لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

با مروری بر نوشته‌های رابرت اسکوبل؛ دو نکته‌ای که می‌تواند روند وبلاگ نویسی شما را تغییر دهد

با اینکه رابرت اسکوبل دیگر در وبلاگش نمی‌نویسد، اما مدتی بود که نوشته‌های قدیمی او را مرور می‌کردم تا چیزهای بیشتری را درباره وبلاگ نویسی از او یاد یگیرم.در نتیجه باید به این نکته اشاره کنم که رابرت اسکوبل وقتی درباره وبلاگ نویسی می‌نویسد و سعی دارد تا راز موفقیتش را با ما به اشتراک بگذارد همواره به دو مورد مهم اشاره می‌کند که من فکر می‌کنم مروری بر آنها می‌تواند برای من و شما هم آموزنده باشد.

 

 

نکته‌ی اول: گاهی بد نیست درباره زندگی شخصی و خصوصی خودتان هم بنویسید


منظور اسکوبل این است که گاهی اشاره به چیزهای خصوصی می‌تواند برای خوانندگان جالب توجه باشد و میزان توجه و مشارکت آنها را بالا ببرد.البته می‌دانم که ما وبلاگ نویسان ایرانی به دلایل مختلف کمتر این کار را انجام می‌دهیم اما باور کنید که این روش کار می‌کند.


البته اصلا لازم نیست که خصوصی‌ترین مسائل زندگی خودتان را در وبلاگتان منعکس کنید (لزومی بر این کار هم نیست) اما بعضی از مسایل شخصی وجود دارد که اشاره به آنها اشکالی ندارد مانند اینکه به خوانندگانتان بگویید که از چه نوع موسیقی‌ای خوشتان می‌آید و یا اینکه آیا عادت به ورزش صبحگاهی دارید یا نه.


من خودم هم در لابلای نوشته‌هایم در لذت وبلاگ نویسی هر از گاهی به نکات کوچکی از زندگی شخصی خودم اشاره می‌کنم و فکر می‌کنم که بد نباشد شما هم این کار را انجام بدهید.


نکته‌ی دوم: تا می‌توانید گره از مطالب مبهم،پیچیده و دشوار بگشایید


صرفنظر از اینکه موضوع وبلاگ شما چیست؟ گاهی در ارتباط با یک موضوع مشترک ،اختلاف‌ها،ناسازگاری‌ها و ابهام‌هایی وجود دارد که باعث سردرگمی مخاطبان و خوانندگان می‌شود.مانند اینکه بسیاری از ما شاید به طور شفاف ندانیم که آیا تبادل لینک هنوز مفید است یا نه؟ یا اینکه آیا رتبه الکسا آن طور که گفته می‌شود واقعا مهم است یا نه؟


نوشتن درباره نقاط اختلاف برانگیز و مبهم در هر حوزه کاری  و گره‌گشایی از نازسازگاریها همیشه می‌تواند خوانندگان زیادی را متوجه وبلاگ شما بکند البته نیازی به گفتن نیست که باید برای این کار حسابی تحقیق کنید و اطلاعات دست اول و دقیق در اختیار داشته باشید.


من به نوبه خودم فکر می‌کنم رعایت هر دو نکته بالا می‌تواند به بهبود فضای وبلاگ نویسی و نزدیک شدن و تعامل بیشتر خوانندگان و نویسندگان وبلاگ های مختلف کمک کند.اما می‌خواهم نظر شما را هم در این باره بدانم پس لطفا بی‌تفاوت نباشید و نظرتان را در این رابطه بیان کنید


نظرات 1 + ارسال نظر
یحیی دوشنبه 1 دی 1393 ساعت 23:23 http://oneblogger.ir

زندگی شخصی واقعا جواب میده. اصلا بنظرم 10-12 سال پیش که وبلاگ‌های فارسی خیلی پر سروصدا بودند به خاطر حال و هوایِ شخصیِ وبلاگستان بود. و در حال حاضر یکی از شخصی‌هایی که خیلی برام جالب بود فیس‌آفِ "بلاگ نوشت" با فرانک مجیدی بود.
http://blognevesht.com/1390/09/%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D8%A2%D9%81-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%85%D8%AC%DB%8C%D8%AF%DB%8C/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد