لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد

 راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد همان چیزی است که هر وبلاگ نویسی برای کسب موفقیت در وبلاگ نویسی به داشتن آن نیاز دارد به ویژه اگر یک وبلاگ نویس تازه کار و کم تجربه باشد.


اما چرا راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد اینقدر مهم است؟


برای جواب دادن به این سوال باید ابتدا درباره فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی برای شما بنویسم.

پس این پست من از دو بخش تشکیل می‌شود

 
 بخش اول : درباره فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی

همیشه دوست داشتم برای افراد تازه کار و مبتدی که علاقه مند به وبلاگ نویسی هستند یک فرمول طلایی معرفی کنم فرمولی که مانند فرمول های ریاضی ، فیزیک و شیمی همیشه و همه جا کارایی داشته باشد.  
تا اینکه تصمیم گرفتم همه دانسته هایم در رابطه با وبلاگ نویسی را جمع بندی کنم و دو یا سه کار مهم را که برای موفقیت هر وبلاگی اهمیت دارد را مشخص کنم
فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی یک چکیده از تمامی مقالات و مطالبی است که در این مدت در وبلاگ های مختلف خوانده‌ام. که به طور فشرده و خلاصه برای شما بیان می‌کنم.

فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی 

اول-نوشتن مداوم

شما باید بتوانید هر روز یا دست کم هر دو روز ،یک پست را بنویسید.چون در غیراینصورت موتورهای جستجو به وبلاگ شما به عنوان یک وبلاگ فعال و زنده نگاه نمی‌کنند.حتی این امکان وجود دارد که وبلاگ شما در لیست سیاه آنها قرار بگیرد.پس تا آنجا که می‌توانید پستهای خود را هر روز منتشر کنید.برای اینکه بتوانید هر روز یک مطلب بنویسید باید موضوع مناسبی را برای وبلاگ خود انتخاب کنید.موضوعی که بتوانید ماهها درباره آن مطلب برای گفتن داشته باشید.

دوم-نوشتن محتوای منحصر به فرد

نوشته‌های شما نباید از مطالب مربوط به وبلاگها یا سایت‌های دیگر کپی برداری شده باشند.اگر محتوای وبلاگ شما یک کپی کامل از منابع دیگر باشن،باید بگویم این رفتار شما به زودی از طرف موتورهای جستجو شناسایی می‌شود.پس با صرف کمی زمان برای مطالعه در زمینه موضوع وبلاگتان سعی کنید خودتان مطلبی را آماده کنید و سپس در وبلاگتان منتشر کنید باید بگویم این کار در ابتدا مشکل است ولی کم کم شما در نوشتن پستهای منحصر به خودتان پیشرفت خواهید کرد.

سوم-افزودن لینک به نوشته ها

باید بگویم این کار معجزه می‌کند و آمار بازدیدکنندگان وبلاگ شما را حسابی بالا می‌برد.در پستهایی که هر روز منتشر می‌کنیم،ما دو نوع لینک می‌توانیم ایجاد کنیم.

یکی مربوط به زمانی است که در متن پست به مطلبی اشاره می‌کنیم که در پستهای قبلی درباره آن توضیح داده‌ایم.در اینجا می‌توانیم با دادن لینک به پست قبلی ، خوانندگان وبلاگ را تشویق کنیم.پست قبلی ما را که مرتبط با موضوع است مطالعه کنند.

شکل دوم زمانی است که به مطلبی در یک وبلاگ و یا وبسایت دیگر اشاره می‌کنیم.لینک دادن به وبسایت و وبلاگ دیگر به ویژه اگر رتبه آن سایت در گوگل بالا باشد به افزایش جایگاه وبلاگ ما در نزد موتور جستجوی گوگل کمک خواهد کرد.

و اما یک توصیه مهم درباره استفاده از فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی

برای اینکه بتوانید وبلاگ نویس قابلی باشید باید یک کار را به خوبی انجام دهید.آن هم این است که هر روز بر روی سه بخش فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی تمرکز کنید،تمرکز کنید و تمرکز کنید.و بدانید که ایجاد یک وبلاگ پربازدید و پربیننده به زمان نیاز دارد و تلاش و پشتکار شما بیشترین نقش را بازی خواهد کرد.

همان طور که در بالا خواندید یکی از بخشهای فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی عبارت بود از نوشتن محتوای منحصربفرد که در بخش دوم این پست به آن می‌پردازم.

بخش دوم : راهنمای نوشتن یک محتوای منحصربفرد

در ادامه این پست می‌خواهم درباره راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد با شما گفتگو کنم.

در بخش اول همین پست ،به یک فرمول سه قسمتی اشاره کردم و آن را فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی نامیدم.

براساس این فرمول شما برای اینکه از یک وبلاگ نویس مبتدی و تازه کار تغییر وضعیت بدهید و به یک وبلاگ نویس حرفه‌ای تبدیل شوید.لازم است بر روی سه کار تمرکز کنید و بیشترین انرژی خود را صرف کنید تا در هریک از این سه زمینه موفق باشید.

بر اساس فرمول موفقیت در وبلاگ نویسی یکی از کارهای مهم یک وبلاگ نویس حرفه‌ای؛ نوشتن مطالب و پست هایی منحصر به فرد است.
به طور حتم خیلی از شماها ممکن است بگویید این یک موضوع مبهم و نامشخص است.

بله با شما موافقم و معتقدم اول باید ویژگیهای یک نوشته منحصربفرد را بشناسیم.باید بگویم ویژگی اول یک پست منحصربفرد این است که متن آن از منبع دیگری کپی نشده باشد.بنابراین برای اینکه به یک نوشته منحصربفرد برسیم هرگز و هرگز نباید مطلبی را به طور کامل از وبلاگ یا وبسایت دیگری کپی کنیم.

در قدم دوم باید سعی کنیم خودمان یک پست منحصربفرد بنویسیم.من خودم برای اینکه به درستی بتوانم شما را راهنمایی کنم چند روز وقت صرف کردم.یعنی سری به کتابخانه شخصی خودم زدم و چند کتاب را  در این زمینه مطالعه کردم.دوست داشتم بدانم دقیقا چه عاملی یک نوشته را از دیگر نوشته‌ها و پست ها متمایز می‌سازد.

سرانجام جستجوی من به نتیجه رسید و من به یک جمله طلایی در این زمینه رسیدم.جمله این بود: 

راستگویی و داشتن اشتیاق بسیار برای در میان گذاشتن یک پیام با مخاطب

 این ها دو عاملی است که می‌تواند نوشته شما را به طور کلی از سایرین متمایز کند.
این دو نکته چیزی است که در کتاب «آیین سخنرانی» دیل کارنگی خواندم.دیل کارنگی در بخشی از این کتاب با عنوان " هنر برقراری ارتباط" می‌گوید:

«هر زندگی جدیدی زیر این آسمان کبود،موضوع تازه ای است.و هیچ چیز هرگز دقیقا مثل قبل نیست و هرگز هم دوباره نخواهد بود.»

پس برای اینکه موفق شوید و بتوانید تا یک پست منحصربفرد و زیبا بنویسید باید سعی کنید تا خودتان باشید و با تکیه بر استعدادهای خودتان حرکت کنید.سعی نکنید خودتان را در پشت کلمات مخفی کنید.یا یک شخصیت غیر واقعی را از خودتان به نمایش بگذارید.بلکه همانی باشید که در زندگی واقعی خودتان هستید.و وقتی درباره موضوع مورد علاقه خودتان در وبلاگ می‌نویسید احساس خود را به طور دقیق برای خوانندگان شرح دهید.تجربه‌هایی از زندگی شخصی خودتان بگویید و در شرح آن جزییات ماجرا را فراموش نکنید.

نظر شما درباره این پست چیست ؟ آیا راهنمای نوشتن یک پست منحصربفرد برای شما مفید بود ؟
نظرات 1 + ارسال نظر
سلام شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 21:44

خب من نمیدونم چه موضوعی رو انتخاب کنم

راستی من به شما هر روز سر میزنم

سلام
مایه دلگرمی و خوشحالی من هست که شما هر روز به این وبلاگ سر می‌زنید.
اما درباره انتخاب موضوع راههای زیادی را میتوانم پیشنهاد کنم.
شما به عنوان یک فرد حتما علاقه مندی هایی دارید آسان ترین راه این است که درباره آنها بنویسید .
یا اینکه اگر می‌خواهید نوشته‌هایتان پر بازدید بشه ، راهش اینه که ببینید مردم خواندن چه موضوعاتی را بیشتر دوست دارند.برای فهمیدن این موضوع سری به مجلات و کتابهای پرفروش در ایران بزنید
مثلا مجله موفقیت در ایران بسیار پرفروش است که درباره موضوعات روانشناسی و توسعه شخصی می‌باشد.و.....
سعی می‌کنم در آینده نزدیک به سوال شما در یک پست به طور کامل جواب بدهم و تا ان موقع اگر سوالی داشتید خوشحال می‌شوم به آن پاسخ بدهم.
باز هم از اینکه هر روز به لذت وبلاگ نویسی سر می‌زنید و برای خواندن آن وقت می‌گذارید ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد