لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

افزایش بازدید وبلاگ با کمک یک تصویر

شما درباره اینکه چه طور شد که من لذت وبلاگ نویسی را ساختم در پست تجربه شخصی من درباره انتخاب موضوع وبلاگ خواندید.اما انتخاب موضوع وبلاگ تنها مشکلی نبود که من داشتم بلکه مهمترین خواسته من این بود که وبلاگی داشته باشم که خوانده شود.اگر بخواهم بهتر بگویم دوست داشتم هر روز افراد زیادی از وبلاگ من بازدید بکنند و آن را بخوانند.افزایش آمار بازدیدکنندگان وبلاگ قدم بعدی من بود.


من در ادامه این پست قصد دارم درباره نحوه افزایش بازدید وبلاگ مواردی را بیان کنم ؛همچنین در ادامه آن می‌خواهم یک مطلب جالب درباره نحوه افزایش بازدید در وبلاگهای ایرانی بیان کنم.

 

 

زمانی که یک وبلاگ آزمایشی داشتم دوست داشتم بتوانم کاری کنم که هر روز آمار بازدید از وبلاگم بالا برود.اما همان طور که می‌دانید انجام این کار ساده نیست.

این بود که درباره افزایش بازدید وبلاگ، هر روز بیشتر مطالعه می‌کردم و نکات بیشتری را یاد می‌گرفتم.کم کم یاد گرفتم که بعضی از قوانین افزایش باردید وبلاگ نسبت به بقیه بهتر عمل می‌کنند.


در اینجا می‌خواهم ده مورد از مهمترین نکات افزایش بازدید وبلاگ را به شکل خلاصه برای شما بیان کنم.


۱-پستهای خودتان را درشبکه های اجتماعی مانند فیسبوک،توییتر،گوگل پلاس و.... به اشتراک بگذارید.


۲-لینک داغترین مطالبتان را در سرویسهای اشتراک گذاری لینک، مانند لینک پد قرار دهید.


۳-در انجمنهای وبلاگ نویسی مانند انجمن وبلاگ نویسان عضو شوید و فعالیت کنید.


۴-پست مهمان بنویسید.


۵-در سایر وبلاگهای مرتبط با موضوع وبلاگتان نظر بدهید.


۶-هر هفته، دست کم، سه پست جدید بنویسید.


۷-از روشهای بهینه سازی وبلاگ برای موتورهای جستجو(seo) استفاده کنید.


۸-مطالب جدیدتان را از طریق ایمیل برای دوستان و آشنایان ارسال کنید.


۹-آدرس وبلاگتان را به امضای الکترونیکی خودتان اضافه کنید.


۱۰-در زمینه موضوع وبلاگتان، مطالب بحث برانگیز بنویسید.


می‌توانم بگویم که ده موردی که بیان کردم جزو بهترین و موثرترین نکات افزایش بازدید وبلاگ هستند؛ به طوری که شما می‌توانید برای افزایش بازدید وبلاگ خودتان روی آنها حساب کنید.

اما در ادامه این مطلب من می‌خواهم کمی فراتر بروم و کمی شما را غافلگیر و هیجان زده کنم.پس تا آخر این مطلب با من همراه شوید.


ویژگی منحصربفرد محیط وبلاگ و وبلاگ نویسی


محیط وبلاگ یک ویژگی خاص دارد که من عاشق آن هستم.آن هم این است که در محیط وبلاگ همیشه می‌توانیم قوانین را بشکنیم.


تعجب نکنید درست فهمیدید! 


برای اینکه بتوانید به یک وبلاگ نویس صاحب سبک در نوشتن وبلاگ تبدیل شوید باید بتوانید هر از گاهی، قوانین وبلاگ نویسی را بشکنید.

اگر من بخواهم یک نکته خوب در این پست، به شما آموزش بدهم.آن نکته همین است.


شما باید هر از گاهی قوانین را کنار بگذارید و به نیروی ذهن خود اجازه بدهید تا بتواند از همه قدرت خودش استفاده کند.و یک نوشته فوق العاده بسازد.


نباید اجازه بدهیم قوانین خشک وبلاگ نویسی قدرت خلاقیت را از ما بگیرند.و نباید اجازه بدهیم که محیط وبلاگ ما به محیطی سرد و بی روح برای خوانندگان تبدیل شود.


همان طور که گفتم زمانی که در ابتدای کار قرار داشتم و یک وبلاگ نویس مبتدی بودم برای اینکه آمار بازدیدکنندگان وبلاگم را افزایش بدهم با خواندن و یاد گرفتن اصول و قوانین افزایش بازدید وبلاگ، آنها را بر روی وبلاگ خودم پیاده کردم.اما دوست داشتم روشهای دیگر را هم امتحان کنم.

من تقریبا همه قوانین افزایش بازدید در وبلاگ را خوانده بودم؛ اما دوست داشتم برای یک بار هم که شده، آن ها را به طور کامل فراموش کنم.


ماجرای یک وبلاگ نویس قانون شکن


همان طور که گفتم هر چه قانون و قاعده درباره افزایش بازدید وبلاگ بلد بودم را دور ریختم و سعی کردم با استفاده از فکر خودم ، عمل بکنم.

اگر راستش را بخواهید دلیل دیگری هم وجود داشت که باعث شد من این تصمیم را بگیرم.


آن هم این بود که ،به نظر من بسیاری از قوانین افزایش بازدید وبلاگ، یا 


حاصل ذهن عده ای برنامه نویس هست 

یا اینکه عمدتا  از نوشته‌های وبلاگ نویسان انگلیسی زبان ترجمه شده و عینا برای استفاده وبلاگ نویسان ایرانی دیکته شده است.


اما من فکر می‌کنم که راه بهتری برای افزایش بازدید از وبلاگ وجود دارد و آن هم این است که 


سعی کنیم نوشته‌هایمان را مناسب فرهنگ و ذایقه جامعه ایرانی بنویسیم و منتشر کنیم.


اگر قرار باشد بازدید از وبلاگ خودمان را افزایش بدهیم باید محتوایی تولید کنیم که برای ایرانی ها و فارسی زبانان جذاب و مفید باشد.چرا که آن چیزی که باعث می‌شود یک وبلاگ و نوشته هایش را عالی بدانیم و دیگری را یک وبلاگ معمولی ،محتوای آن وبلاگ است.

در نهایت این محتوای وبلاگ است که یک بازدید کننده عادی را به یک خواننده همیشگی و وفادار وبلاک تبدیل می‌کند.


 تصویر یک وبلاگ خواندنی


همه ما تصاویر را دوست داریم چرا که تصاویر در ذهن ما بهتر ثبت می‌شوند و یادآوری آنها ساده تر و راحت تر هست.


در ادامه من می‌خواهم همراه با شما به یک تصویر فکر کنم و آن را در ذهن خودم و شما به نمایش در بیاورم.آن تصویر زیبا و قشنگ چیزی نیست جز تصویر یک نوشته خواندنی و جذاب.


حالا سوال این است : 


چه تصویری از یک نوشته خوب در یک وبلاگ در ذهن افراد وبلاگ خوان ایرانی وجود دارد این تصویر شبیه به چیست؟


برای فهمیدن این موضوع یک راه میانبر وجود دارد و آن که کشف کنیم تصویر یک وبلاگ و یک نوشته خواندنی در ذهن کاربران اینترنتی چگونه تصویری است؟ 

آن وقت می‌توانیم این تصویر را همیشه جلوی چشممان داشته باشیم و هنگام نوشتن یک پست، در ذهن خودمان چند بار به این تصویر مراجعه کنیم و ببینیم که آیا مسیر درستی را می‌رویم یا نه؟


من فکر می‌کنم که


 تصویر یک پست خواندنی شاید شبیه یک قصه باشد مانند قصه‌های هزار و یک شب باشد که هزاران سال سینه به سینه نقل شده است و شنیدن آن هنوز برای هر کودک و بزرگ ایرانی جذاب و شیرین است.


همینطور من فکر میکنم که تصویر یک نوشته خوب و قوی توی یک وبلاگ پربازدید میتونه مانند یک اس ام اس کوتاه ولی قشنگ باشه که بارها توسط افراد مختلف فرستاده میشه


یا شاید مثل تصویر یک سریال تلویزیونی محبوب و پرطرفدار باشه که هر روز و سر یک ساعت معین،بیننده هاشو به پای تلویزیون می‌کشه و 


یا شاید هم مثل یک مسابقه فوتبال از جنس ال کلاسیکو باشه که میلیونها نفر ایرانی رو متوجه خودش میکنه.


حرف پایانی


به هر حال هنوز هم نمی‌دانم یک نوشته جذاب در ذهن وبلاگ خوانان ایرانی چه ابعاد و چه کیفیتی داره!


هنوز نمیدونم که یک نوشته خوب و قوی باید ،ازچه ویژگی‌هایی برخوردار باشه تا بتونه ترافیک فراوانی رو به خودش جذب کنه؟این سوالی است که این روزها برای من به یک معمای شیرین تبدیل شده است.حالا می‌خواهم به من کمک کنید و بگویید که


نظر شما درباره تصویر یک نوشته خوب در ذهن وبلاگ خوانان ایرانی چیه؟ کاربران ایرانی خواندن چه جور مطالبی را دوست دارند؟ آیا اخبار و سرگرمی تنها علاقه مندی ایرانیان در محیط وبلاگ واینترنت هست؟


نظرات 3 + ارسال نظر
شکیبا سه‌شنبه 8 دی 1394 ساعت 13:46 http://pod.blogsky.com

سلام
عیدتون مبارک
ممنون از مطالب مفیدتون

سلام، من هم این روز مبارک رو بهتون تبریک می‌گم

حمیرا سه‌شنبه 6 اسفند 1392 ساعت 20:17 http://homirarahimi@blogfa.com

سلام دوست عزیز
مطالب جالبی بود وبرایم خیلی مفبد بود
به ما هم سربزنید
نظر فراموش نشود

سلام
از اینکه مطلبی که نوشتم توانسته نظرتان را جلب کند. بسیارخوشحالم.

محمد حسین تاج الدین یکشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 00:26 http://elmi-amuzeshi.blogsky.com

ممنون.واقعا خوب بود

به ما هم سر بزن
http://androidicity.blogsky.com شهر اندروید

http://computericity.blogsky.com بازی و نرم افزار کامپیوتر

http://elmi-amuzeshi.blogsky.com علمی-آموزشی-درسی

سلام
از اینکه وقت گذاشتید و مطلب را خواندید و سپس نظر دادید .ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد