لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت: در جستجوی راهی تازه

هفته‌ای که گذشت مصادف بود با تاسوعا و عاشورای حسینی و من زیاد در ارتباط با وبلاگ و وبلاگ نویسی فعال نبودم و به همین خاطر می‌خواستم که پست جمعه این هفته رو ننویسم و کار رو به جمعه هفته آینده موکول کنم.اما با خودم گفتم که به احترام خوانندگان ثابت وبلاگ هم که شده پست امروز را باید بنویسم هر چند که شاید نتوانم رضایت دوستان را فراهم کنم.


در هفته گذشته مروری بر آمار وبلاگم داشتم و از جمله مواردی که برایم جالب بود این بود که بازدید‌کنندگان زیادی با جستجوی عبارتهایی مانند «موضوع وبلاگ نویسی» و «درباره چی وبلاگ بنویسم» در موتور جستجوی گوگل وارد وبلاگ من شده‌ بودند.این مساله باعث شد که این سوال در ذهن من به وجود بیاید که چرا عده‌ای هنوز در انتخاب موضوع مناسب برای وبلاگ خودشان ناتوان هستند؟

 

 

پاسخ‌های زیادی می‌شود به این سوال داد اما من به این جواب رسیدم که شاید آنچه من در گذشته درباره انتخاب موضوع مناسب در لذت وبلاگ نویسی منتشر کرده‌ام هنوز کافی نیست و باید از دیدگاه جدیدی به مساله نگاه کنیم.بنابراین کمی وقت گذاشتم تا به جستجو در این زمینه بپردازم تا این که به ایده خوبی که آقای دارن رُز در پروبلاگر مطرح کرده بود رسیدم ،دارن رز فکر می‌کنه که هر کس در زندگی خودش به عنوان یک وبلاگ نویس می‌تواند از طریق نوشتن در یک وبلاگ برای دستیابی به یک هدف بزرگ مبارزه کند.یعنی یک وبلاگ می‌تواند قسمتی از فرآیند و چالشی باشد که وبلاگ نویس در زندگی خودش در حال تجربه کردن آن است واین نکته برای من تازگی داشت، البته خیلی مایلم بدانم شما درباره این موضوع چگونه فکر می‌کنید؟


از آنجا که این ایده برای خود من بسیار جالب بود، از این رو سعی کردم تا آنجا که می‌توانم به زبان ساده دیدگاه آقای دارن رز بنیانگذار وبلاگ نویسی حرفه‌ای رو در پست سه روش برای دانستن اینکه وبلاگ شما درباره چیست؟ به زبان ساده شرح بدهم.


اما شاید دوست داشته باشید بدانید که در این روزها درباره چه موضوعی دارم کار می‌کنم؟ در این صورت باید خدمت شما عرض کنم که در این روزها بیشتر دارم بر روی قالبهای جدیدی برای ارایه محتوا کار می‌کنم و در این زمینه مشغول مطالعه هستم.چون به این نتیجه رسیده‌ام که ما در وبلاگ‌هایمان کمتر از قالب‌های جدید و به نوعی مدرن در بیان حرف‌ها و نظراتمان استفاده می‌کنیم ،اگر بخواهم به شکل دیگری منظورم را بیان کنم باید بگویم که پست‌های ما در وبلاگ‌هایمان این روزها بیشتر تکراری و یکنواخت و گاهی کسل کننده شده است و خبری از نوآوری و تنوع در وبلاگ‌هایمان نیست.نمی‌دانم دلیل آن چیست؟ شاید ما احتیاج داشته باشیم در این زمینه کمی بیشتر فکر کنیم و به قول معروف طرحی نو دراندازیم.


اگر بخواهم یک نمونه کوچک برایتان مثال بزنم باید از تکراری و یکنواخت شدن عنوان مطالب و پستهای خودمان بگویم.در حالی که عنوان پست جایی است که برای بهتر شدن آن باید تلاش کنیم و یا به قول نویسندگان حرفه‌ای عنوان مطلب جایی است که برای بهتر شدن آن باید حسابی عرق بریزیم.


شاید برایتان جالب باشد که بگویم هفتاد ،هشتاد درصد سئوی یک پست هم مربوط به انتخاب عنوان آن است.


راستی چون حرف از سئو شد یاد آقای مسعود فاطمی افتادم که مدتی هست که خبری از ایشان نیست و ما در این مدت هیچ پستی را از ایشان نخوانده‌ایم ،البته چند روز پیش در توییتر آقای فاطمی دیدم که گفته بودند که تا بیست و پنجم آبان ماه فعالیت در دنیای وب را تعطیل کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دارند بر روی یک پروژه مهم کار می‌کنند.از من نشنیده بگیرید ولی فکر می‌کنم این پروژه چیزی شبیه ارائه یک سرویس اینترنتی و به احتمال زیاد در رابطه با سئو یا بازاریابی اینترنتی خواهد بود.البته این فقط یک حدس هست و باید منتظر بشویم تا در پایان آبان اخبار جدیدتر را از زبان خود آقای فاطمی بشنویم.


خوب امیدوارم که پست این هفته هم مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.راستی برای بهتر شدن این بخش اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتین حتما در بخش نظرات بیان کنید.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین جمعه 16 آبان 1393 ساعت 23:54 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.طبق همیشه ساده و مختصر و مفید بود.در مورد عنوان مطلب واقعا راست میگین که باید عرق بریزیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد