لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لیستی خواندنی برای پایان هفته شما

بسیاری از ما خواندن مطالب غنی و پر محتوا را دوست داریم.منظورم همان پست‌هایی است که با شور و علاقه نوشته شده است،همان مطالب برتری را می‌گویم که عصاره‌ای از تلاش، مطالعه و تحقیق است.همان نوشته‌هایی که به خوبی فرق بین یک وبلاگ نویس خوب و یک وبلاگ نویس ضعیف را مشخص می‌کند.


درست فهمیدید، دارم درباره بهترین نوشته‌های یک وبلاگ نویس صحبت می‌کنم.

 

 

یک نکته مهم در ارتباط با وبلاگ نویسی این است که یک وبلاگ نویس خوب باید همواره به دنبال این باشد که خوانندگان خودش را هر چه بیشتر بشناسد و بتواند درک خوبی از خوانندگان وبلاگش به دست بیاورد.

یعنی باید بدانیم که خوانندگان وبلاگ ما از خواندن چه جور مطالبی بیشتر لذت می‌برند.باید بفهمیم که آنها از چه رده سنی هستند.جوان هستند یا سالخورده؟

باید درباره عادات رفتاری خوانندگان خودمان اطلاعاتی به دست بیاوریم باید سلیقه آنها را بشناسیم.

به طور خلاصه باید بگویم که باید شناخت بیشتری نسبت به مخاطبان وبلاگ خودمان پیدا کنیم.شاید باور نکنید اما شناخت مخاطبان کمک می‌کند که وبلاگ موفق‌تری داشته باشیم.

شناخت خوانندگان و مخاطبان یک وبلاگ جایی است که پای اصول بازاریابی اینترنتی را هم به بحث ما باز می‌کند.

اگر به حال و هوای مطالب انتشار یافته در اینترنت در روزهای اخیر دقت کرده باشید شاید اطلاع یافته‌اید که این روزها پیوند بسیار قوی بین وبلاگ نویسی و بازاریابی اینترنتی به وجود آمده است.

چرا که وبلاگ نویسی و بازاریابی اینترنتی اهداف مشترک بسیاری پیدا کرده‌اند

به عنوان مثال

یکی از این هدف‌ها کسب درآمد از طریق موفقیت در کسب رضایت مشتریان است.بر اساس اصول بازاریابی اینترنتی مشتریان همان خوانندگان وبلاگ هستند و همان طور که برای کسب رضایت مشتری باید خدمات و محصولات متناسب با نیاز مشتری را فراهم کنیم در وبلاگ نویسی هم باید محتوایی تولید کنیم که نیاز مشتریان را برآورده کند.


اما از بحث دور نشویم


مدتی است که با دقت وبلاگ‌های مشهور دنیا را زیر نظر دارم.

منظورم وبلاگ‌هایی مانند مشیبل، تک‌کرانچ و لایف هکر است.همان‌ها که میلیونها خواننده از سراسر جهان دارند.

نکته ساده و جالبی در مورد این وبلا‌گ‌ها وجود دارد که خواستم آن را برایتان بیان کنم.

همه این وبلاگ‌های مشهور در پایان هر هفته یک کار مشترک انجام می‌دهند.


آن هم این است که درباره بهترین پست خود در هفته گذشته مطلب می‌نویسند.یعنی آن پست‌هایی که بیشتر خوانده شده و یا در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شده را به خوانندگانشان معرفی می‌کنند.


درسته که این نکته خیلی ساده است اما انجام منظم آن از سوی وبلاگ نویسان می‌تواند یک تفاوت مثبت ایجاد کند.

چرا که 


- خوانندگانی هستند که هر روز وقت نمی‌کنند وبلاگ ما را بخوانند و اگر ما در پایان هر هفته درباره رویداد‌ها و اتفاقات و پست‌های جالب خودمان پستی بنویسیم مورد استقبال این قبیل خوانندگان قرار خواهد گرفت در ضمن با این کار نشان می‌دهیم که همه خوانندگان وبلاگ برای ما ارزشمند هستند چه آن‌ها که هر روز از وبلاگ ما بازدید می‌کنند و چه آنها که هر چند وقت یکبار سراغی از ما می‌گیرند.


- شاید باور نکنید اما انتشار یک پست درباره بهترین مطالب شما در آخر هر هفته می‌تواند یک تکنیک خوب در سئو هم باشد.چرا که برای نوشتن اینگونه پست‌ها شما مجبور هستید تا به مطالب قبلی خودتان لینک بدهید و استفاده از لینک‌های داخلی تاثیر خوبی بر سئوی وبلاگ شما خواهد داشت که این خودش به معنی ترافیک بیشتر برای وبلاگ شما هم هست.


- تهیه لیستی از بهترین نوشته‌هایتان در هفته گذشته، نوعی بازاریابی برای وبلاگ شما هم هست.چرا که کسانی که به تازگی با وبلاگتان آشنا شده‌اند بسیار دوست دارند تا گلچینی از بهترین کارهای شما را بخوانند.


پس توصیه می‌کنم از همین هفته این کار را شروع کنید یعنی


 به طور منظم در پایان هر هفته یک پست بنویسید و در آن لیستی از خواندنی ترین مطالب خودتان در طول هفته را قرار دهید و به خوانندگان خودتان پیشنهاد کنید که آن‌ها را بخوانند.


اما در اینجا باید یک تذکر جدی به شما بدهم


در نوشتن پست پایان هفته خودتان سعی کنید واقعا به بهترین مطالب هفته گذشته خودتان لینک بدهید ،سعی نکنید تنها یک لیست از پست‌های خودتان در هفته گذشته را منتشر کنید بلکه بدانید که 


هدف ما جلب رضایت خوانندگان و احترام به آنان است


پس واقعا گلچینی از بهترین کارهایتان را در اختیار خوانندگان وبلاگتان قرار دهید.

و اگر هیچ یک از نوشته‌هایتان در طول هفته موفق نبوده است می‌توانید صبر کنید و در پایان هفته آینده این کار را انجام بدهید.

اما هرگز و هرگز و هرگز


سعی نکنید خوانندگان خودتان را گول بزنید


چون به تجربه ثابت شده است که خوانندگان وبلاگ‌ها افراد بسیار باهوش و دقیقی هستند.و اگر سعی در گول زدن آنها داشته باشید خوانندگان خود را از دست خواهید داد.یک ضرب المثل انگلیسی در این باره می‌گوید :


صداقت داشتن بهترین سیاست است.


اما حالا که صحبت از احترام به خوانندگان شد.بگذارید به یک نکته جالب در این زمینه اشاره کنم.

اخیرا درباره تحقیقی می‌خواندم که مربوط به سه ویژگی‌ای می‌شد که باعث می‌شود یک پست و محتوای آن به شکل ویروسی در همه جای اینترنت پراکنده شود و به پست مورد علاقه بسیاری از مردم تبدیل شود.

بر این اساس مهم‌ترین ویژگی یک پست خوب عبارت است از


برانگیختن حس احترام در خوانندگان


شاید شما هم مثل من تعجب کرده باشید اما


با بررسی صدها پست برتر و محبوب در وبلاگ‌های معروف معلوم شده است که چند ویژگی مشترک در بین همه آن‌ها وجود دارد که برانگیختن حس احترام و حس علاقه‌مندی آنان نسبت به یک شخص یا یک چیز از جمله بارزترین این ویژگی‌هاست.


در پایان اجازه بدهید تا بحث را در چند جمله به صورت خلاصه بیان کنم.


  • یک وبلاگ نویس خوب باید همیشه به دنبال این باشد که درک خوبی از خوانندگان خود به دست آورد.


  • باید هرچه می‌توانیم در کسب رضایت خوانندگان وبلاگ خودمان تلاش کنیم چون راه موفقیت در وبلاگنویسی همین است.


  • پستی بنویسید که حسی از احترام و علاقه‌مندی را در مخاطب برانگیزد.


  • در پایان هر هفته پستی درباره برترین مطالب وبلاگتان در هفت روز گذشته بنویسید.

کلام آخر


اما در پایان یک خواسته از شما دارم


اگر از ایده این پست خوشتان آمده است سعی کنید به آن عمل کنید، یعنی در پایان هر هفته لیستی از خواندنی ترین مطالب وبلاگتان را منتشر کنید و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا اینکه لینک پست پایان هفته خود را با ایمیل در اختیار دوستان و خوانندگان وبلاگتان قرار دهید.

یادتان نرود که لینک مربوط به مطالب برتر خود در پایان هر هفته را برای من هم بفرستید.برای این کار از گزینه تماس با من که در قسمت بالا و سمت راست این صفحه وجود دارد استفاده کنید.


پی نوشت : اگر شما این پست را در یک روز پایان هفته می‌خوانید،پیشنهاد می‌کنم تا این پست من با عنوان «شوخی با وبلاگ نویسان یک ادمین » را بخوانید.چون این پست که من آن را با کمی چاشنی طنز و شوخی در هفته گذشته نوشتم توانسته رضایت نسبی خوانندگان را به دست آورد.


نظرات 1 + ارسال نظر
امیر حسین دوشنبه 18 فروردین 1393 ساعت 19:36 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.به نکات خوبی اشاره کردین.
این مورد احترام به خوانندگان رو من در یک پزشک دیدم.
هر جا توی وبلاگشون یک جوری خوانندگان رو به وسط می کشن یا یک اطلاعاتی که باعث افزایش قدرت درون خوانندگان می شه رو قرار میدن تعداد کامنتهاشون زیاد میشه.
به هر حال نکته خوبی بود که اشاره کردین.ممنون.

بله درسته!
به عبارت بهتر میشه گفت که
موفقیت در وبلاگ نویسی به نحوه ارتباط با خوانندگان بستگی داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد