لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ‌ نویسی در هفته‌ای که گذشت: از وبلاگ نویسی تا خرید قانونی بازی‌ها و نرم افزارها

این بار در آخرین جمعه آبان ماه در کنار شما هستم تا با هم به مرور ماجراها و اتفاقاتی بپردازیم که در طی یک هفته گذشته در لذت وبلاگ نویسی رخ دادند.این جمعه مثل دو هفته قبل ،یک خبر داغ درباره پروژه جدید آقای مسعود فاطمی خواهیم داشت ،از تصمیم مهاجرت مهران قندی مدیر وبلاگ کافه تاریخ به وبلاگ کوچه‌ها صحبت می‌کنیم و در آخر هم ضمن اشاره‌ای کوتاه به تغییر قالب وبلاگ یک پزشک، به یک استراتژی ساده در وبلاگ نویسی خواهیم پرداخت ؛ضمن اینکه دو پیشنهاد سرگرم کننده هم برای روز تعطیل پایان هفته شما خواهم داشت.


پس در ادامه مطلب با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید

 

 

راه‌اندازی فروشگاه «مجوز» توسط مسعود فاطمی


در پست لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت مربوط به جمعه بیست و سوم آبان و جمعه قبل از آن(+و+)درباره پروژه جدید مسعود فاطمی مدیر وبلاگ یک ادمین برای شما نوشتم و گفتم که این وبلاگ نویس و کارشناس سئوی کشورمان تصمیم گرفته تا با استفاده از تجارب خوبی که دارد، یک فروشگاه اینترنتی راه بیاندازد.به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر بودیم تا ایشان راه‌اندازی رسمی فروشگاه خودشان را اعلام کنن.


بالاخره انتظار به پایان رسید و تقریبا دو روز پیش بود که ایشان از طریق توییتر شروع به کار فروشگاه مجوز را اعلام کردند.فروشگاه ایشان که مجوز نام دارد به فعالیت در زمینه خرید قانونی نرم‌افزارها و بازی‌ها و گیفت کارتها خواهد پرداخت.در قسمتی از اولین نوشته فروشگاه مجوز ،هدف از تاسیس و راه‌اندازی آن اینگونه بیان شده است:


«فروشگاه «مجوز»، چیزی که هم‌اکنون پیش روی شماست حاصل چند ماه تلاش و سال‌ها تجربه گروه ما در حیطه‌های مختلف است. ما سعی کردیم با استفاده از آخرین امکانات و تکنولوژی‌های ممکن در بحث برنامه‌نویسی و طراحی، بتوانیم فروشگاهی خلق کنیم که شما کاربر خوب، بتوانید از طریق آن محصولاتی همچون آنتی ویروس‌ها، نرم‌افزارها و گیفت‌کارت‌ها را با اطمینان خاطر خریداری کنید.»



من با بازدیدی که از این فروشگاه آنلاین داشتم باید بگویم که با اینکه فروشگاه مجوز هنوز در فاز آزمایشی خودش قرار داره ،اما به نظرم کار آقای فاطمی و همکارانشان تا اینجا خوب بوده است، هر چند برای موفقیت فروشگاه مجوز آقای فاطمی و همکارانشان باید بیشتر تلاش کنند 


اما من به شخص از اینکه می‌بینم تجربه مفید آقای فاطمی و همکارانشان در زمینه وبلاگ نویسی، سئو و بازاریابی به تاسیس  فروشگاه مجوز منجر شده است بسیار خوشحالم و امیدوارم فروشگاه مجوز در آینده‌ای نزدیک به یک فروشگاه آنلاین بسیار موفق تبدیل شود.



وقتی یک پزشک پوسته خودش را تغییر می‌دهد


اواسط هفته پیش شاهد تغییر پوسته وبلاگ یک پزشک بودیم.با اینکه پوسته جدید وبلاگ یک پزشک بازخوردهای متفاوتی در بین خوانندگان آن داشته است باید بگویم یک پزشک خیلی وقت بود که به این تغییر احتیاج داشت .اما سالار کابلی طراح پوسته جدید وبلاگ یک پزشک در این لینک در باره نحوه طراحی این پوسته و مشکلاتی که در این مسیر پشت سر گذاشته‌اند،توضیحات کامل و بسیار دقیقی داده‌اند که شاید خواندن آن برای شما هم جالب باشد.به ویژه از دوستانی که در زمینه طراحی وب فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنم تا توضیحات سالار کابلی را در این زمینه بخوانند.چرا که نوشته ایشان پر از نکته‌هایی است که می‌تواند برای شما هم آموزنده و مفید باشد.


با این دو خبر می‌پردازیم به مطلبی که هفته پیش در لذت وبلاگ نویسی نوشتم 


یک استراتژی بی‌نظیر برای وبلاگ نویسی


چیزی که خیلی کم در وبلاگ نویسی به آن توجه می‌شود این است که برای پیشرفت در وبلاگ نویسی باید برنامه داشته باشیم و به طور منظم تلاش کنیم از این رو خیلی وقت بود که  تصمیم داشتم تا یک برنامه ساده در این باره را برای وبلاگنویسان ارایه بکنم چیزی که وبلاگ نویسان جوان و تازه کار بتوانند در زمانی به مدت یک سال روی آن تمرکز کنند و در پایان به نتیجه ایده‌آل خودشان برسند خوب خواندن مطالبی درباره گوگل اکس (Google x) و الهام از فعالیتهای آن باعث شد که بتوانم یک استراتژی ساده برای پیشرفت در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا ارایه کنم که اگر در هفته پیش موفق به خواندن این پست نشده‌اید همین جا از شما دعوت می‌کنم تا پست من با عنوان یک استراتژی‌ ساده که به شما کمک می‌کند در مدت زمان کمی در وبلاگ نویسی پیشرفت کنید را بخوانید.من فکر می‌کنم این استراتژی بینش جدیدی در زمینه وبلاگ نویسی به شما خواهد داد و همینطور فکر می‌کنم با اجرای آن پیشرفت خوبی در وبلاگ نویسی به دست می‌آورید.


از کافه تاریخ تا کوچه‌ها


هفته پیش یک هفته پر از ماجراها و اتفاقات تازه در زمینه وبلاگ نویسی بود از جمله این اتفاق‌ها که در هفته پیش رخ داد تصمیم آقای مهران قندی مدیر وبلاگ کافه تاریخ برای مهاجرت به وبلاگ کوچه‌ها بود.این وبلاگ نویس جوان که با راه‌اندازی کافه تاریخ در کوتاه مدت توانست خوانندگان زیادی را جذب مطالب و مقاله‌هایش کند اکنون تصمیم گرفته تا فعالیت خودش به عنوان یک وبلاگ نویس را در وبلاگ کوچه‌ها ادامه دهد وبلاگی که با همکاری مسعود شیبانی و آرتین سامی با موضوع تاریخ به تولید محتوا می‌پردازد و توانسته است موفقیت‌های خوبی کسب کند. 



البته با اینکه من زیاد با این تصمیم موافق نیستم ولی فکر کنم که مهران برای این کار دلایل خودش رو داره، بنابراین امیدوارم در تصمیمی که گرفته موفق باشه، من بازهم در آینده درباره مطالب خوبی که مهران قندی برایتان منتشر می‌کنه در لذت وبلاگ نویسی خواهم نوشت.چون فکر می‌کنم شرح پیشرفت‌هایی که مهران در وبلاگ نویسی داشته می‌تواند الگوی خوبی برای همه وبلاگ نویسان نوجوان و جوان ایرانی باشد به ویژه همه آنهایی که به تازگی به جمع خوانندگان لذت وبلاگ نویسی پیوسته‌اند.


دو پیشنهاد سرگرم کننده برای شما


در پستی که جمعه‌ها می‌نویسم دوست دارم که چند پیشنهاد سرگرم کننده برایتان داشته باشم و در آن به پست‌های مفید و جالبی اشاره کنم که توسط وبلاگ نویسان خوب ایرانی منتشر شده است و خواندن، دیدن و شنیدن آنها در یک روز تعطیل می‌تواند لحظات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. 


بنابراین برای این جمعه هم، برای اینکه کمی سرگرم شوید دو پیشنهاد برای شما دارم.


اول پیشنهاد می‌کنم تا مصاحبه‌ای را که چند وقت پیش با بهراد جاود انجام دادم را در اینجا بخوانید موضوع صحبت ما در این مصاحبه درباره پادکست رادیوگویا بود.علاوه بر آن می‌توانید به آخرین قسمت رادیوگویا با صدای بهراد جاود از این لینک هم گوش کنید که به ویژه برای دوستداران فناوری بسیار جالب خواهد بود.


پیشنهاد دوم من هم برای این جمعه پادکست کوتاهی است که چندی پیش محمد عباسی فرد به مناسبت انتشار آلبوم جدید محسن چاووشی منتشر کرد پادکست شماره یک با اینکه اولین کار آقای محمد عباسی فرد بود ، خیلی زود به یک پادکست پرطرفدار تبدیل شد.


در پایان امیدوارم که از خواندن پست این هفته هم لذت برده باشید.در ضمن خیلی خوشحال می‌شوم که نظرات خودتان درباره این پست را با من در میان بگذارید.

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد عباسی فرد شنبه 1 آذر 1393 ساعت 19:03 http://abbasifard.ir

با یه روز تاخییر دارم نظر میذارم :) شرمنده
دو روز درگیری و کار برای سالگرد فوت مادر پدر خانومم حسابی خسته کننده بود ولی جذاب :)
بگذریم :)
فروشگاه مسعود فاطمی عزیز رو هنوز نتونستم ببینم ، ولی از توییت‌هاش معلومه حسابی روش کار کرده و از راه اندازیش خیلی خوشحاله و امیدوارم موفق باشه
بریم سر وقت یک پزشک و تغییر قالب
سالار کابلی از طراحان وب مورد علاقه من هست که اگه دقت کنید طرح وبلاگ شخصی خودم رو هم از وبلاگ سالار کابلی الگوبرداری کردم
اما قالب یک پزشک ، هر تغییری در ابتدای راه خودش با مشکلاتی مواجه هست ولی در کل می تونم بگم قابل قبوله
کمی سه ستونه بودن قالب برایم خوشایند نیست ولی باز میگم در کل به قالب یک پزشک نمره‌ی قبولی میدم
راجع به مهران و کافه تاریخ باید بگم وقتی از تصمیمش مطلع شدم کمی شکه و ناراحت شدم ، کافه تاریخ تازه داشت به بهترین فرم خودش تبدیل میشد ولی مطمئن هستم برای این تصمیم دلایل قانع کننده و خوبی داره که این کارو کرده
راجع به پیشنهاد ها هم من به مخاطبان گرامی پیشنهاد اول جناب میرزایی عزیز رو پیشنهاد میکنم ولی درباره‌ی پیشنهاد دوم مطمئن نیستم :))
به این پیشنهاد توجه‌ای هم نکردید ، نکردید ، چیز خاصی نداره :)) باور کنید :)
بازم طولانی شد ، ببخشید
ممنون جناب میرزایی عزیز
و
یه تشکر ویژه از لطفی که همیشه به من کوچکترین دارید ، ممنونم

مهران قندی جمعه 30 آبان 1393 ساعت 18:24

جالب آنکه سهیل قاسمی، وبلاگ‌نویس تاریخی و قدمی در وبلاگ تاریخ تمدن هم، قصد پیوستن به ما، در کوچه‌ها رو داره!
به هر دلایل این تصمیم، همکاری مثبت بود، هدف من چیز دیگه‌ای بود و کوچه‌ها برای رسیدن به این هدف، مناسب..
راستی خوشحالم که ممکنه من و کافه تاریخ برای آموزش لذت وبلاگ‌نویسی به درد بخوریم، کاری بود، در خدمتم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد