لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

پنج نکته مهم برای موفقیت در وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسان موفق و محبوب چگونه کار خود را شروع کرده‌اند؟آنها چه مواردی را برای موفقیت در وبلاگ نویسی رعایت کرده‌اند؟

شاید این سوال شما هم باشد و بخواهید از راز کار وبلاگ نویسان موفق سر در بیاورید و کنجکاو باشید بدانید آنها چه اصولی را به ترتیب رعایت کرده‌اند تا توانسته‌اند تعداد زیادی از خوانندگان و بازدیدکنندگان وفادار را جذب کنند.


باید بدانیم فقط ایجاد یک وبلاگ برای سرازیر شدن خوانندگان کافی نیست.برای اینکه خوانندگان به وبلاگ شما سرازیر شوند و وبلاگ شما از ترافیک خوبی برخوردار شود.لازم است نکات مهمی را رعایت کنید.که من در اینجا قصد دارم به پنج مورد اشاره کنم.

 

 

۱ -هدف خود را مشخص کنید.


در یک تحقیق در دانشگاه هاروارد مشخص شد که تنها سه درصد از افراد در زندگی هدف خود را مشخص می‌کنند. این افراد موفق ترین افراد بشر هستند.یک معلم موفق یا یک تاجر موفق برای خود اهدافی دارند که شب و روز به این می‌اندیشند که چگونه می‌توانند به اهدافشان برسند.

هدف شما از ایجاد یک وبلاگ چیست؟ قبل از هر کاری باید به این سوال به طور دقیق و واضح پاسخ دهید.


۲ -موضوع و زمینه مناسبی را انتخاب کنید.


اولویت اول شما برای اینکه وبلاگ موفقی داشته باشید.تولید محتوا است.خوانندگان وبلاگ شما دوست دارند مطالب تازه و جدید بخوانند و برای رسیدن به این هدف شما باید زمینه و موضوع خوبی را برای نوشتن انتخاب کنید.

برای این کار می‌توانید به تیراژ نشریاتی که در یک کشور منتشر می‌شوند توجه کنید.یا اینکه به لیست کتابهای پرفروش سری بزنید.به این ترتیب شما این شانس را خواهید داشت که بفهمید مردم بیشتر دنبال چه موضوعاتی هستند.



۳ -اسم و عنوان مناسبی را انتخاب کنید.



اگر شما در این بخش به خوبی عمل کنید شانس موفقیت وبلاگ شما بسیار افزایش می‌یابد.یک اسم کوتاه و پر معنی می‌تواند کمک کند تا بازدیدکنندگان در همان بازدید اول آدرس وبلاگ شما را به خاطر بسپارند.آنها با به یاد داشتن آدرس وبلاگ شما خواهند توانست هر وقت که بخواهند به وبلاگ شما بازگردند.

در مورد عنوان وبلاگ هم کافیست تا شما از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع وبلاگتان استفاده کنید.این کار باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان از طریق جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل وبلاگ شما را پیدا کنند. 


۴ -از یک برنامه منظم روزانه پیروی کنید.


همه وبلاگ نویسان موفق و محبوب دنیا از یک برنامه روزانه پیروی می‌کنند. شما هم باید یک برنامه روزانه برای خودتان داشته باشید.برای رسیدن به این هدف باید به این سوالات جواب دهید: چند ساعت در روز برای نوشتن یک پست اختصاص خواهید داد؟ در طول یک هفته چند پست را منتشر خواهید کرد؟ چه مدت زمانی را برای ارتباط با سایر وبلاگها اختصاص خواهید داد؟


۵ -پشتکار داشته باشید.


نوشتن در یک وبلاگ کار آسانی نیست.شما باید هر روز تلاش کنید.اگر پشتکار لازم را نداشته باشید محکوم به شکست هستید.در روزهای اول احتمال شکست بیشتر است.چرا که شما یک تازه کار هستید و ممکن است خیلی زود دلسرد شوید.

توصیه من به شما این است که در ماههای ابتدایی فقط به نوشتن و به روز رسانی منظم وبلاگ تازه خود بیاندیشید.و بدانید که به زودی خوانندگان به وبلاگ شما خواهند آمد.

در پایان می‌خواهم بدانم شما چه نکات دیگری را برای ایجاد یک وبلاگ موفق می‌شناسید؟ آیا شما این پنج نکته مهم را رعایت می‌کنید؟



مطالب مرتبط  :


راز ساده موفقیت در وبلاگ نویسی


معجزه وبلاگ نویسی


نظرات 1 + ارسال نظر
masee like سه‌شنبه 13 اسفند 1392 ساعت 19:36 http://piclike.mihanblog.com

سلام به دوست خوبم من دارم میمیرم واسه اینکه امار بازدید من خوبه اما نظرات خیلی خیلی کمه چیکار کنم :حداقل شما بیا وبم یه نظر بذار شادمان کن

سلام و ممنون که نظر دادی.
نظرات تنها معیار ارزیابی کیفیت یک وبلاگ نیست.اما یکی از مهمترین ملاک ها است.
به تجربه یاد گرفته‌ام که باید برای اینکه نظر بیشتری بگیرید باید طوری بنویسید که با خواننده وبلاگ ارتباط برقرار کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد