لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

بازی وبلاگی: کوله پشتی ۹۴



Hosted on Persiangig.com


«پایان سال زمان خوبی است برای مرور تجربیات گذشته و برنامه‌ریزی آینده. هدف از این بازی این است که بیشتر به موقعیت فعلی خود آگاه شویم و قدم‌های آینده را مستحکم‌تر برداریم. انتشار تجربیات خود کمک می‌کند تا انرژی جمعی شکل بگیرد و علاوه بر این‌که به سوالات خود پاسخ می‌دهیم دیگران را نیز ترغیب کنیم که به این سوالات پاسخ دهند و به موقعیت خود در زندگی بیشتر فکر کنند.»


وقتی به این فکر می‌کردم تا این پست را چگونه شروع کنم به این نتیجه رسیدم تا آن را با نقل قول از امیر مهرانی شروع کنم چرا که ایشان هم پیشنهاد دهنده «بازی وبلاگی کوله پشتی۹۴» هستند و هم اینکه به نظر من گفته‌های ایشان در معرفی این بازی وبلاگی، بهترین تعریف و توصیف از این بازی است.


اما بهتر است وقت شما را زیاد نگیرم و هر چه سریعتر بپردازیم به «کوله‌پشتی۹۴» من 

 من دوست داشتم تا بازی وبلاگی «کوله پشتی۹۴» را حول و هوش محتوا و موضوع وبلاگ«لذت وبلاگ نویسی» انجام بدهم


بنابراین باید به این نکته اشاره کنم که من با توجه به فعالیت خودم در وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» در این بازی وبلاگی شرکت می‌کنم


اما در این بازی قرار است که به سه پرسش جواب بدهیم


سوال اول:فرض کنید که یک کوله پشتی دارید که قرار است با خودتان به سال ۹۴ ببرید. داخل این کوله پشتی چه تجربه‌ یا تجربیاتی از سال ۹۳ می‌گذارید؟ این تجربیات می‌توانند بزرگترین و بهترین درس‌هایی باشند که در سال ۹۳ و در جریان زندگی بدست آورده‌اید


پاسخ: می‌توانم ادعا کنم انتشار لذت وبلاگ نویسی یکی از جذاب ترین سرگرمی‌های من در این مدت بوده است.


راستش می‌خواستم لذت وبلاگ نویسی به گونه‌ای منتشر شود تا خواندن آن برایتان لذتبخش و آموزنده باشد، اما هنوز به آن سطح از موفقیت نرسیده‌ام و از کار خودم چندان رضایت ندارم.


اما با این وجود گاهی در بعضی از پست‌ها توانستم کمی به ایده‌آل‌های خودم در لذت وبلاگ نویسی نزدیک شوم ،در حالی که در بعضی از پست‌ها هم چندان موفق نبودم.اما همه این موفقیت‌ها و شکست‌ها برایم حاوی درس‌هایی بوده است که بزرگترین آنها یازده درس زندگی است که من از وبلاگ نویسی یاد گرفته‌ام .


علاوه براین یک درس مهم هم در کوله پشتی خودم برای سال ۹۴ را هم قرار می‌دهم،


برای آن که وبلاگ نویس بهتری شوم باید کمی بیشتر از رایانه ،تبلت و ...فاصله بگیرم و به دنبال تجربه‌های نو و عملی باشم


برای همین شاید یکی از برنامه‌های من برای سال آینده این باشد که از نزدیک با تعدادی از وبلاگ نویسان موفق ایرانی ملاقات و گفتگو کنم، فکر می‌کنم مصاحبه یا نوشتن درباره یک دیدار رو در رو با یکی از چهره‌های موفق وبلاگ نویسی در ایران می‌تواند برای خوانندگان لذت وبلاگ نویسی سرگرم کننده و آموزنده باشد


ضمن اینکه شاید کنار هم قرار دادن چنین مطالبی در وبلاگ «لذت وبلاگ نویسی» باعث شود تا فضای بهتری برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی در ایران ایجاد شود.


سوال دوم:برای چابکی در زندگی باید سبک حرکت کرد. بنابراین کوله‌پشتی سنگین قدرت حرکت ما را کم می‌کند. اگر قرار باشد چیزهایی را هم از کوله‌پشتی خود خارج کنید آنها چه خواهند بود؟ در واقع چه نکاتی هست که فکر می‌کنید در زندگی باید از آنها بگذرید و عبور کنید تا سبک‌تر حرکت کنید؟


پاسخ: این سوال را هم با توجه به فعالیتم در لذت وبلاگ نویسی جواب می‌دهم


بعضی از افکار محدود کننده را باید کنار بگذارم باید بر روی یک یا دو هدف اصلی تمرکز کنم و اهداف کم ارزش و گاهی وقت‌گیر را کنار بگذارم



شاید از شنیدن این حرف ناراحت شوید ولی زمانی که وبلاگ‌ها اصلی‌ترین و شخصی‌ترین رسانه ارتباطی افراد در اینترنت بود دیگر به سر آمده است.الان من و شما نیاز داریم تا افکار و قالب‌های فکری ده سال پیش خودمان در ارتباط با اینترنت و تولید محتوا را ویرایش و نوسازی کنیم.


الان حتی شبکه‌های اجتماعی هم با درخشش اپلیکیشن‌های پیام رسان به چالش کشیده شده‌اند ،اکنون من و بسیاری از وبلاگ نویسان باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم به افزایش غنا و کیفیت محتوا در این رسانه‌های بزرگ و محبوب کمک کنیم


سوال سوم:برای این‌که در سال جدید انسانی توانمندتر باشید فکر می‌کنید چه ویژگی‌هایی باید در شما تقویت شود؟


پاسخ: در سال جدید باید بیش از پیش باید به تفکر و برنامه ریزی درست ،به ویژه در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا اهمیت بدهم


در اواخر سال ۹۳ به این نتیجه رسیدم که بسیاری از رویکردهای ما در وبلاگ نویسی حرفه‌ای در ایران ایراد و اشکال اساسی دارد، باید سعی کنیم تا به جای فعالیت در حاشیه، به متن و هدف اصلی بپردازیم.


هدف اصلی باید این باشد تا کمک کنیم دنیا محل بهتری برای زندگی کردن باشد


البته یافتن طرز فکر درست و حرفه‌ای در وبلاگ نویسی و تولید محتوا آسان نیست به ویژه اینکه این روزها تولید محتوا  به بازاریابی و اقتصاد هم گره خورده است


همچنین در سال جدید باید به خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» اهمیت بیشتری بدهم، منظورم این است که باید سعی کنم آن‌ها و نیازها و مشکلاتشان را هر چه بیشتر و بهتر بشناسم.


از طرفی باید برنامه بسیار منظمی برای مطالعه و تحقیق در زمینه تولید محتوا داشته باشم،چون فکر می‌کنم هیچ چیزی مانند «مطالعه عمیق» به موفقیت یک وبلاگ نویس حرفه‌ای کمک نمی‌کند


اکنون نوبت شماست


خوب این کوله پشتی ۹۴ من بود اکنون نوبت شماست تا در این بازی وبلاگی شرکت کنید.چون به قول امیر مهرانی عزیز، 


بازگو کردن تجربیات، کم هزینه‌ترین و سخاوتمندانه‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و اینگونه کمک کنیم تا دنیای اطرافمان جای بهتری برای زندگی باشد.


در ضمن پیشاپیش سال جدید را به همه دوستان و خوانندگان محترم «لذت وبلاگ نویسی» تبریک می‌گویم و امیدوارم در سال جدید هم همراه شما اوقات خوب و خوشی سپری کنیم.






نظرات 6 + ارسال نظر
محمد حسین هدایتی سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 22:15 http://marpich.blog.ir/

سلام دوست عزیز سال نو تون مبارک
واقعا عالی مینویسید و آدم رو تشویق به وبلاگنویسی میکنید
حیف که من دیر وبلاگم رو راه انداختم و نمیتونم از کوله پشتیم تو وبلاگم بنویسم :(
خوشحال میشم هر از گاهی بهم سر بزنید
امیدوارم تو کارتون موفق باشید و بیشتر بنویسید

سلام آقای هدایتی

سال نو شما هم مبارک باشه

خیلی خوشحالم که به جمع خواننده‌های وبلاگم پیوستید

امیدوارم همچنان مطالبی که می‌نویسم برای شما مفید و انگیزه بخش باشه

آشنا سه‌شنبه 4 فروردین 1394 ساعت 17:28

سلام، ببخشید که سوالم خیلی ربطی به مطلب تون نداره، خیلی ممنون میشم اگه همین جا جوابم رو بدید.
به نظر شما ویژگی های یه سرویس دهنده ی وبلاگ خوب چیه؟ چه جایی برای وبلاگ نویسی بهتره؟ کیفیت سرویس های ایرانی در چه حده؟
تشکر.

سلام دوست عزیز

واقعیتش درباره سوالات شما در بین وبلاگ‌های فارسی بحث شده و هر کدوم از سرویس دهنده معایب و مزایی دارن

ولی اگر می‌خواهید وبلاگ نویسی را جدی و حرفه‌ای دنبال کنید، توصیه اولم این هست که دامنه و هاست شخصی بخرید (که زیاد هم گران نیست) و وبلاگ نویسی را با وردپرس ادامه بدین

این بهترین انتخاب برای افرادی هست که می‌خوان وبلاگ نویسی رو جدی و حرفه‌ای ادامه بدن

اما اگر از جمله افرادی هستید که برای سرگرم شدن هر از گاهی می‌نویسین، سرویس بلاگفا ، بلاگ اسکای و سرویس بیان بهترین انتخاب برای شماست

بازم اگر سوالی داشتید از طریق ایمیلم پاسخگوی شما خواهم بود

امیرحسین شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 14:09 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام آقای میرزایی سال نو رو به شما تبریک میگم.امیدوارم که سال خوبی داشته باشین.

سال نو بر شما هم مبارک

امیدوارم سال جدید، سال خوبی برای شما باشد

سینا حسن زاده سه‌شنبه 26 اسفند 1393 ساعت 10:59 http://sinahzade.com

کوله‌پشتی خوبی بود اما کاش کمی شخصی‌تر به آن می‌پرداختید تا بیشتر با شخصیت شما آشنا شویم. به هرحال این هم یه نوع کوله‌پشتیه دیگه :)
امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

خیلی ممنون آقای حسن زاده

امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشی

امیرحسین دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 18:42 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام آقای میرزایی.
در حقیقت شما در این پست کوله پشتی که معرفی کردین به عنوان کوله پشتی وبلاگ لذت وبلاگنویسی هست.
امیدوارم کوله پشتی غنی باشه تا موجب بشه گامهاتون استوار و بلند باشه.
پیشاپیش سال نو رو به شما تبریگ میگم.

سلام امیر حسین عزیز

من هم پیشاپیش سال نو را به شما تبریک می‌گویم

محمد عباسی‌فرد دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 18:24 http://abbasifard.ir

جمله‌ای که گفتید برای وبلاگ‌نویسِ بهتر شدن، بهتره کمی از تبلت و... فاصله بگیریم دنبال تجربه‌های عملی باشیم؛ واقعا جمله‌ی کلیدی هست و خودم شخصا تجربه‌اش کردم.
اگه اشتباه نکنم تو همین لذت وبلاگ‌نویسی درباره‌ی این موضوع پستی داشتیم و مفصل سخن گفتیم، چون واقعا مسئله‌ی مهمیه.
در کل جالب بود در قالب مسئله‌ی وبلاگ‌نویسی این کوله‌پشتی زیبا رو طرح کردید و از خوندنش لذت بردم جناب میرزایی عزیز
سال خیلی خوب و موفقیت‌آمیزی رو برای شما و لذت وبلاگ‌نویسی آرزومندم :)

خیلی خیلی از لطف و توجه شما ممنونم

امیدوارم سال جدید برای شما هم سرشار از موفقیت و شادکامی باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد