لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

چند پیشنهاد درباره تولید محتوا با موضوع ماه محرم در ایران

وقتی مردم در ماه محرم با دوستی و همدلی بیشتری کنار هم قرار می‌گیرند و با هم به بزرگداشت ماه محرم می‌پردازند، بهترین لحظه برای ما وبلاگ نویسان هست تا سوژه‌های نابی را برای نوشتن به دست آوریم و درباره آنها در وبلاگمان بنویسیم.


اصلا وبلاگ نویس خوب به نظر من کسی هست که در موقعیتهای اجتماعی متفاوت در کنار مردم باشه و از نزدیک با اونها ارتباط برقرار کنه و درباره اونها بنویسه، درباره طرز تفکرشون ،درباره شکستها و موفقیتهاشون ،درباره آداب و رسومشون و... 


امروز اول ماه محرم هست ،ماه محرم برای هر کدام از ما حال و هوای متفاوتی دارد، امروز داشتم به این فکر می‌کردم که چه قدر خوب می‌شود اگر وبلاگ نویسان ایرانی از این فرصت ماه محرم استفاده کنند و به تولید محتوا درباره محرم از زوایای گوناگون بپردازن.

 

 

در طول سالیان دراز ماه محرم و بزرگداشت واقعه عاشورا تاثیر خیلی عمیقی در جامعه ایران داشته است، این تاثیر شامل همه افراد و همه اقشار می‌شود از یک کارگر ساده گرفته تا یک هنرمند برجسته مانند استاد محمود فرشچیان، که تابلوی عصر روز عاشورا از شاهکارهای ایشان محسوب می‌شود.


چند پیشنهاد درباره تولید محتوا با موضوع ماه محرم در ایران


بنابراین ما می‌توانیم در وبلاگ‌های کوچک خودمان و به زبان ساده درباره محرم بنویسیم.می‌توانیم درباره خاطرات خودمان از این ماه بگوییم ،یا درباره آداب و رسوم خاص این ماه عکس و فیلم منتشر کنیم.


در حین برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم ،گاهی لحظات نابی به وجود می‌آید که به نظر من حیف است که آنها را به صورت عکس یا فیلم ضبط نکنیم.اما شما اگر خواستید در حین برگزاری مراسم عزاداری عکس یا فیلم بگیرید ، حتما به شکلی این کار رو انجام بدید که به نظم مراسم لطمه نزند و در این کار زیاده روی نکنید.




یا اگر در شهر یا روستایی زندگی می‌کنید که به مناسبت دهه اول ماه محرم مراسم فرهنگی-مذهبی خاصی برگزار می‌کنید که می‌تواند برای ما هم جالب باشد پیشنهاد می‌کنم که حتما در وبلاگ خودتان خیلی ساده و واضح درباره آن بنویسین و اگر توانستید و کمی هم وقت داشتید از مراسم عزاداری خاص شهر و یا روستای خودتان عکس و فیلم تهیه کنید و آن را در وبلاگ‌هایتان با ما به اشتراک بگذارید، چرا که همه اینها می‌توانند به فهم و درک بیشتر ما از ماه محرم کمک کنن.


البته بعضی از آسیب‌های اجتماعی رو هم می‌توانیم در قالب رفتارهای مردم در ماه محرم شناسایی کنیم و درباره آن بنویسیم مانند همین پستی که امیرحسین در وبلاگش نوشته است البته پرداختن به این کار نیاز به کمی تخصص هم دارد .


سخن پایانی


اما سخن پایانی من این هست که محرم امسال به قول سهراب چشم‌ها را بشوییم و جور دیگری ببینیم و از زوایای جدیدی درباره قیام عاشورا و تاثیر آن بر مردم و تاریخ ایران بنویسیم.




نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 20:34 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.توی دسته های عزاداری و نوحه ها و زنجیرزنی واقعا لحظه های زیبا و بیادموندنی هست.ولی حیف که من همیشه توی دسته هستم.ممنونم که از نظرات من هم استفاده می کنین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد