لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت: یک خبر خوب

این هفته اول با یک خبر شروع می‌کنم که شاید از شنیدنش کمی تعجب کنید هفته پیش در پستی که روز جمعه نوشتم گفتم که مسعود فاطمی مدتی است که روی یک پروژه داره کار می‌کنه که بالاخره معلوم شد این پروژه که چیزی حدود یک ماه طول کشیده چی بوده

  

 

یک فروشگاه اینترنتی کوچک


بله درست متوجه شدین،آقای فاطمی در همین روزها دارند یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کنن 


به نظر من ایشان تصمیم بسیار درستی گرفتن و می‌تونن از تجاربی که در وبلاگ نویسی و سئو(seo) و همچنین بازاریابی اینترنتی یاد گرفتن برای موفقیت این فروشگاه استفاده کنن.اما با گفتن این خبر می‌خواهم مطلبی را در همین رابطه بیان کنم


همه وبلاگ‌نویسان ، برنامه‌نویسان وب و یا هر کسی که به نوعی کارش ‌ارتباط با اینترنت و دنیای مجازی دارد، حتی همه آنها که فقط به عنوان یک سرگرمی به دنیای اینترنت نگاه می‌کنن ،باید تلاش کنن که یک طرح تجاری هر چند کوچک در کنار تجارب خودشان داشته باشن.شاید این نظر من کمی برای شما عجیب باشه اما باور کنید که اگر قسمتی از تجاربی که داریم منجر به یک درآمد آنلاین نشود در درازمدت فعالیت ما به عنوان تولید کننده محتوا یا برنامه نویس در اینترنت زیاد توجیه ندارد.یعنی کسب درآمد از اینترنت به روش قانونی و سالم چیزی است که متاسفانه کمتر به آن توجه می‌شود، البته می‌توانم حدس بزنم که همین الان خیلی از شما دارید با صورتهایی عبوس زیر لب غر می‌زنید و می‌گویید که این کار خیلی سخته و تقریبا شاید محال باشد.اما حداقل به این فکر کنین که تا خود ما حرکتی نکنیم هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.


فعلا از این بحث بگذریم و کمی هم به هفته پیش برگردیم


هفته پیش من در وقت کمی که برای وبلاگ نویسی داشتم بیشترین کار مفیدی که توانستم انجام بدهم این بود که نوشته آقای علیرضا مجیدی با عنوان یک آسیب‌شناسی: فواید و زیان‌های وبلاگ‌نویسی را چند بار بخوانم و هنوز هم هر بار که آن را می‌خوانم می‌توانم چیزهای بیشتری از آن در ارتباط با فواید و معایب وبلاگ نویسی از آن استخراج کنم.بهترین جمله این مقاله به نظر من این جمله بود


که وبلاگ‌نویسی به معنی واقعی کلمه می‌تواند از شما آدم بهتری بسازد.


بنابراین همین جمله را به عنوان پست خودم قرار دادم و با استفاده از تجارب خودم در یک سال اخیر سعی کردم به این پرسش جواب بدهم که چرا وبلاگ‌نویسی به معنی واقعی کلمه می‌تواند از شما آدم بهتری بسازد؟ 


اما هفته پیش یک پست بی‌نظیر هم در دیجیاتو خواندم که برای من بسیار الهام بخش بود که عنوان آن عبارت بود از  Google X استاد پیدا کردن مشکلات دنیای حقیقی برای حل کردن که حتما توصیه می‌کنم این پست را سر فرصت بخوانید و درباه‌اش کمی بیاندیشید


در پایان این پست می‌خواهم که خبری که در ابتدا درباره مسعود فاطمی مدیر وبلاگ یک ادمین و دو پستی را که معرفی کردم بخوانید و سعی کنید این سه مطلب را در ذهنتان به هم مرتبط کنید و به این فکر کنید که چگونه ما از طریق اندیشیدن به مشکلات بزرگ در زندگی و پیدا کردن راه حل مناسب برای آنها می‌تو‌انیم وبلاگ‌نویس بهتری شویم.


خوب همین ، امیدورام از پستی که با سرعت وعجله برایتان نوشتم هم خوشتون اومده باشه و کمی هم متفاوت بوده باشه.دوست دارم نظرتان را برایم در بخش نظرات بیان کنید.


نظرات 3 + ارسال نظر
سعید چوبانی شنبه 24 آبان 1393 ساعت 23:37 http://lesen.ir

تلاش شما برای نوشتن راجع به وبلاگ‌نویسی قابل تقدیر و جذاب است.

محمد عباسی فرد جمعه 23 آبان 1393 ساعت 22:54 http://abbasifard.ir

اینکه تحت هر شرایطی پست های " لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت " رو در موعد خودش منتشر می کنید ، اونم نه فقط انتشار یک مطلب ساده و سر سری برای پای بند بودن بلکه انتشار مطالب خوب و خواندنی ، برام یه درس خیلی بزرگه
ممنونم جناب میرزایی
از وقتی پایم را به شبکه اجتماعی توییتر گذاشتم ( از این موضوع خوشحالم ) بیشتر از تصمیمات و احوالات دوستان وبلاگ نویس و فعال در این زمینه ها خبر دار میشوم و به مسعود فاطمی عزیز تبریک میگم
همسو با نظر شما ، نقطه عطف مقاله جناب مجیدی را همان جمله ای که اشاره کردید ، میدانم
شخصا از زمان وبلاگ نویسی‌ام نسبت به قبل ، احساس بهتری دارم !!
باز کردن این موضوع توسط شما در پستی که در این رابطه منتشر کردید ، من رو برای فهم بهتر موضوع خیلی کمک کرد
پست سایت دیجیاتو رو هم حتما می خونم ، چون نخوندم نمی تونم راجع به‌ـش نظری بدم ، ولی وقتی شما میگید ، حتما جالب و مفیده
ممنون :)

امیر حسین جمعه 23 آبان 1393 ساعت 19:58 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com/

سلام.آدرس آقای فاطمی رو نذاشتین.؟
کسب درآمد در اینترنت راحت هست به شرطی که زبان مخاطبان خودمون رو بشناسیم.مثل همینکاری که آقای مجیدی داره انجام میده.و یا شما.فقط شما محدوده وبلاگنوسیتون محدود هست.اگر بیشترش کنین مطمئنم موفق میشین.

سلام
آقای فاطمی هنوز آدرس فروشگاه خودشون رو نگفتن،مثل اینکه هنوز برای تکمیل شدن کار فروشگاه کمی زمان لازم دارن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد