لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

چند نکته درباره کسب درآمد از وبلاگ به زبان ساده

وبلاگ نویسی حرفه‌ای در ایران زمانی معنا پیدا می‌کند که وبلاگ نویسان ایرانی بتوانند بر روی کسب درآمد از وبلاگ حساب باز کنند.چیزی که در بسیاری از کشورها راههای قانونی و قابل اطمینان بسیاری برای آن وجود دارد .

اما کسب درآمد از وبلاگ در ایران هنوز در ابتدای راه خودش قرار دارد و با یک حرکت لاک پشتی به جلو گام بر می دارد


در ادامه این پست درباره کسب درآمد از وبلاگ در ایران مطالبی را بیان می‌کنم.

 

 

نمی‌دانم چرا؟ ولی فردی هستم که همیشه سادگی را دوست دارم.حتی در هنگام نوشتن هم سعی می‌کنم تا ساده بنویسم.دلم می‌خواهد نوشته‌هایم واضح و شفاف باشد.به همان اندازه هم از ابهام و پیچیدگی بدم می‌آید. اگر هم روزی به یک موضوع مبهم برخورد کنم همه تلاش خود را به کار می‌برم تا آن را برای خودم ساده و قابل فهم کنم.چون تنها از این طریق می‌توانم مطلبی را یاد بگیرم و آن را به کار ببرم.

وقتی در دوره دبیرستان بودم بیش از هر کتاب درسی و غیر درسی، عاشق خواندن مجلات رشد بودم که هر از گاهی در بین مدارس توزیع می‌شد.

 آن چه باعث می‌شد تا مجلات رشد را دوست داشته باشم این بود که مفاهیم پیچیده به صورت ساده بیان می‌شد.البته نباید از طراحی خوب مجلات رشد هم بگذریم ترکیب رنگ ها برای من لذت بخش بود.


اما ساده کردن مفاهیم پیچیده چیزی است که کمک می‌کند مطالب را بهتر یاد بگیریم و درباره آن شفاف تر بیاندیشیم.


درست همین هفته پیش با خواندن قسمتی ازکتاب زندگینامه استیو جابز فهمیدم که استیو جابز هم عاشق سادگی و یکپارچگی بوده است این روش او در تولید محصولات شرکت اپل بوده است.یعنی


تولید محصولی ساده و یکپارچه


با مطالعه قسمتی از این کتاب توانستم تعریف خودم از سادگی را کاملتر کنم.چون در قسمتی از این کتاب درباره سادگی گفته می‌شود


 ما در اپل به دنبال سادگی هستیم آن هم نوعی از سادگی که نهایت پیچیدگی باشد.


باید بگویم من خیلی از خواندن این جمله لذت بردم و آن را بارها برای خودم تکرار کردم.این همان سادگی است که من هم از سالها پیش به دنبال آن هستم.آن هم آن نوع از سادگی که نهایت پیچیدگی باشد.شاید این چیزی است که ما می‌توانیم آنرا در تمام محصولات اپل ببینیم.


درباره موضوع وبلاگ نویسی هم مطالبی را دوست دارم که با زبانی ساده به بیان مفاهیم وبلاگ نویسی پرداخته باشند.


البته باید بگویم که این چیزی است که در «لذت وبلاگ نویسی» من به دنبال آن هستم.

یعنی دوست دارم که

به زبان ساده مفاهیم پیچیده وبلاگ نویسی را توضیح بدهم و به شما نشان بدهم که چگونه می‌توانید پستی در وبلاگتان بنویسید که ما از خواندن آن لذت ببریم.


شاید در حال حاضر این همه آن چیزی است که همه ما از وبلاگ نویسی می‌خواهیم.


پس دوباره تاکید می‌کنم هدف ما این است که درباره وبلاگ نویسی


هر روز بیشتر یاد بگیریم و هر روز بیشتر لذت ببریم.


در حال حاضر نمی‌خواهم با تمرکز بر روی اهدافی مانند کسب درآمد از طریق وبلاگ ذهن شما را به بیراهه ببرم.


شاید اینجا تعدادی از شما اعتراض کنید و بگویید که هدف شما این است که می‌خواهید چیزهای بیشتری درباره کسب درآمد از وبلاگ بدانید.وحتی عده‌ای از شما هدفتان این است که روزی وبلاگ نویس ثروتمندی شوید و بتوانید از طریق وبلاگ نویسی میلیونها تومان کسب کنید.


در جواب شما باید بگویم که


 از وقتی که در این وبلاگ می‌نویسم و از زمانی که درباره وبلاگ نویسی حرفه‌ای مطالعه می‌کنم.در میان همه مطالبی که هر روز می‌خوانم و یا ترجمه می‌کنم همیشه مطالبی درباره کسب درآمد از وبلاگ هم هست و بهتر است بگویم که


 وبلاگ نویسی حرفه‌ای زمانی معنا پیدا می‌کند که درباره روشهای کسب درآمد از وبلاگ هم بنویسیم و بخوانیم.


خب شاید شما هم مثل من درباره کسب درآمد از وبلاگ داستانهایی را شنیده باشید.شاید درباره وبلاگ نویسانی مانند آقای دارن رز خوانده باشید که از محل وبلاگ نویسی هر ماه هزاران دلار درآمد کسب میکنند


اما باید بگویم که 


کسب درآمد از وبلاگ در کشور ما هنوز در ابتدای راه خودش هست.


یعنی هنوز مشکلاتی هست که باید حل شود.


در این باره برای اینکه بتوانم کمی شما را با موانع و مشکلات کسب در آمد از وبلاگ آشنا کنم.سراغ گفته های یک وبلاگ نویس باتجربه می‌روم.

 وبلاگ نویسی که جزو معدود وبلاگ نویسانی است که وبلاگش از طریق جذب آگهی درآمد نسبی خوبی دارد.


منظورم دکتر علیرضا مجیدی مدیر وبلاگ «یک پزشک» میباشد که یک وبلاگ نویس موفق و باتجربه است.


ایشان در پستی با عنوان «وبلاگ نویسی و پول» می‌گوید :


« در حالی که وبلاگ‌نویسان غیرایرانی از محل نوشتن وبلاگ درآمد دارند ، وبلاگ‌نویسی

برای ایرانیان هزینه‌بر است تا درآمدساز. شاید موفق‌ترین وبلاگ‌های ایرانی موفق در

جذب آگهی تنها بتوانند هزینه سالانه دومین و هاست خود را به دست بیاورند و نه

بیشتر.»


آقای مجیدی در ادامه پست « وبلاگ نویسی و پول » اینگونه ادامه می‌دهند که :


« به نظر من چنین تفاوت زیادی را می‌توان در دلایل زیر خلاصه کرد:


- ضریب نفوذ پایین دسترسی به اینترنت در ایران و کم بودن کل کاربران ایرانی در

مقایسه با دیگر کشورها


- عدم اعتماد و باور شرکت‌ها و کارخانه‌ها به تبلیغات آنلاین


- نبود عملی چیزی به نام تجارت الکترونیک در ایران


- ممکن نبودن استفاده از سیستم‌های ساده آگهی مثل گوگل ادسنس در ایران


- وجود یک نگاه منفی رسمی نسبت به رسانه وبلاگ.»

 

به نظر من دلایلی که دکتر مجیدی در پست «وبلاگ نویسی و پول » گفتند بسیار کامل و جامع است.اما


به نظر من دلیل دیگری هم باید به این لیست اضافه کنیم.که عبارت است از


مهارتهای پایین وبلاگ نویسان در کسب درآمد از وبلاگ


بله درست خواندید .برای اینکه یک وبلاگ نویس بتواند از محل وبلاگ خودش به کسب درآمد بپردازد لازم است که چند مهارت مهم را بلد باشد که مهمترین آنها عبارت است از 


-آشنایی با مهارتهای بازاریابی اینترنتی


-آشنایی با بازاریابی محتوا


-آشنایی با چگونگی تبدیل یک ایده به محصول


-آشنایی با اصول کارآفرینی در اینترنت


-و البته آشنایی با مبانی تجارت الکترونیک


البته دلیل مهم دیگر کمبود قوانین در این زمینه است تا آنجایی که من می‌دانم قوانین مناسبی برای حمایت از حقوق تولید کنندگان محتوا در اینترنت وجود ندارد.


اما شاید شما هم درباره کسب درآمد از وبلاگ نظرات خوبی داشته باشید که بخواهید آنها را با ما به اشتراک بگذارید.پس از شما می‌خواهم که با دادن نظر به کامل شدن این پست کمک کنید.



نظرات 4 + ارسال نظر
مجتبی چهارشنبه 21 اسفند 1392 ساعت 14:32

خواهش می کنم من همیشه وبلاگ شما رو میخونم:

1 پیشنهاد به خوانندگان وبلاگ برتر «لذت وبلاگنویسی»

اگر میخواهید در موضوعی وبلاگ نویسی «حرفه ای» کنید حتما در اون موضوع یک خلاقیت به خرج بدید تا وبتون بازدیدش بالا بره و

بازدید بالا ==» درآمد ماهانه خوب
(D:)

و همچنین روزانه بروز کنید و پست های ناب بگذارید
------------

پ ن : آقا مسلم لطفا وبلاگتون رو زودتر و هر روز بروز کنید ...
میام پست جدید هر روز بخونم میبینم بروز نکردید حالم گرفته میشه

موفق باشید

سلام آقا مجتبی
درباره توصیه‌ها ی خوبی که کردی من به نوبه خودم از شما تشکر می‌کنم.
باید بگویم که از اینکه «لذت وبلاگ نویسی» خواننده خوبی مثل شما دارد مایه افتخار من است و از این بابت بسیار خوشحالم.
در مورد به روز کردن هم کاملا حق با شماست و من باید در فاصله های زمانی کوتاه تری به روز کنم.اما.....

اما اگر کمی دیر می‌شود چند علت دارد :
یکی اینکه من سعی می‌کنم بر روی پست‌های خودم کمی بیشتر وقت بگذارم تا یک مطلب پرمحتوا و جذاب به خوانندگان ارایه دهم.
آقا مجتبی امیدوارم در این مورد بنده را ببخشید چون اصلا دوست ندارم مطالب زرد و کم عمق بنویسم.
در ضمن هر روز وقت زیادی را صرف انجام وظایف شغلی خودم در شرکتی که هستم می‌کنم و وقتی که خانه می‌رسم خسته هستم.
اما با این وجود از اینکه افراد با هوشی مثل شما وبلاگ مرا می‌خوانند حسابی انرژی می‌گیرم. و سعی خواهم کرد طوری برنامه ریزی کنم که دست کم هر روز یک پست بنویسم.
دلیل دیگری که وجود دارد این است که این روزها سرگرم برنامه ریزی برای خرید یک هاست و دامنه شخصی هستم و شاید تا چند وقت دیگر بتوانم «لذت وبلاگ نویسی» را بر روی هاست و دامنه اختصاصی ببرم.

در انتها بازهم از لطفی که نسبت به بنده و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» دارید .ممنونم و سعی می‌کنم از نظرات شما استفاده کنم.

مجتبی سه‌شنبه 20 اسفند 1392 ساعت 18:35

در جواب نظرتان:

با استفاده از فروش قطعات رایانه توسط خودم ...

همکاری در فروش

جذب تبلیغات

پاپ آپ

این درآمد بود چون به فصل امتحانات نزدیک می شدیم و نمیتونستم آپ کنم مشتری اومد فروختم

سلام آقا مجتبی
خیلی ممنونم که جواب سوال مرا دادید.امیدوارم من و خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» بتوانیم از تجارب شما استفاده بکنیم.

مجتبی شنبه 17 اسفند 1392 ساعت 13:29

ولی مخالفم خودم قبلا که وبلاگمو بفروشم

ماهانه حداقل 450،000 تومن درامد داشتم ...

سلام
خیلی ممنون که نظرت رو گفتی.
کاش به این نکته هم اشاره می‌کردید که این درآمد را با استفاده از چه روشهایی به دست می‌آوردید و چرا وبلاگ خودتان را فروختید؟
فکر کنم اینها نکاتی باشه که برای خوانندگان «لذت وبلاگ نویسی» هم جالب باشه.

Mr. Abbasi جمعه 16 اسفند 1392 ساعت 23:14 http://Legal.blog.iR

سلام جناب میرزایی
چه جالب ، اتفاقا من امروز داشتم مطالبی راجع به تبلیغات در وبلاگ ، در همین سایت یک پزشک مطالعه میکردم و امشب هم مطلبی زیبا از شما در این رابطه خواندم و از همه جالب تر برای من اینکه شما در این متن به جناب مجیدی اشاره کرده بودید .
شخصا به دلیل اطلاعات کم در این زمینه نمیتوانم نظری داشته باشم و با دلایل ارائه شده در این متن موافقم ، اما خودم برای وبلاگ حقوق برای زندگی و داشتن نیم نگاهی به کسب درآمد از وبلاگ نویسی از سایتی به اسم شبکه تبلیغات استفاده می کنم که نظایر آن هم وجود دارد و نه می توان گفت خوب و نه بد است چرا که بهترین روش درآمد زایی ، کسب آگهی برای وبلاگ است که این امر خیلی سخت برای وبلاگ ها اتفاق می افتد و دارای فاکتور های ویژه ای است که برای مثال وبسایت یک پزشک این فاکتور ها را برای کسب آگهی به شکل ویژه ای دارد .
ولی با همه ی این تفاسیر شخصا دید امیدوارانه ای به کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی در ایران ندارم ، البته بنا به دلایل مطرح شده . نکته ی آخر اینکه دید من نسبت به این قضیه مربوط به کسب درآمد از وبلاگ نویسی است و اگر نه کسب درآمد از طریق اینترنت و فضای مجازی از طرق مختلف با وجود تخصص و انجام کار به خوبی ممکن است و این دو موضوع کاملا از هم جداست .
ممنون از مطالب خوب شما جناب میرزایی
موفق و پیروز باشید

سلام آقای عباسی
از توجه شما به «لذت وبلاگ نویسی» بسیار ممنونم.
همان طور که شما فرمودید.درآمد از وبلاگ در ایران هنوز جا نیفتاده و اسپانسرهای مالی کمتر رغبت می‌کنند که به وبلاگها آگهی سفارش دهند.
البته من معتقدم اگر ما هم از افرادی مانند دکتر مجیدی الگو بگیریم موفق تر خواهیم بود.
نکته بسیار مهم این است که وبلاگ نویسان تازه کار تصور درستی از کسب درآمد از وبلاگ ندارند.آنها در فکر این هستند که یک شبه ره صد ساله بروند .این در حالی است که درآمد از طریق وبلاگ هم مانند هر شغل دیگری به تلاش و پشتکار و البته زمان نیاز دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد