لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

سوپ جوجه برای وبلاگ شما

 سوپ جوجه برای وبلاگ شما : چهار درس مهم از جک کانفیلد برای موفقیت در وبلاگ نویسی


فکر کنم همه شما با نام جک کانفیلد آشنا باشید.حتما نام سری کتابهای سوپ جوجه را شنیده‌اید.مانند کتاب سوپ جوجه برای روح یا سوپ جوجه برای تقویت مادران و ...


جک کانفیلد یک مربی زندگی می‌باشد و سری کتابهای سوپ جوجه او ،پر از داستانهای دلگرم کننده و امید بخش است.این داستانها درباره موفقیت در زندگی است.

جک کانفیلد کتاب مشهور و پر فروش دیگری دارد که عنوان آن «قوانین موفقیت» است.

در کتاب «قوانین موفقیت» چهار قانون کلیدی وجود دارد که من فکر می‌کنم دانستن این چهار قانون می‌تواند کمک زیادی برای کسب موفقیت در وبلاگ نویسی بکند.

 

 

۱- برای پیشرفت مداوم و بهبود مستمر تعهد داشته باشید.


وقتی شروع به وبلاگ نویسی می‌کنیم به زودی با این حقیقت روبرو می‌شویم که هیچ معجزه و جادویی وجود ندارد یعنی یک شبه نمی‌شود ره صد ساله پیمود.

آنچه مهم است داشتن پشتکار و تلاش مداوم است.هیچ تحولی در وبلاگ شما به صورت انفجاری و لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد یعنی برای اینکه وبلاگ شما تبدیل به وبلاگ مورد علاقه خوانندگان بشود باید وبلاگ شما به تدریج و در طول زمان روند رو به رشدی داشته باشد.

در اینجا آقای جک کانفیلد قانون کایزن(kaizen)  را معرفی می‌کند. 


کایزن یک کلمه ژاپنی به معنی بهبود و تغییر دایم برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر است.

کایزن نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم در چندین کسب و کار ژاپنی به کار گرفته شد.اما هم اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به غیر از تولید و اقتصاد به کار گرفته می‌شود. 

شما با یک جستجوی ساده در گوگل مطالب بسیار مفیدی را درباره قانون بهبود و تغییر مداوم برای کسب نتیجه بهتر یا همان کایزن خواهید یافت.فقط به یاد داشته باشید که 


استفاده از قانون کایزن برای زنده ماندن در دنیای پر از تغییرات اینترنت ضروری است.


۲- قانون پنج کار کوچک را هر روز تکرار کنید.


شما یک وبلاگ نویس هستید و هر کدام از شما با استفاده از نوشتن در وبلاگ یک هدف را دنبال می‌کنید.

 برای اینکه به هدف خود در وبلاگ نویسی دست یابید باید هر روز این سوال را از خودتان بپرسید :


۵ کاری که من می‌توانم امروز انجام بدهم تا به اهدافم برسم کدامند؟


حتی شما می‌توانید یک لیست بلند از کارهایی تهیه کنید که باید انجام دهید تا به هدف خودتان از نوشتن وبلاگ دست پیدا کنید.سپس شما می‌توانید هر روز پنج کار از روی این لیست انتخاب کنید و بر روی انجام دادن آنها تمرکز کنید.


به نظر من این یک ایده عالی است کاری که من باید بکنم این هست که هر روز ۵ کار کوچک برای توسعه وبلاگ خودم انجام بدهم. برای نمونه این ۵ کار کوچک می‌تواند شامل موارد زیر باشد : 


        خواندن وبلاگ های دیگر

        نوشتن ایده‌های جالبی که در طول روز به ذهنم می‌رسد

        نوشتن یک پست به صورت چرکنویس 

        پاسخ دادن به نظرات کاربران

        مطالعه کتاب 


۳- بر روی استعداد اصلی خودتان تمرکز کنید.


اگر نویسنده خوبی هستید و نوشته‌های شما می‌تواند خوانندگان زیادی را جذب کند پس بر روی استعداد نوشتن خودتان بیشتر تمرکز کنید.به زبان ساده یعنی بیشتر بنویسید.یا اگر در زمینه طراحی و گرافیک استعداد خاصی دارید وقت بیشتری را به طراحی اختصاص دهید.

استعدادهای شما مانند یک بادبان عمل می‌کند و می‌تواند کشتی وبلاگ شما را با سرعت بیشتری در اقیانوس اینترنت به جلو ببرد.


۴- برای خود یک مربی و الگو داشته باشید.


شاید کار راحت این باشد که در خانه بنشینیم و یک پست بنویسیم و آن را در وبلاگ خودمان منتشر کنیم.بدون اینکه بدانیم آیا پستی که نوشته‌ایم خواهد توانست نظر خوانندگان وبلاگ را جذب کند یا نه؟

ما با هر میزان از اطلاعات که باشیم نیاز داریم تا از افراد با تجربه و کارآزموده یاد بگیریم.افراد با تجربه موفق در زمینه وبلاگ نویسی همانهایی هستند که مدام باید از آنها درخواست کنیم تا تجارب ارزشمندشان را در اختیار ما قرار بدهند.این تجارب از نظر من ارزشی برابر با طلا دارند.

من خودم آقای علیرضا مجیدی در وبلاگ یک پزشک را الگوی خودم برای وبلاگ نویسی قرار دادهام.خواندن نوشته‌های ایشان همیشه برای من لذت بخش بوده و من نکات فراوانی را از ایشان یاد گرفته‌ام.


خب دوستان آیا سوپ جوجه برای وبلاگ شما ،سوپ خوش مزه و لذت بخشی بود؟ اگر شما هم درباره قوانین موفقیت چیزی می‌دانید که ممکن است به موفقیت در وبلاگ نویسی کمک کند لطفا در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد