لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

وبلاگ‌نویسی از زبان حرفه‌ای‌ها(۳): چرا وبلاگ نویسی و تولید محتوا ،به انگیزه بالایی نیاز دارد؟



«به نظر من موفقیت یک وبلاگ بستگی به بکر بودن ایده آن دارد. ممکن است یک وبلاگ در کمتر از یک سال بتواند به موفقیت برسد. البته تاثیر تکنیکهایی نظیر سئو را هم نباید از نظر دور داشت. از لحاظ انگیزه هم قبل از ایجاد وبلاگ باید خیلی جدی مثل هر کار دیگری تصمیم بگیریم اگر انگیزه کافی نداریم و یا انگیزه مان ضعیف است از همان اول بهتر است این کار را شروع نکنیم. لازم است اینجا به نکته ای اشاره کنم و آن این که بعضی ها فکر می کنند که به کمک وبلاگ نویسی می توان یک شبه به درآمد رسید. می خواهم بگویم اگر با این طرز تفکر می‌خواهید وارد دنیای وبلاگ نویسی شوید بهتر است هرگز نیایید. وبلاگ نویسی و تولید محتوا کاری سخت است و به انگیزه بالایی نیاز دارد‬.»(علیرضا جلیلی مدیر وبلاگ وبلاگ نویسی حرفه‌ای ایران «پراب دات آی آر» در اینجا)



در بین حرف‌های علیرضا جلیلی باید به دو جمله به طور ویژه اشاره کنم اول اینکه وبلاگ نویسی و تولید محتوا کاری سخت است و دوم اینکه برای موفقیت در وبلاگ نویسی علاوه بر داشتن فاکتورهای مهم دیگر ، باید از انگیزه بالایی هم برخوردار باشید.انگیزه‌ای که حتی در صورت برخورد با مشکلات مختلف هم از آن کاسته نشود.

 

 

درباره اینکه چرا تولید محتوا کار آسانی نیست در وبلاگستان و در وبلاگ‌هایی مانند پراب و یک ادمین و یک پزشک بارها خوانده‌ایم اما در این جا به طور خلاصه باید بگویم که تولید محتوا کار آسانی نیست چون با خوانندگان و مخاطبانی روبرو هستیم که در قرن بیست ویکم زندگی می‌کنند، آنها در هر شبانه روز با حجم بسیار زیادی از اطلاعات بمباران می‌شوند.اغلب آنها جوانان و نوجوانانی هستند که گرسنه و تشنه مطالب و محتواهای جدید، به روز و دست اول هستند.


بنابراین واضح است که تولید محتوایی که برای چنین افرادی جذاب باشد تا چه اندازه سخت و گاهی هم طاقت فرساست.


اما چرا وبلاگ نویسی به انگیزه بالایی نیاز دارد؟


چون اگر یک وبلاگ نویس حرفه‌ای باشید دوره‌های مختلفی را تجربه خواهید کرد ممکن است بر اثر یک اشتباه ساده و سهوی اعتماد خوانندگانتان را از دست بدهید، ممکن است دوره‌هایی از رکود و شکست را تجربه کنید و یا عدم استقبال از وبلاگتان مواجه شوید که همگی این موارد ممکن است منجر به دلسردی شما بشود.


اگر انگیزه بالایی نداشته باشید می‌توانم پیش بینی کنم که بعد از مدتی شکست خواهید خورد و دست از تلاش برخواهید داشت.


اما همین جا یک سوال پیش می‌آید که انگیزه قوی برای وبلاگ نویسی شامل چه مواردی می‌شود؟ در ادامه کمی هم به این سوال می‌پردازم.


در فضایی مانند فضای وبلاگستان فارسی ،بدون شک کسب درآمد از وبلاگ می‌توانست انگیزه خوبی برای وبلاگ نویسی باشد اما همه به خوبی می‌دانیم در وب فارسی زیاد نمی‌توانیم روی آن حساب کنیم ،چون در حال حاضر نمی‌توانیم مثال‌های زیادی از وبلاگ‌های موفق در زمینه کسب درآمد را بیان کنیم.


حتی در سال‌های مربوط به اوایل دهه هشتاد که وبلاگستان دست کم به لحاظ آماری وضعیت بهتری داشته است هیچ نشانی از تلاش برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی نمی‌بینیم.


اما با این وجود هنوز هستند کسانی که انگیزه‌های شخصی و درونی برای وبلاگ نویسی دارند آنها وبلاگ نویسانی هستند که به نوعی عاشق وبلاک نویسی هستند و با وجود همه موانع تلاش می‌کنند تا وبلاگشان را به منبعی با ارزش برای همه فارسی زبانان دنیا تبدیل کنند.


اکنون سوال من از شما این است که انگیزه شما برای وبلاگ نویسی چیست؟ آیا به دنبال کسب درآمد یا احتمالا کسب شهرت آنلاین هستید یا صرفا داشتن یکی دو خواننده همفکر و فرهیخته شما را راضی می‌کند؟


لطفا نظرتان را با من و خوانندگان به اشتراک بگذارید و همچنین اگر از خواندن این پست لذت بردید آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.


نظرات 1 + ارسال نظر
looch جمعه 12 دی 1393 ساعت 15:09 http://looch.ir

از روزه اولی که تصمیم گرفتم وبلاگ بنویسم تنها هدفم این بود که حس نوشتن رو توخودم ارضا کنم و در درجه دوم تجربیات کمی که دارم رو با بقیه به اشتراک بزارم.در حاله حاضر به هیچ وجه برام مخم نیست چن نفر خواننده دارم.بیشتر دوست دارم چیزایی که تو ذهنم هست یه جا نوشته بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد