لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

دردسرهای یک وبلاگ نویس تازه کار

زمانی که دارم این پست را می‌نویسم ،در این فکر هستم که چگونه یک پست داغ و خواندنی بنویسم؟ به روزهای گذشته فکر می‌کنم.به روزهایی که تازه تصمیم گرفته بودم تا یک وبلاگ برای خودم درست کنم.در آن روزها رویای داشتن یک وبلاگ داغ و خواندنی لحظه‌ای از ذهنم خارج نمی‌شد ،شیرین ترین و لذت بخش ترین قسمت برنامه روزانه من پرس و جو کردن و تحقیق درباره وبلاگ و وبلاگ نویسی بود.


اما بعد از اینکه در سرویس بلاگ اسکای یک وبلاگ برای خودم درست کردم و چند پست نوشتم به یک مشکل اساسی برخورد کردم.این مشکل باعث شد تا از انگیزه و شور و شوق فراوان من برای نوشتن در وبلاگ کاسته شود.چون

 

 

از اینکه وبلاگ تازه من هیچ بازدیدکننده‌ای نداشت ناراحت بودم.


تقریبا هر روز به بخش آمار وبلاگ خودم سر می‌زدم.اما هر بار فقط تعداد کمی بودند که از وبلاگم بازدید می‌کردند.

 من یاد گرفته بودم که باید مطلب نو و پرمحتوا بنویسم.اما اگر من داغ ترین و خواندنی ترین مطالب را هم بنویسم در حالی که هیچ کسی مطالب مرا نخواند.این یک تلاش بیهوده خواهد بود.

بنابراین سعی کردم تا راههایی را برای افزایش بازدید از وبلاگ خودم پیدا کنم.البته راههای مختلفی برای افزایش بازدید وجود داره.هر کدام از این راه ها معایب و مزایایی دارند.

یکی از این راهها نظر دادن و کامنت گذاشتن در وبلاگهای دیگر بود.اما این کار بسیار وقت گیر بود.پس باید به دنبال یک راه جدید می‌گشتم.یعنی باید جایی وجود داشته باشد تا کاربران ایرانی و فارسی زبان از انتشار پستهای من آگاه شوند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک راه خوبی نبود چون همه ما می‌دانیم در ایران استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر هر کدام محدودیت خاص خودش را دارد.

این بود که تصمیم گرفتم در این باره بیشتر تحقیق و جستجو کنم.


من زمان کمی برای کار بر روی وبلاگ داشتم و مدیریت زمان مشکل اصلی من بود.هنوز هم از این مشکل رنج می‌برم.من همیشه به دنبال روشهایی هستم تا وقت خودم را در دنیای آنلاین مدیریت کنم تا به نتایج بهتری برسم.


سایت‌های اشتراک لینک همان چیزی بود که بهش احتیاج داشتم.


من معتقدم وقتی پرسشی در ذهن آدم ایجاد می‌شود.باید جوابی برای آن در همین نزدیکی‌ها وجود داشته باشد.فقط نباید اجازه بدهیم آن پرسش از جلوی چشممان دور شود.در روزهای اول وبلاگ نویسی یک پرسش همیشه پیش روی من بود.آن سوالی که مرا به چالش می‌کشید این بود :


چگونه آمار بازدید از وبلاگ تازه تاسیس خودم را افزایش دهم؟


و سرانجام یک روز در هنگام مطالغه یک پست که مربوط به وبلاگ نویسی بود پاسخ خودم را پیدا کردم.سایت‌های اشتراک گذاری لینک جواب پرسش من بود.


سایت‌های اشتراک گذاری لینک جایی است که شما می‌توانید به سادگی در آن ثبت نام کنید.هر بار که مطلب و پست جالبی را خواندید می‌توانید لینک آن را در سایت‌های اشتراک لینک قرار دهید تا دیگران هم بتوانند از خواندن آن پست لذت ببرند.

همچنین اگر شما یک وبلاگ نویس باشید.با قرار دادن لینک پست جدید خود در سایت‌های اشتراک لینک ،خواهید توانست بازدید کنندگان فراوانی را به سوی وبلاگ خودتان جذب کنید.اما در هنگام استفاده از سایت‌های اشتراک لینک یک نکته را در نظر بگیرید.هیچگاه سعی نکنید لینک همه پست‌های خود را در اینگونه سایت‌ها قرار دهید.سایت‌های اشتراک لینک مخصوص به اشتراک گذاشتن با کیفیت ترین و پرمحتواترین پست‌ها می‌باشد.پس فقط


لینک داغ ترین و خواندنی ترین پست خود را به اشتراک بگذارید.


در حدود پانزده سایت اشتراک گذاری لینک وجود دارد که بسیار فعال هستند و هر روز کاربران زیادی از آنها بازدید می‌کنند.سایت‌هایی مانند لینکام و لینک پد از این دسته هستند.من خودم بیشتر از سایت لینکام استفاده می‌کنم.


نوبتی هم باشد اکنون نوبت شماست.


نظر شما درباره این پست چیست؟ آیا شما هم هنگام نوشتن وبلاگ خودتان دردسرها و مشکلات مشابهی را داشته‌اید؟چگونه مشکلات خودتان را حل کردید؟


مطالب مرتبط :




نظرات 3 + ارسال نظر
من میگم سه‌شنبه 24 دی 1392 ساعت 03:10 http://www.manmigam.com

سایت اشتراک لینک من میگم هم هست
خیلی پربازدیده
www.manmigam.com

از راهنمایی شما ممنونم.

nasrin یکشنبه 15 دی 1392 ساعت 01:42 http://www.zanezemestun.com

merc vaghan estefade kardam az matlabetun

سلام.از اینکه این پست توانسته نظر شما رو جلب بکنه بسیار خوشحالم.

وحید دوشنبه 18 آذر 1392 ساعت 19:08

با نظر شما در مورد استفاده از شبکه‌های اجتماعی موافق نیستم. استفاده درست از این شبکه‌ها خیلی می‌تونه به بالا رفتن تعداد بازدیدکننده‌هاتون کمک کنه.
در ضمن، پیشنهاد می‌کنم اگه واقعاً به نوشتن، علاقه دارید، یه دامنه و هاست شخصی بگیرید تا دست‌تون برای راه‌اندازی امکانات مختلف روی وبلاگ، باز باشه.
در آخر هم باید بگم که بالا رفتن بازدیدکننده‌های یک وبلاگ، به زمان احتیاج داره؛ پس زیاد عجله نکنید.
براتون آروزی موفقیت می‌کنم.

در ضمن، این پست شما هم به اشتراک گذاشته شد:

https://plus.google.com/u/0/b/102142829815056031594/102142829815056031594/posts/VnVJDjBBXPL

از راهنمایی مفید شما بسیار ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد