لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

ایده‌ای برای شما که هنوز نام دامنه دلخواهتان را پیدا نکرده‌اید

با نگاهی به اسامی دامنه‌های ایرانی می‌فهمیم که وقتی نوبت به انتخاب نام دامنه برای وبلاگ جدیدمان می‌رسد به نظر می‌رسد که بیشتر ما وبلاگ نویسان ایرانی آگاهی‌های خیلی کمی در این باره داریم و در بیشتر اوقات نهایت خلاقیت ما تقلید از یک نام وبلاگ معروف دیگر است.راستش من آدم سخت گیری نیستم اما از ر‌وند انتخاب اسامی دامنه وبلاگ‌های ایرانی زیاد راضی نیستم.


اگر هنگام انتخاب نام دامنه وبلاگ خودتان، جستجویی در گوگل انجام داده باشید، شاید گزاره‌هایی شبیه به گزاره‌های زیر را دیده باشید

 

  •  ابتدا با استفاده از تکنیک بارش مغزی پنج کلمه کلیدی وبلاگتان را پیدا کنید


  • به دنبال یک نام دامنه اختصاصی و منحصربفرد باشید


  • تا حد امکان سعی کنید دامنه خودتان را دات کام ثبت کنید


  • نام دامنه انتخابی شما باید  آسان تایپ شود


  • نام دامنه انتخابی شما باید آسان به خاطر بیاید


  • تا ممکن است نام کوتاه انتخاب کنید


  • از شماره‌ها و خط تیره استفاده نکنید

اما می‌دانم که در حال حاضر این قوانین کمک زیادی به شما نمی‌کنن، چون قبل از آن باید ایده‌ای در ذهنتان وجود داشته باشد تا با استفاده از آن بتوانید چند پیشنهاد خوب برای نام وبلاگ و نام دامنه آن ارایه بدهید.می‌دانم خیلی از شماها به دنبال یک فرمول سرراست هستید که با استفاده از آن بتوانید در زمان کمی نام و دامنه مناسبی برای وبلاگتان انتخاب کنید.خوب من چنین فرمولی برای شما ندارم و فکر می‌کنم که هیچ کس دیگری هم چنین فرمولی نداشته باشد.اما بهترین راه برای انتخاب یک نام و دامنه خوب را افزایش آگاهی خودمان در این زمینه می‌دانم.چیزی که ما باید کشف کنیم این است: الگوی رسیدن به یک نام خوب برای دامنه وبلاگ


البته این همه ماجرا نیست چون در حال حاضر یک مشکل دیگر هم وجود دارد که در بین وبلاگ‌های فارسی کمتر به آن پرداخته شده است، واقعیت این است بیشتر دامنه‌های خوب که با معیارهای گفته شده در اول این پست همخوانی دارند پیش از این ثبت شده‌اند و معنی آن این است که به احتمال زیاد ما باید انرژی و وقت بسیاری را هدر دهیم تا در نهایت به یک نام دامنه مناسب برسیم.


اما به نظر من همیشه یک راه کوتاه‌تر هم وجود دارد.بیایید خیلی ساده از خودمان شروع کنیم اگر شما الان در حال خواندن این پست هستید احتمال می‌دهم که وبلاگ نویس هستید اگر این طور است از شما می‌خواهم به من و خوانندگان لذت وبلاگ نویسی درباره این بگویید که نام دامنه وبلاگ خودتان را چگونه انتخاب کردید؟


به نظر من ما می‌توانیم ایده‌ها و دانسته‌های خودمان درباره چگونگی انتخاب یک نام دامنه مناسب برای وبلاگ را با دیگران به اشتراک بگذاریم و مطمئن هستم خواندن داستان نام دامنه وبلاگ شما در عین اینکه برای خوانندگان لذت بخش خواهد بود می‌تواند در نهایت یک بینش و دید خوبی در این باره به ما بدهد و راه رسیدن به یک الگوی درست را تا حدود زیادی روشن کند.


اکنون نوبت شماست


اگر در رابطه با انتخاب نام دامنه وبلاگ، ایده یا راهکار جالبی دارید در بخش نظرات بیان کنید. از دوستان ‌وبلاگ نویس و حرفه‌ای هم می‌خواهم درباره اینکه چگونه نام دامنه وبلاگشان را انتخاب کرده‌اند برای ما توضیح بدهند.


نظرات 4 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 ساعت 19:52 http://www.geekfa.ir

سلام
منم خیلی این مشکل رو داشتم
الان هم بازم شک دارم
من geekfa.ir رو ثبت کردم درحالی که دات کام اون پر هست
1.نظرتون رو می خواستم بدونم
2.آیا با توجه به این که دات کامش پر هست مشکلی بعدا واسه بازدید کننده به وجود نمیاد به نظرتون؟
ممنون

این نام، نام خوبی هست ولی خب طبیعی است که به خاطر تشابه با دامنه دات کام مخاطب رو دچار اشتباه بکنه.انتخاب نام دامنه بیشتر جنبه شخصی داره، یعنی سلیقه و علاقه شما در اولویت هستن.

اما اگر از من بپرسید در این مورد با یک تغییر کوچک می‌توانید نام دامنه خود را از نام‌های مشابه دیگر متمایز کنین.مثلا می‌تونید کلمه ایران رو به اول دامنه اضافه کنید و irangeekfa رو استفاده کنید.

البته این فقط یک پیشنهاد و یک مثال بود.

یحیی سه‌شنبه 18 آذر 1393 ساعت 15:38 http://oneblogger.ir/

من میخواستم 1blogger.ir رو ثبت کنم ولی قبلا گرفته شده بود و صاحبش به فقط در ازای قیمتی گزاف ( قیمت پایه 300هزار تومان) اون رو در اختیار من میگذاشت.
بعد از اون تصمیم گرفتم که از اسم و فامیل خودم استفاده کنم که نگران دفع مخاطب شدم. فکر کردم oneblogger خیلی کستاخانه بنظر میاد،!!! پس خوبه. در واقع چیزی رو که هستم انتخاب نکردم بلکه چیزی که باید باشم رو انتخاب کردم تا روند حرکت به سمتش تسریع بشه.
می‌خوام نظر دیگران رو هم در مورد این دامنه بدونم؟!

البته من منظور شما را از اینکه oneblogger گستاخانه به نظر میاد را متوجه نشدم کاش بیشتر توضیح می‌دادید.

یک جوان سه‌شنبه 18 آذر 1393 ساعت 07:21 http://1javan.com

ایده خوبی رومطرح کردی مسلم جان بنده هم قصدنوشتن چنین پستی روداشتم
بنده هم دقیقاهمین مشکل روداشتم بحث انتخاب رواگه بذارم کنار یه مشکلی که توی زبان فارسی هست اینه که خیلی ازوبلاگ هاتوسط دلال های ماقبلابه ثبت رسیدن نمونش خودم دامنه ir رو طرف میخاست 250 هزارتومن بهم بفروشه!!!درحالی که خودش 3 هزارتومن خریده بود
انتخاب دات کام به خاطر جهانی تربودنش خیلی سخته که یچیزخوب بشه پیداکرد اکثرا اسم وفامیلشونومیذارن یااینکه مث من به پیروی از یوزرخودش توسایتای دیگه دامنه روبه همین شکل انتخاب کردم
تلفظ راحت و کلی مسئله دیگه داره که ماوبلاگ نویسا رو مجبور به استفاده تکراری از ایده های همدیگه میکنه

در مورد دامنه دات کام من حتی شنیده‌ام علاوه بر گرانی ،برای تمدید سالیانه هم بعضی از دوستان دچار دردسرهایی هستند

از شما هم ممنونم که در این بحث شرکت کردید و دانسته‌های با ارزشتون را با ما به اشتراک گذاشتین

محمد عباسی فرد سه‌شنبه 18 آذر 1393 ساعت 01:33 http://abbasifard.ir

من فکر می کنم انتخاب دامنه یک امر تا حدودی سلیقه‌ای هست که گزاره‌‌های بیان شده در متن هم کمی در اون دخیل هست
واقعیتی که در مورد دامنه‌ها وجود داره ، اینه که تبدیل به یک بازار پُر سود برای عده‌ای شده که از این طریق دارن کسب درآمد می‌کنن
دامنه‌ای که میشه با پرداخت سالانه 40 هزار تومن مالک شد ، چرا باید رقمی چند برابر پیدا کنه، چون شخصی اون رو زود تر مالک شده و به جای استفاده از دامنه، اون رو برای فروش گذاشته !!!
به شخصه خیلی ناراحت و عصبی میشدم وقتی برای ثبت دامنه به جستجو می پرداختم و اون دامنه رو ثبت شده و برای فروش به قیمتی چند برابر میدیدم
الان اکثر دامنه‌های مرتبط با موضوعات حقوقی به این صورت ثبت و برای فروش گذاشته شدند
واقعا نمیدونم این کار درستی هست یا نه ؟!! به هر حال این هم یه نوع درآمد زایی هست دیگه !!! چی بگم :(
دامنه‌ای که الان دارم استفاده می کنم نام خانوادگی‌ام هست و خیلی راضیم :) چون وبلاگ شخصی هست ، البته دامنه دات کام هم خالی بود ولی به خاطر هزینه، آی آر رو انتخاب کردم
یادمه اولین دامنه‌ای که ثبت کردم وکیل عباسی دات کام بود و بعد از اون دادیاری دات کام
چند سال پیش هزینه‌ی ثبت دات کام خیلی از الان کمتر بود ، چیزی نزدیک به 10 تا 15 هزار تومن ولی الان نزدیک 40 هزار تومن هست ، می گفتن به خاطر بالا رفتن دلار هست!!!
فکر می کنم الان ثبت دامنه با نام خانوادگی شخص کمترین دردسر رو داشته باشه، اونم تا حدودی
ثبت دامنه با عناوین خاص هم که دیگه شده هفت خان رستم :)
در کل انتخاب یک دامنه خوب، خیلی خیلی خیلی مهم هست ولی از اون طرف ثبت این نامِ خیلی خیلی خیلی مهم، خیلی هم مشکل به نظر میرسه
برای داشتن یه دامنه خوب حداقل چند روز باید فکر کرد و بعد تصمیم گرفت، به نظرم موضوع مهمیه و ارزشش رو داره
همیشه یه اسم خاص و خوب پیدا میشه که برای شما کنار گذاشته شده باشه :)
ممنون جناب میرزایی عزیز

من هم برای افرادی که تازه می‌خواهند وبلاگ نویسی را شروع کنن توصیه می‌کنم که از نام و نام خانوادگی به عنوان دامنه استفاده کنن به ویژه این که اگر در پیدا کردن نام دامنه مناسب مشکل داشته باشن!

از شما هم ممنونم که مثل همیشه در این بحث شرکت کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد