لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی در هفته‌ای که گذشت: وقتی نیاز به تنوع و صداهای خوب و متفاوت احساس می‌شود

جمعه‌ها به خاطر وقت آزادی که دارم می‌توانم به وبلاگ‌های دیگر هم سر بزنم و اخبار و رویدادهای آنها را رصد کنم، علاوه بر آن می‌توانم با نگاهی دوباره به پستهایی که در هفته قبل نوشته‌ام  ،آنها را از زاوایای دیگری مورد نقد و پردازش قرار دهم و در پایان ماحصل این کند و کاو چند ساعته چیزی است که شما هر هفته جمعه‌ها در لذت وبلاگ نویسی می‌خوانید.


بنابراین دعوت می‌کنم این هفته هم با لذت وبلاگ نویسی همراه باشید

  

 

با دو خبر شروع می‌کنیم که می‌تواند برای وبلاگستان فارسی در نوع خودش مفید و جالب باشد ،خبر اول اینکه دکتر مجیدی می‌خواهد تعدادی از پست‌های یک پزشک را به شکل فایل صوتی منتشر کند از این رو با نوشتن پستی با عنوان فراخوان استخدام گوینده برای «یک پزشک» از همه افرادی که شرایط لازم را دارند دعوت به همکاری کرده‌اند.


 دکتر مجیدی در این باره اینگونه می‌نویسند: 


تعدادی از خواننده‌های «یک پزشک» پیشنهاد کرده‌اند ترتیبی فراهم شود تا تعدادی از پست‌های منتخب یک پزشک رو بشود به صورت پادکست و فایل صوتی روی گوشی‌های موبایل دانلود کرد.


به نظر من پیشنهاد خوبی است و الان خوشبختانه بستر فنی کار در حال آماده‌سازی است.


گرچه خودم، شخصا می‌توانم تعدادی از پست‌ها را قرائت کنم و به صورت صوتی منتشر کنم، اما تصور می‌کنم که در این زمینه نیاز به تنوع و صداهای خوب و متفاوت داریم.


بنابراین نیاز داریم که دست‌کم ۴ داوطلب (دو آقا و دو خانم) برای این کار به من کمک کنند. این داوطلب‌های عزیز باید یک سری پست‌هایی را که من مشخص می‌کنم، ضبط کنند و برای من ایمیل کنن تا در سایت گنجانده بشود.


به نظر من شنیدن پست‌های یک پزشک می‌تواند ایده بسیار جالبی باشد که علیرضا مجیدی قصد دارد تا به آن جامه عمل بپوشاند.اینگونه ما می‌توانیم در رفت و آمدهای بین محل کار و خانه و یا حتی در وقت‌های مرده که برنامه‌ای برای آن نداریم ،مطالب پرمحتوای یک پزشک را بشنویم.



البته من همین جا به آقای مجیدی پیشنهاد می‌کنم تا در فاصله‌های زمانی منظم (به طور مثال هر یک ماه) و از طریق ضبط یک فایل صوتی سعی کنند تا قسمتی از مطالب مورد علاقه خوانندگان خودشان را در قالب پادکست ارایه کنند چون با شنیدن مصاحبه صوتی آقای مجیدی از این لینک شما هم با من موافق خواهید بود که ایشان بسیار فرد خوش صحبتی هستند و می‌توانند ارتباط خوبی از این طریق با مخاطبان خود برقرار کنند.


ضمن اینکه می‌توانیم کمی هم به فراتر از این نگاه کنیم و افرادی را تصور کنیم که مشکل بینایی دارند(نابینا و کم بینا هستند)، یا به هر دلیلی خواندن مطالب از روی صفحه نمایشگر رایانه و یا تبلت و گوشی را دوست ندارند؛ در آن صورت انتشار پستهای یک پزشک آن هم در قالب فایل صوتی می‌تواند برای آنان نیز مفید باشد، که این به نوبه خود کار بسیار ارزشمندی است، حتی آقای مجیدی می‌توانند حمایت کنندگان مالی(اسپانسر) خوبی هم برای این کار پیدا کنند.


اما خبر دوم مربوط به وبلاگ یک ادمین می‌شود وبلاگی که قرار بوده و همچنان قرار هست تا برای ما از علم سئو و بازاریابی آنلاین بگوید


از آنجاییکه چند ماهی است که وبلاگ یک ادمین خیلی دیر به دیر به روز رسانی می‌شود من و بسیاری از خوانندگان دیگر این وبلاگ باید هر از گاهی از خودمان بپرسیم که آیا زمان برای وبلاگ یک ادمین متوقف شده است؟  شاید هم این طور نباشد و ماجرا طور دیگری باشد اما هفته پیش مسعود فاطمی در حالی پنجمین سال تولد وبلاگ یک ادمین را با نوشتن این پست جشن گرفت که به نظر می‌رسد روند پیشرفت یک ادمین بسیار کند شده است.


مسعود فاطمی در توضیح این مساله می‌گوید:


راستش ورود به پنجمین سال فعالیت یک ادمین من را تحریک کرد تا مجدد سر و سامانی به یک ادمین بدهم. شاید یادم رفته که بسیاری از چیزهایی که دارم از این وبلاگ بوده است. به همین خاطر ایده‌هایی در سر دارم که یک ادمین بیشتر فعال شود. در وهله اول به دنبال نویسندگان ثابتی برای یک ادمین هستم. دوستانی که در وبلاگ می‌نوشتند اکثرا به خاطر علاقه شخصی خودشان و لطف آنها به من بوده است؛‌ اما فکر می‌کنم زمانش باشد که یک ادمین را به یک مرحله جلوتر ببریم و با دعوت از نویسندگان فعال در حیطه بازاریابی آنلاین بتوانیم یک ادمین را حداقل چند بار در هفته با محتواهای جدید بروز کنیم و از مدیوم‌های مختلفی همچون ویدئو و پادکست (که پیش‌تر قولش را داده بودم) استفاده کنیم. البته شاید بد نباشد نوید این را بدهم که در حال برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بخش جدیدی در یک ادمین هستیم که در قالب آن کاربران بتوانند بسیار بهتر بازاریابی آنلاین و علی‌الخصوص سئو را یاد بگیرند.


من همین جا از طرف خودم و خوانندگان پنجمین سال فعالیت وبلاگ یک ادمین را تبریک می‌گویم و امیدوارم که ما در روزهای آینده، همان طور که آقای فاطمی گفته‌اند، شاهد حرکت رو به رشد این وبلاگ خوب باشیم


اما بعد از این دو خبر اجازه بدهید تا کمی هم به مطالبی بپردازیم که در هفته پیش در لذت وبلاگ نویسی منتشر شد.


در راستای استراتژی لذت وبلاگ نویسی برای گره‌گشایی از مشکلات وبلاگستان فارسی به سهم خودم در پی این هستم تا مشکلات وبلاگ‌های فارسی زبان را کشف کنم و درباره آنها بنویسم.چون فکر می‌کنم این کار می‌تواند به روند تولید محتوا در وبلاگ‌های فارسی زبان کمک کند.


همان طور که خودتان بهتر از من می‌دانید تعیین نام دامنه مناسب برای وبلاگ از جمله دردسرهای یک وبلاگ نویس تازه کار می‌باشد.این مساله چیزی است که فکر می‌کنم در ابتدای راه‌اندازی یک وبلاگ زمان زیادی را از ما می‌گیرد.از طرفی با نگاهی به دامنه و نام وبلاگ‌های فارسی زبان می‌توانیم بفهمیم که بیشتر وبلاگ نویسان در این زمینه خوب عمل نمی‌کنند و به جای خلاقیت صرفا دست به یک تقلید و کپی‌کاری می‌زنند.


هفته پیش با نوشتن پستی در این زمینه با عنوان ایده‌ای برای شما که هنوز نام دامنه دلخواهتان را پیدا نکرده‌اید و با استفاده از نظرات خوانندگان سعی کردم تا با این مشکل و ایراد وبلاگ‌های فارسی زبان بیشتر آشنا بشویم اما فکر می‌کنم این تازه شروع کار است و من در هفته‌های آینده درباره ابعاد دیگر این مساله هم خواهم نوشت.چون برای اینکه بتوانیم به یک الگوی مناسب در این زمینه برسیم نیاز داریم تا دانش و آگاهی خودمان در این زمینه را افزایش بدهیم.


اما در پایان ضمن اینکه امیدوارم از پست این هفته هم لذت برده باشید، دعوت می‌کنم سری به یک پست قدیمی با عنوان پله پله تا لذت وبلاگ نویسی بزنید و آن را بخوانید من این پست را یک سال پیش در چنین روزهایی نوشته‌ام و یکی از اولین پست‌های لذت وبلاگ نویسی بود که مورد توجه خوانندگان قرار گرفت بنابراین امیدوارم با خواندن این پست لذت وبلاگ نویسی را در روز جمعه هم تجربه کنید. 


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر حسین جمعه 21 آذر 1393 ساعت 21:17 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com/

سلام.ممنون از جمع بندی کردن پستهای طول هفتتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد