لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

گزیده‌ای از مصاحبه رابرت اسکوبل با وبلاگ پروبلاگر

در پشت هر وبلاگ موفق یک مغز موفق هم وجود دارد و رابرت اسکوبل آن مغز موفقی است که پشت وبلاگ scoblizer وجود دارد او همچنین یک نویسنده و مولف شناخته شده و قابل احترام در زمینه‌های شبکه‌های اجتماعی ،فناوری،تولید محتوا و وبلاگ نویسی است.او سالها برای مایکروسافت کار کرده است و در حال حاضر هم در شرکت راک اسپیس کار می‌کند.رابرت اسکوبل در مصاحبه جدیدی که با وبلاگ پروبلاگر داشته است به نکات مهمی درباره وبلاگ نویسی اشاره کرده است که برای خود من هم بسیار آموزنده بود.از این رو تصمیم گرفتم تا قسمتهایی از مصاحبه او را برای شما ترجمه کنم.


در ادامه با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید

 

 

شما فکر می‌کنید یک وبلاگ فناوری چه عناصری را باید داشته باشد تا در جاده موفقیت قرار گیرد؟


اسکوبل: منظورت این است که موفقیت را تعریف کنم، برای بعضی‌ از بلاگرها موفقیت شاید راه‌اندازی یک بحث داغ در حوزه کاری خودشان باشد، افراد دیگری هم فقط ممکن است که تنها به دنبال دست یافتن به یک رسانه تجاری باشند تا اینکه در نهایت به جایی برسند که شغل قبلی خودشان را کنار بگذارن و به صورت تمام وقت روی وبلاگ خودشان کار کنن.


اما اگر خود من همین امروز می‌خواستم کار خودم را شروع کنم موضوع و حوزه‌ای را برای نوشتن انتخاب می‌کردم که در آینده جای زیادی برای توسعه داشته باشد.امروز این موضوع شاید گجت‌های پوشیدنی باشد.فردا هم شاید این موضوع  اینترفیس‌های مغزی یا رباتها باشد.هیچکدام از این موضوعات در حال حاضر صاحب یک وبلاگ قدرتمند و برجسته نیستن ،و شروع کار در یک حوزه خیلی کوچک که هنوز وبلاگ‌های قدرتمندی توی اون حوزه وجود ندارن کار خیلی راحتیه!


به یافته شما در حوزه فناوری کدام موضوعات برای مردم واقعا اهمیت دارند و مردم بیشتر با چه محتواهایی بیشتر  همراهی می‌کنند؟


اسکوبل: خودروها و هواپیماهای بدون سرنشین، اما بسیار جدی بهتون می‌گم که اگر شما به دنبال نوشتن درباره خودروها و هواپیماهای بدون سرنشین هستین الان دیگر خیلی دیر شده، راه‌حل یافتن چیزی است که فردا بزرگ باشد، به طور مثال اگر شما یک دیدگاه و بینش اختصاصی درباره ساعت هوشمند اپل (apple watch) داشته باشین منظورم چیزی است که درباره ساعت اپل هنوز منتشر نشده است.آن وقت مطلب شما کارایی بالایی خواهد داشت.


برای بلاگرهای تازه‌کار یا بلاگرهایی که تلاش می‌کنند تا وبلاگ خودشان را به یک کسب و کار پردرآمد تبدیل کنن، پیشنهاد می‌کنین که در ابتدا بر روی چه مواردی تمرکز کنن؟


اسکوبل: من موضوع کوچکی را انتخاب می‌کنم و تا حد مرگ آن را پوشش می‌دهم واقعا هیچ راه دیگری برای پیشی گرفتن از وبلاگ‌هایی مانند مشیبل، تک کرانچ، ورج و غیره وجود نداره مگر اینکه شما میلیون‌ها دلار پول داشته باشید.اما شما می‌توانید کارشناس پیشرو دنیا در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، اینترفیس‌های مغزی، رباتها و یا کامپیوترهای پوشیدنی باشین و از آن برای هموار کردن مسیر خودتان به سوی یک کسب و کار پر درآمد استفاده کنید.این راهی است که به سوی محتوا ختم می‌شود.آیا شما چیزی دارید که هیچ کس دیگر آن را نداشته باشد؟به عنوان مثال مارکوس برونلی یک دیدگاه منحصربفرد در مرورهایش درباره گجتها دارد.دیگران بر روی محصولات آی تی یک کشور خاص مانند چین متمرکز می‌شوند.هنوز افراد دیگری مانند ژولین بلین هستند که تلاش می‌کنن فضای کامپیوترهای پوشیدنی را تصاحب کنن.



آنچه خواندید گزیده‌ای از مصاحبه رابرت اسکوبل با وبلاگ پروبلاگر بود.اما نکته جالبی که درباره رابرت اسکوبل وجود دارد این است که رابرت اسکوبل تصمیم گرفته است دیگر چیزی در وبلاگش منتشر نکند او کمی قبل از این(ششم آگوست امسال) در آخرین پست وبلاگش با اعلام این خبر گفت که از این به بعد فقط در شبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا می‌پردازد.او در حال حاضر در فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس به صورت فعال حضور دارد.


پی‌نوشت: از این لینک می‌توانید پستی را که دکتر مجیدی در یک پزشک درباره رابرت اسکوبل نوشته‌است را بخوانید.




نظرات 2 + ارسال نظر
یحیی دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 23:34 http://oneblogger.ir/

عجب

یحیی دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 21:40 http://oneblogger.ir/

واقعا چرا باید همچین وبلاگ نویس موفقی عرصه رو رها کنه و به شبکه‌های اجتماعی روی بیاره؟!

سعی می‌کنم در این باره تحقیق کنم ولی فکر می‌کنم به خاطر اهداف شغلی‌ای هست که در راک اسپیس داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد