لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

مزایای بی‌نظیر وبلاگ نویسی حرفه‌ای برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

دانشگاه جایی است که شما یاد می‌گیرید تا کم کم روی پای خودتان بایستید، با این حال گذر از سالهای تحصیل در دانشگاه گاهی می‌تواند بسیار سخت و پر از رنج باشد، پروژه‌هایی که باید انجام بدهید،قبض‌هایی که باید بپردازید و از همه مهمتر باید تلاش کنید تا سخت درس بخوانید و کار کنید تا برای شغلی که در آینده انتخاب خواهید کرد یک کارشناس ماهر شوید.


این روزها وبلاگ نویسی حرفه‌ای چیزی بین یک سرگرمی و یک کسب وکار با متوسط درآمدی رو به رشد هست، درست مانند این است که در کنار انجام یک بازی بسیار سرگرم گننده و هیجان انگیز بتوانید سود خوبی هم به جیب بزنید.


اگر دانشجو هستید و خصوصیاتی که در ابتدای پست گفتم شامل شما می‌شود، باید بگویم که شانس در خانه شما را زده است ،چون در این پست یاد می‌گیرید که چرا به وبلاگ نویسی نیاز دارید و چگونه می‌توانید اوقات بیکاری خودتان را اهرمی برای شکل دادن به آینده بهتر برای خودتان قرار دهید.

  

مزایای وبلاگ نویسی برای دانشجویان و دانش آموزان


راه اندازی یک وبلاگ ،مدیریت آن و کسب درآمد از آن کار فوق العاده بزرگی نیست.اما نه، بگذارید مساله را طور دیگری بیان کنم


بسیار خوب،باید کمی با شما صریح باشم شما هنگام راه‌اندازی اولیه وبلاگتان با کمی دردسر روبرو خواهید بود و سپس هر روز که می‌گذرد کارها آسانتر خواهند شد،با این حال دوباره به این سوال برمی‌گردیم  که بزرگترین مزیت برای دانشجویانی که وارد دنیای وبلاگ نویسی حرفه‌ای می‌شوند چیست؟


و پاسخ اصلی از این قرار است: 


معرفی خودتان به عنوان یک کارشناس در رشته تحصیلی خودتان و صنعت مربوط به آن


در حال گذراندن چه رشته یا دوره‌ای در دانشگاه  هستید؟آیا شغل آینده شما با رشته دانشگاه‌تان همخوانی دارد،اگر اینطور است وبلاگ نویسی (یکی از) بهترین راهها برای شماست تا در آن رشته و آن صنعت تبدیل به یک کارشناس تراز اول شوید اما چگونه؟


بگذارید بحث را با یک مثال ادامه دهیم


بیایید یک دانشجوی رشته علوم کامپیوتر به نام مهدی را در نظر بگیربم ،او یک دانشجوی فعال است که هر روز با علاقه سر کلاسها حاضر می‌شود و چیزهایی مانند برنامه نویسی و کار با نرم افزارهای مختلف را در دانشگاه یاد می‌گیرد،در یک روز خوب او تصمیم می‌گیرد تا در زمینه علوم رایانه یک وبلاگ برای خودش راه اندازی کند.


او در وقت‌هایی که بیکار است درباره چیزهایی که یاد گرفته است در وبلاگش می‌نویسد چیزهایی که افراد دیگر می‌توانند از آن یاد بگیرند و در زندگی حرفه‌ای‌شان به کار بگیرند.


او همچنین درباره چیزهایی که در زمینه علوم کامپیوتر می‌آزماید و چیزهایی که کشف و درک می‌کند و همچنین چیزهایی که باور دارد در آینده به درد دیگران می‌خورد نیز مطالبی را در وبلاگش می‌نویسد


او با نوشتن درباره آن چیزهای مشخص ،مهارتهای خود در زمینه علوم کامپیوتر را به نمایش می‌گذارد.


به تدریج و با گذشت بیشتر زمان آن وبلاگ رشد می‌کند و کم کم به معرفی یک کارشناس جوان در رشته و صنعت علوم کامپیوتری کمک بیشتری می‌کند


اکنون مردم درباره او  تنها به عنوان یک وبلاگنویس کارشناس و خبره صحبت نخواهند کرد بلکه از او به عنوان یک استاد و کارشناس علوم کامپیوتر هم گفتگو خواهند کرد.


مهدی کم کم به زمان فارغ‌التحصیلی نزدیک می‌شود،حالا او یک کارشناس دارای اطلاعات بسیار به‌روز و عمیق و کارگشا توی این زمینه(علوم کامپیوتر) است که افراد زیادی از جمله همکلاسی‌ها و دوستانش علاقه دارند تا برای مشاوره و فع مشکلاتشان در زمینه علوم رایانه و برنامه نویسی به او مراجعه کنند.


اکنون او با این نام و شهرتی که از راه وبلاگ نویسی برای خودش دست و پا کرده است به راحتی می‌تواند در هر شرکت یا بیزنسی که مرتبط با صنعت رایانه است به راحتی مشغول به کار شود.حتی شاید نیاز نباشد تا مانند بسیاری از افراد تحصیلکرده و جویای کار یک فرآیند پیچیده برای قبول شدن در  مصاحبه قبل از استخدام را طی بکند.


او می‌تواند با هر شرکت یا وبسایتی که دوست دارد قرارداد همکاری امضا کند تنها کافیست تا برای تاثیرگذاری بیشتر لینک وبلاگش را هم همراه رزومه‌اش برای آنها بفرستد


هنگامیکه مشغول تحصیل هستید،هم می‌توانید پول درآورید


Hosted on Persiangig.com


اغلب مردم می‌گویند :


«با پول نمی‌توان شادی خرید.»


من با این گفته زیاد موافق نیستم و فکر می‌کنم اگر شما هم با استفاده از مهارتهای شناختی خودتان کمی درباره این جمله فکر کنید در مخالفت با آن، با من همراه خواهید شد.


به عبارت دیگر منظور من اینست که شما قبض‌هایتان را با پول پرداخت می‌کنید،کتابهای درسی‌تان را با پول می‌خرید و اجاره آپارتمان‌تان را هم با پول می‌پردازید و بدون انجام این کارها دوره دانشگاه شما دوران شادی نخواهد بود.


به شخص وقتی که دانشجویانی را می‌بینم که برای پوشش دادن به هزینه‌هایشان به دنبال یک شغل پاره وقت می‌گردند و شغل مناسبی هم پیدا نمی‌کنند، واقعا ناراحت می‌شوم،بنابراین اگر شما هم برای پرداخت قبض‌هایتان  و برای یافتن پول برای تامین نیازهایتان سخت تلاش می‌کنید،پیشنهاد می‌کنم تا وبلاگ نویسی را امتحان کنید


وبلاگ نویسی می‌تواند بهترین راه برای کسب درآمد آنلاین برای یک دانشجو به شمار ‌رود.




حالا بیایید به داستان فرضی خودمان برگردیم و  مهدی را دوباره به صحنه نمایش بیاوریم


او هنوز سال اول وبلاگ نویسی را سپری می‌کند و وبلاگش در حال رشد هست، اکنون با وبلاگ شناخته شده‌ای که او در زمینه علوم رایانه در اختیار دارد،  می‌تواند در طرحهای همکاری در فروش شرکت کند و یا می‌تواند در وبلاگش دست به تبلیغ مستقیم برای شرکتها بزند و یا حتی از گوگل ادسنس یا شبکه تبلیغات برای درآمدزایی وبلاگش استفاده بکند، البته می‌تواند از ترکیبی از همه این موارد هم استفاده کند.


حق کمیسیونی که او از همکاری در فروش دریافت می‌کند، یا پرداخت مستقیمی که به خاطر تبلیغ یک شرکت در وبلاگش دریافت می‌کند و یا درآمدی که از طریق گوگل ادسنس کسب می‌کند، می‌تواند برای جبران بخشی از هزینه‌های تحصیلی او کافی باشد اما این تازه اول راه است و حکایت همچنان باقیست


حالا اگر دانشجوی فرضی داستان ما به کارش ادامه دهد با توسعه هر چه بیشتر وبلاگش می‌تواند در رشته‌ای که مشغول به تحصیل است شغل مناسبی را هم کسب کند


تعدادی از شما که دانشجو و یا حتی دانش آموز هستید شاید با خودتان فکر کنید که یک دانشجو هیچ وقت زمان و تمرکز کافی برای وبلاگ نویسی را ندارد


شاید شما درست بگویید اما به نظر من اگر همه چیز را اصولی انجام بدهید ،لازم نیست وقت زیادی را صرف این کار بکنیم،


می‌پرسید چطور؟


توضیح می‌دهم:


همان طور که قبل از این گفتم وبلاگ شما در ارتباط مستقیم با رشته‌ای هست که می‌خوانید بنابراین اگر کمی در یادگیری سخت کوش باشید ،مطالب وبلاگ شما هم غنی‌تر خواهد شد و هنگامی که وبلاگ می‌نویسید درست مانند این است که دارید درس‌هایتان را مرور می‌کنید.


حتی گاهی این کار می‌تواند لذت‌بخش هم باشد،چون در واقع شما دارید با یک تیر دو نشان می‌زنید


اکنون نوبت شماست


اگر دانشجو هستید ،پیشنهاد می‌کنم شروع به راه‌اندازی یک وبلاگ در ارتباط با رشته دانشگاهی‌تان بکنید و همینطور به نوشتن در وبلاگتان ادامه دهید و با ترویج و تبلیغ وبلاگتان به کسب درآمد بپردازید و با این کار مسیر موفقیت شغلی آینده خودتان را هم هموارتر کنید.


راستی اگر این پست برایتان مفید بود با اشتراک گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی و لینک دادن به آن در وبلاگ هایتان کمک کنید تا افراد بیشتری آن را بخوانند.همین طور می‌توانید با نظر دادن درباره این پست به هر چه کامل‌تر شدن آن کمک کنید.


نظرات 4 + ارسال نظر
محمود شنبه 19 خرداد 1397 ساعت 02:32

تقریبا چند ماهی میشه تو فکرش بودم.. اما با خوندن پست شما تصمیم گرفتم که به زودی شروع کنم.‌. دانشجو هم هستم.‌. ممنون از راهنمایی هاتون..

خیلی هم عالیه
تصمیم خوبی گرفتی
امیدوارم خیلی زود بتوانیم مطالب وبلاگ شما را بخوانیم

سینا حسن زاده چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 15:58 http://sinahzade.com

پست زیبایی بود آقای میرزایی!
با اینکه هنوز به دانشجویی نرسیدم و دانش‌آموز هستم اما وبلاگ‌نویسی رو شروع کردم اما هنوز در حال یادگیری و آزمون و خطا کردن هستم تا بیشتر خبره بشم و در آینده بتونم در این راه موفق بشم. در این مدت به درآمد هم حتما فکر می‌کنم.

من نوشته‌های شما رو همیشه می‌خونم و فکر می‌کنم وبلاگ نویس موفقی خواهید شد،فقط همان طور که خودت می‌دانی باید با فکر و هوشمندی قدم برداری.

بهراد جاود سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 22:52 http://bjaved.com

بخش مربوط به تشویق دانشجو‌ها به وبلاگ نویسی فوق العاده عالی بود چون دانشجوها از این طریق می‌تونن هم دانسته‌هاشون رو به اشتراک بذارن هم خودشون بیشتر یاد بگیرن و هم اینکه برای خودشون اعتبار به دست بیارن. حرف نداشت.

ولی اینکه بحث درآمد رو پیش بکشیم یه کم موضوع خراب میشه چون من قبلا بارها گفتم که هدف اصلی از وبلاگ نویسی نباید کسب درآمد باشه مگر اینکه قبلش یه سرمایه خوب خرج این کار بشه که بشه بعدا از این سرمایه به سود رسید.

در کل مقاله خیلی خوبی بود ولی برای وبلاگ‌های ساده و بی سرمایه نباید زیاد به درآمد پرداخت.

محمد عباسی‌فرد سه‌شنبه 19 اسفند 1393 ساعت 21:00 http://abbasifard.ir

منم یه دانشجو هستم و وبلاگ‌نویسی هم میکنم مثل مهدی قصه‌ی فرضی ما ولی با رشته‌ای متفاوت
آره قبول دارم، وبلاگ نویسی باعث میشه خودمون رو به دیگران معرفی کنیم، همین معرفی و آشنایی‌ها ممکنه در آینده یا در همون زمان برای ما فرصت‌های مناسبی ایجاد کنه، با نوشتن پست‌های اختصاصی رشته‌ی خودمان، مروری بر اون مطالب میکنیم و خودمون هم تو اون زمینه و موضوع بیشتر مسلط میشیم و اتفاقات خوب دیگه‌ای که همگی به ما به عنوان یه دانشجو کمک زیادی میکنه
در ابتدا گفتم منم یه دانشجو هستم و این مطالبی که گفتم رو شخصا تجربه کردم
من با بخش درآمد زایی وبلاگ موافق هستم اما تحقق این امر به نظرم خیلی مشکله و اگه با خوندن این پست و به خیال اینکه چه خوب برم وبلاگ بزنم و درآمد کسب کنم، تصمیم دارید وبلاگ بزنید، این اشتباه رو نکنید، چون واقعا به این راحتی‌ها نیست ولی غیر ممکن هم نیست، کمی تلاش مضاعف میخواد
ممنون جناب میرزایی عزیز :)
پست خیلی خوبی بود و از خوندنش لذت بردم :)

من هم از اینکه در این بحث شرکت کردید از شما ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد