لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

یک استراتژی‌ ساده که به شما کمک می‌کند در مدت زمان کمی در وبلاگ نویسی پیشرفت کنید

افزایش بازدید از وبلاگ یا افزایش ترافیک ورودی از گوگل چیزی است که بسیاری از وبلاگ نویسان اهمیت زیادی به آن می‌دهند، حتی می‌دانم بعضی از آنها که تازه کار و مبتدی هستند و تازه وبلاگ خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند دچار این وسواس هستند که هر روز در چند نوبت آمار بازدید از وبلاگشان را چک بکنند.گاهی هم آنها در ماههای اول از اینکه می‌بینند وبلاگشان هیچ خواننده‌ای ندارد و کسی در وبلاگشان نظر نمی‌دهد بسیار دلسرد و نا‌امید می‌شوند.گویا همه کسانی که برای اولین بار شروع به ارسال مطلب در وبلاگشان می‌کنند گمشده‌ای دارند که شب و روز به دنبال یافتن آن هستند. آنها به دنبال پیدا کردن خوانندگان ثابت و وفاداری برای وبلاگشان هستند و اغلب هر چه تلاش می‌کنند به در بسته بر‌می‌خورند.چون کسب خوانندگان ثابت نیازمند داشتن یک استراتژی و راهبرد است یعنی طرحی که بتواند در درازمدت شما را به هدفتان برساند.


در ادامه مطلب یک استراتژی ساده و کارآمد بیان می‌کنم که با استفاده از آن می‌توانید تعداد خوانندگان وبلاگتان را افزایش دهید،پس در ادامه با لذت‌ وبلاگ نویسی همراه باشید.

 

 

زمانی که دارم این پست را می‌نویسم ساعتی به غروب خورشید باقی مانده است و نم نم باران زیبایی خاصی به فضا داده است.چند لحظه پیش داشتم یک پست قدیمی را می‌خواندم که در آن تعدادی از وبلاگ‌نویسان حرفه‌ای از سراسر دنیا مطالبی را در ارتباط با رمز و راز کارشان بیان کرده بودند که خانم کارول تایس هم از جمله آنهاست.خانم تایس بهترین توصیه خودش به وبلاگ‌نویسان را این گونه بیان می‌کند:


«ببینید با استفاده از دانش،تخصص یا دیدگاه منحصربفرد خودتان چگونه می‌توانید به مردم کمک کنید.به طور مثال ببینید چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید تا پول دربیاورند،یا مبلغی را پس انداز کنند،یا اینکه به آنها کمک کنید تا احساس بهتری نسبت به زندگی خودشان داشته باشند یا...»


برای شروع به دیگران کمک کنید و به این کار ادامه دهید


خانم کارول تایس سالهای زیادی به  وبلاگ‌نویسی، نویسندگی و فریلنسری مشغول بوده است او به خاطر بعضی از مقاله‌هایش موفق به کسب چند جایزه از چند روزنامه و مجله معتبر شده است و در حال حاضر در وبلاگش به نویسندگان و وبلاگ نویسان کمک می‌کند تا بتوانند درآمد بیشتری از کارشان کسب کنند.


او به کسانی که تازه وبلاگشان را راه‌اندازی کرده‌اند و قصد دارند تا از طریق وبلاگ نویسی، لذت اشتراک افکارشان با دیگران را تجربه کنند، یک توصیه ساده و کوتاه دارد خانم کارول تایس در این باره می‌گوید:


«با ایده خدمت به خوانندگان و کمک به آنها شروع کنید، آن وقت وبلاگ شما در پیدا کردن مخاطب بسیار سریع عمل خواهد کرد.»


سفری به یک باغ مخفی در مقر گوگل



همان‌طور که گفتم در حال فکر کردن به گفته‌های خانم تایس بودم که یاد باغ مخفی گوگل افتادم، باغ مخفی گوگل یا همان آزمایشگاه سری گوگل که با نام گوگل اکس(Google x) هم شناخته می‌شود که در آن آزمایشات محرمانه‌ای برای حل کردن مشکلاتی صورت می‌گیرد که در صورت موفقیت می‌تواند زندگی مردم دنیا را متحول کند.پروژه‌هایی مانند خودروی بدون راننده، گوگل گلس، بالون‌های مرتفع وای‌فای و لنزهای ناظر قند خون. 



با فکر کردن به گوگل اکس، و ارتباطی که بین آن و گفته‌های خانم کارول تایس در بین سلول‌های خاکستری مغزم برقرار شد ایده‌ای به ذهنم رسید که می‌تواند به عنوان یک استراتژی ساده اما فوق‌العاده قوی به کمک همه وبلاگ‌نویسان ایرانی بیاید


یک استراتژی‌ای ساده،اما بسیار کار‌آمد برای وبلاگ نویسان


استراتژی ساده من برای همه افرادی که وبلاگ نویس هستند یا به تولید محتوا در وب می‌پردازند، از این قرار است:


از همین امروز به سراغ مردم بروید و مشکلات آنان را در حوزه کاری وبلاگتان بشناسید و با یک طرح بلند مدت برای حل کردن آنها بی‌وقفه تلاش کنید.


به نظر من اگر شما این استراتژی ساده را به کار بگیرید در مدت زمان کمی پیشرفت بسیاری در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا کسب خواهید کرد همین طور ممکن است در این راه به چیزهایی دست پیدا کنید که زندگی شما را به کلی تغییر بدهد و کسی چه می‌داند شاید شما هم روزی مطلبی با این عنوان در وبلاگتان منتشر کنید که وبلاگ نویسی چگونه زندگی من را تغییر داد؟ 


بنابراین اگر که یک وبلاگ نویس هستید و دوست دارید تا خوانندگان ثابت فراوانی را به دست بیاورید و همینطور دیدن آمار بالای بازدید از وبلاگتان هم شما را حسابی هیجان زده و خوشحال کند و اگر هم دوست دارید تا از این راه به کسب درآمد بپردازید.تنها کافیست تا با استفاده از دانش و دیدگاه خاصی که خودتان دارید به دیگران کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند.


یک ماجراجویی بزرگ


اما اگر به دنبال چیزی هستید که حتی بهتر از آنچه گفتم باشد و دوست دارید تا ماجراجویی بزرگتری را آغاز کنید، باید به این نکته توجه کنید که آنچه می‌تواند تفاوت واقعی را ایجاد کند این است که مشکلاتی را انتخاب کنید که ارزش حل کردن را داشته باشند.مشکلاتی که حل شدن آنها بتواند کمک بزرگی به مردم و  شما بکند.


همین الان در ذهنم می‌توانم به آثار و فواید بزرگی بیاندیشم که با تکیه بر این استراتژی می‌توان به دست آورد.فقط امیدوارم که خوانندگان این پست به قدرت و ارزش واقعی آن پی ببرند و برای دوره کوتاهی هم که شده آن را به کار بگیرند.چرا که این یک استراتژی و راهبرد ساده و بسیار قوی برای همه کسانی است که به دنبال دستیابی به هدفی بلندمدت از طریق وبلاگشان هستند


حرف آخر 


من وقتی دارم کلمات پایانی این پست را می‌نویسم دیگر ساعتی از غروب خورشید گذشته است و باران هم بند آمده است ، اکنون من به روزهای آینده می‌اندیشم روزهایی که باید مشکلات بزرگ و کلیدی وبلاگ نویسی را کشف کنم و برای حل آنها و کمک به دیگران به ماجراجویی بپردازم.این طوری شاید افراد بیشتری تصمیم بگیرند تا لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنند....



نظرات 2 + ارسال نظر
یحیی چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 22:51 http://oneblogger.ir

داشتم به این فکر میکردم که خود شما هم تقریبا تمام این‌ها رو عملی کردین همچنین راهکارهایی رو که در پست‌های قبلی گفتین رو!... خیلی وقت نیست که با وبلاگتون آشنا شدم ولی تو همین مدت کوتاه هم خیلی از مشکلات و سوالات حل شدن ... تصمیم دارم ی وقت مناسب تمام وبلاگتون رو شخم بزنم و همه شو بخونم ... ممنون از مطالبتون...

این نظر لطف شماست.اما خودم فکر می‌کنم که باید قدم‌های بزرگتری در زمینه راهنمایی و کمک به وبلاگ نویسان ایرانی که اکثر آنها جوان و نوجوان هستند بردارم و در این راه روی حمایت و کمک خوانندگان خوبی مثل شما حساب می‌کنم.

امیرحسین چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 22:08 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.پست شما واقعا زیبا بود.به طوری که عمیقا به فکر فرو رفتم.فقط ایکاش یک مثال بهتر از گوگل ایکس میاوردین.چون قابل دسترس و قابل لمس برای ما نیست و در مورد ماجراجویی بیشتر توضیح میدادین.
واقعا پست زیبایی نوشتین.

فکر می‌کنم مقاله‌ای که با عنوان باغ مخفی گوگل در وبسایت ماهنامه شبکه بهش لینک دادم خیلی کامل گوگل اکس رو پوشش داده باشه و درباره ماجراجویی ،وقتی شما قصد دارید با پیدا کردن راه‌حلی یک مشکل بزرگ رو حل کنید و از این طریق به مردم کمک کنید ناگزیر با اتفاقات غیرقابل پیش بینی هم روبرو می‌شوید که باید با آغوش باز از اونها استقبال کنید و تسلیم اتفاقات و سختی‌ها نشوید و با پشتکار سعی کنید آن قدر ادامه بدهید که به هدف خودتون برسید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد