لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

تجربه شخصی من درباره انتخاب موضوع وبلاگ

در پست راهنمای انتخاب موضوع برای وبلاگ ،به شما قول دادم تا یک راه دیگر جهت انتخاب موضوع برای شما بیان کنم.این راه مربوط به تجربه شخصی من در ابتدای دوره وبلاگ نویسی خودم می‌شود یعنی زمانی که می‌خواستم وارد دنیای وبلاگ نویسی بشوم در آن زمان من هم ، مانند هر وبلاگ نویس تازه کار نمی‌دانستم چه موضوعی را برای وبلاگ خودم انتخاب کنم.به همین خاطر بسیار کلافه و سردرگم بودم.


بله این راهی است که من هم در ابتدای دوره وبلاگ نویسی خودم ،تجربه کرده‌ام.

 

 

یادم می‌آید که علاقه زیادی به داشتن یک وبلاگ داشتم.هیچ چیز در این باره نمی‌دانستم.بالاخره تصمیم گرفتم که از یک جایی شروع کنم.می‌دانستم که به تدریج چیزهای زیادی در این باره یاد خواهم گرفت.این بود که یک وبلاگ شخصی با نام خودم در بلاگ اسکای ایجاد کردم.

همزمان شروع به یادگیری درباره تکنیک‌های وبلاگ نویسی کردم.هر چه که جلوتر می‌رفتم.بیشتر یاد می‌گرفتم و به همان اندازه نوشته‌هایم سر و شکل بهتری پیدا می‌کردند.

هر روز در بین نوشته‌ها و پست‌هایی که منتشر می‌کردم به نکات وبلاگ نویسی که تازه یاد گرفته بودم هم اشاره می‌کردم.کم کم متوجه شدم حجم بیشتر مطالب وبلاگ را ،مطالبی تشکیل می‌دهد که مربوط به تحقیقات و مطالعات روزانه من درباره چگونگی موفقیت در کار وبلاگ نویسی است.

اینجا بود که جرقه‌های اولیه راه اندازی یک وبلاگ با موضوع وبلاگ نویسی در ذهن من زده شد.


آن لحظه فکر می‌کنم حس قشنگ اسحاق نیوتن را داشتم که با افتادن سیب بر سرش ،قانون جاذبه را کشف کرد یا اینکه شاید حس ارشمیدس ریاضیدان مشهور را داشتم زمانیکه خسته از کلنجار رفتن با مساله‌ای دشوار داخل یک حمام عمومی توانست نحوه اندازه گیری چگالی اجسام را کشف کند و شادمانه به بیرون دوید و فریاد سر داد که یافتم یافتم (البته با این توضیح که خوشحالی من به آنجاها نکشید)

بله اینگونه بود که لذت وبلاگ نویسی متولد شد.


حالا شاید بپرسید چرا نام این وبلاگ را لذت وبلاگ نویسی گذاشتم.چون نوشتن به طور کلی و نوشتن در وبلاگ به طور خاص برای من همواره کار لذت بخشی بوده‌است.

دوست داشتم از این راه کمک کنم افراد دیگری نیز لذت نوشتن و تحقق اهداف و رویایشان از طریق نوشتن را تجربه کنند.


شما هم می‌توانید همین امروز شروع کنید.


اگر هنوز هم نمی‌توانید موضوع مناسبی را برای وبلاگ خودتان انتخاب کنید و بابت این قضیه کلافه و سردرگم هستید 


لطفا سخت نگیرید.مهم آن است که شروع کنید 


همین امروز یک وبلاگ با نام خودتان در یکی از سرویس‌های وبلاگ دهی ثبت نام کنید و شروع به نوشتن کنید.درباره هر چیزی که نظرتان را جلب می‌کند کمی فکر کنید و بعد درباره آن بنویسید

همین طور به نوشتن ادامه دهید و ادامه دهید.هر چه بیشتر بنویسید موضوعات مورد علاقه شما از میان نوشته‌هایتان سر بر خواهند آورد و خودشان را به شما نشان خواهند داد.کافیست در این راه به اندازه کافی پشتکار داشته باشید.

همچنان که به نوشتن ادامه می‌دهید منتظر باشید.

منظر لحظه‌ای باشید که نیروی اسرار آمیز نوشتن با شما درباره موضوعات مورد علاقه تان حرف بزند.


مدتی که به این کار ادامه دهید کم کم موضوع مناسب خود را از بین نوشته‌هایتان پیدا خواهید کرد.آن گاه می‌توانید با نهایت علاقه وبلاگ خودتان را دوباره بسازید و از نوشتن درباره موضوع مورد علاقه خودتان و از اشتراک گذاری افکارتان با دیگران لذت ببرید.

در پایان اگر دوست داشتید درباره نیروی اسرار آمیز نوشتن بیشتر بدانید توصیه می‌کنم پست «بنویس تا اتفاق بیافتد» را در همین وبلاگ بخوانید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد