


البته شما مجبور نیستید تا طرز فکرتون را از نوشتن برای خودتان به نوشتن برای دیگران تغییر بدین،  چون به طور کلی اینکه شما نوشتن رو فقط به خاطر نوشتن دوست دارین، کاملا پذیرفته شده است اما در آن صورت منتظر کسی برای نظر دادن در وبلاگتون نباشین و از اینکه هیچ کس توی وبلاگتون نظر نمی‌ده شکایت نکنین.


اما اگه دلتون می‌خواهد هر مطلبی که توی وبلاگتون منتشر می‌کنین چندین و چند نظر و کامنت بگیره، حتما باید قبل از هر چیز برای خوانندگان بنویسین و کیفیت مطلبتون رو بالا ببرین.


برای شروع هم می‌تونید از این شش نکته‌ای که گفتم استفاده کنید اما اگه شما نکته‌های دیگری رو بلد هستید که می‌شه اونا رو به این لیست اضافه کنیم خب در بخش نظرات آنها رو بیان کنین.


در ضمن اگه از خوندن این مطلب خوشتون اومد این پست رو با دوستان دیگرتون هم به اشتراک بگذارید.


نظرات 2 + ارسال نظر
محمد عباسی فرد یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 23:11 http://blog.abbasifard.ir

من فکر میکنم بهترین کار برای این امر تعامل با دیگر وبلاگ نویسان هست
وبلاگ ما همینجوری به دیگران معرفی نمیشه ، خودمون باید برای جذب مخاطب کاری انجام بدیم و مهمترینش اظهار نظر در وبلاگ های دیگه هست ، اظهار وجود کردن ، معرفی افکارمون راجع به موضوعات مختلف ، دقیقا همون مورد ٣ که جناب میرزایی فرمودن با یه تیتر فوق العاده
با معرفی افکار و وبلاگمون به دیگران کم کم شاهد اظهار نظر دیگران اینبار در وبلاگ خودمون میشیم
بقیه موارد گفته شده در متن قطعا موثر هستن ولی به نظرم اگه به دنبال سریع ترین و بهترین راه در این زمینه هستید لطفا از پناهگاه خودتون بیرون بیاید
ممنون

در تکمیل گفته شما باید بگم که
برای ارتباط با وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسان دیگر باید برنامه داشته باشیم و منظم و حرفه‌ای عمل کنیم.

امیر حسین یکشنبه 27 مهر 1393 ساعت 21:06 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام'البته من به پرمغز بودن مطلب بیشتر اعتقاد دارم.به قوا آقای مجیدی در صورتی که نویسنده ای مطالب خوبی بنویسه خواننده اون حالت پستی و بلندی نویسنده رو درک میکنن و اون رو تحمل میکنن و منتظر اشارات و مطالب خوب نویسنده میشن.

به نکته خوبی اشاره کردی
مطالب پرمغزی که بتونن کمی حس کنجکاوی و حس شگفتی در مخاطب ایجاد کنن حتما از استقبال بیشتری روبرو میشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد