لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

لذت وبلاگ نویسی

لذت وبلاگ نویسی را تجربه کنید

صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پرمحتوا ( بخش سوم )

اگر برای مدتی وبلاگ‌نویسی را تجربه کرده باشید به خوبی می‌دانید که داشتن یک ایده می‌تواند شانس شما را برای انتشار یک محتوای با کیفیت افزایش بدهد.و اگر کمی هم درباره وبلاگ‌نویسان مشهور و باهوش در سراسر دنیا مطالعه و تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که آن‌ها با ظرافت و تیزبینی خاصی به دنبال شکار ایده‌های عملی برای نوشتن یک پست پرمحتوا هستند.چون داشتن یک ایده عملی و یک ایده ناب پله اول برای رسیدن به موفقیت در وبلاگ‌نویسی به شمار می‌رود.


با این مقدمه از شما می‌خواهم که در ادامه ،بخش سوم از سری پست‌های «صد ایده ناب برای نوشتن یک پست پر‌محتوا» را بخوانید.

 

 

۲۱- یک پست بنویسید و اعلام کنید که لینک‌ها را در بخش نظرات به صورت دو فالو درآورده‌اید.


با این کار شما می‌توانید کامنت‌های بیشتری به دست بیاورید.با این روش احتمالا پنجاه درصد کامنت بیشتری دریافت خواهید کرد.البته قسمت بد این تصمیم آن است که شما تعداد زیادی کامنت اسپم هم دریافت خواهید کرد.


۲۲- تو دو لیست خودتان را بسازید.


این روزها تعداد زیادی اپلیکیشن و سرویس برای درست کردن تو دو لیست (To do list) وجود دارد.اما تلاش کنید تا به جای استفاده از آن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها ،لیست کارهای روزانه خودتان را در وبلاگتان منتشر کنید.افراد دیگر این فرصت را خواهند داشت تا از شما یاد بگیرند که چگونه شما لیست وظایف روزانه خودتان را می‌سازید.به عنوان مثال لیست وظایف شما کوتاه است یا مفصل.آیا از روش خاصی برای تنظیم لیست کارهای خود استفاده می‌کنید؟ و . . .


۲۳- یک پست در واکنش به بعضی از پستها یا اخبار اخیر بنویسید.


به عبارت دیگر، معنی این عبارت اینست که یک بلاگر صاحب‌نظر و تحلیلگر باشید.وقتیکه شما سعی می‌کنید یک محتوای با کیفیت بالا درباره یک موضوع داغ بنویسید این احتمال وجود داره که از وبلاگ شما در روزنامه‌ها و وبسایت‌های اصلی و معتبر هم نامبرده بشه.


۲۴- یک مطالعه موردی کامل ،در مورد چیزی انجام بدهید.


ما قبلا و در بخش‌های قبلی این پست درباره اهمیت راهنماها گفتیم اما یک مطالعه موردی، چیستی و چگونگی آنچه که شما انجام داده‌اید و اینکه نتایج مطالعه شما کدام هستند را فاش می‌کند که این موارد برای مردم بی‌نهایت جذاب است.مخصوصا برای من.


۲۵- وبلاگ‌ها و وبلاگ‌نویسان محبوب خودتان را در یک پست به اشتراک بگذارید.


این ایده کمی شبیه به ایده ساختن یک لیست از چیزها است.اما به اشتراک گذاشتن وبلاگ‌ها و وبلاگ نویسانی که شما دنبال می‌کنید،به هیچ وجه یک ایده بد نیست.با این کار منابع را به خوانندگانتان بدهید و این گفته مرا باور کنید که آنها قدردان شما خواهند بود. و از دنبال کردن شما دست نخواهند کشید.


۲۶- از خوانندگان خودتان دعوت کنید تا پست مهمان بنویسند.


آیا شما برای نوشتن یک پست در تقلا هستید و یا اینکه مجبور هستید برای مدتی وبلاگ نویسی را کنار بگذارید؟ از مردم بخواهید برایتان پست مهمان بنویسند.این یک وضعیت برنده - برنده لست.شما یک محتوای خوب به دست می‌آورید و آنها می‌توانند نام و برندشان را بسازند. 


۲۷- بهترین کامنت‌هایی که وبلاگ شما در طول دوران فعالیتش کسب کرده را منتشر کنید.


آیا شما در بخش نظرات از یک سیستم رای گیری استفاده می‌کنید؟یا پست‌هایی را سراغ دارید که در کامنتهای آنها بحث‌های بسیار مفیدی شکل گرفته باشد،محتوای آن کامنت‌ها را در یک پست جداگانه منتشر کنید.


۲۸- درآمد وبلاگ خودتان و آمار بازدید کنندگان وبلاگ خودتان را به اشتراک بگذارید.


ثابت کنید که در حوزه کاری شما یک وبلاگ می‌تواند آمار بازدید قابل قبولی داشته باشد و یا اینکه می‌تواند سودده هم باشد.آمار مربوط به وبلاگتان در گوگل آنالیتیک را به طور شفاف منتشر کنید.اگر این اطلاعات را با یک تحلیل هم همراه کنید بسیار خوب است.


۲۹- یک جوک بگویید.


این یک حرکت رو به جلو است.شوخی و خنده چیزی است که هرگز کهنه و قدیمی نمی‌شود و جوک‌های عالی واقعا سرگرم کننده هستند.


۳۰- یک افسانه را زیر سؤال ببرید.


هزاران مطلب و چیز معروف وجود داره که مردم آن را باور دارند ولی هرگز حقیقت نداره.به بیان دیگر آن افسانه نامیده می‌شود.کمی وقت اختصاص دهید ،تحقیق کنید و تعدادی از این افسانه‌ها را انتخاب کرده و  ثابت کنید که حقیقت ندارند.به عنوان مثال یک افسانه درباره پول این است که پول همواره شادی و خوشبختی می‌آورد.


اکنون نوبت شماست. . .


بعضی از این ایده‌ها ممکنه که به نظر شما یک ایده درخشان بیاد و بعضی دیگر ممکنه که به نظر شما یک ایده معمولی و یا شاید یک ایده ضعیف و تکراری باشه، به هر حال خوشحال خواهم شد تا نظر خودتان را با من و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر حسین سه‌شنبه 2 اردیبهشت 1393 ساعت 17:28 http://sepehr-rayaneh.blogfa.com

سلام.راحت ترین کار فکر کنم جوک گفتن باشه.و مورد 24 هم اگه ادامه دار باشه به نظرم بهترین مورد هست.

سلام دوست خوب من

نوشتن با چاشنی طنز و شوخی با آنکه در ظاهر ساده می‌نماید اما در عمل ،هرگز این‌طور نیست.چون در اینگونه نوشته‌ها شما باید بدون اینکه گرفتار هزل و هجو شوید، به طور سالم و با استفاده از هوش و خلاقیت خودتان سعی کنید تا حس شادی و خنده را در خواننده وبلاگ به وجود بیاورید.

Mr.Abbasi دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 22:51

سلام و درود
از این ده ایده باید بگم مورد 23 را به عینه دیده ام و لذت بردم از این اتفاق ، چرا که دستاورد بزرگیست مطلب شما در وبلاگ شما ، در یکی از جراید به چاپ برسد
پست مهمان هم که خودم در لذت وبلاگ نویسی تجربه کرده ام ، اما هنوز برای وبلاگم درخواست نوشتن پست مهمان را از کسی نداشتم و کسی هم از من نخواسته است اما در کل اتفاق و تجربه بسیار خوبیست ، هم برای نویسنده ی پست مهمان و هم دارنده ی وبلاگ
ممنون جناب میرزایی عزیز
موفق باشید

سلام آقای عباسی‌فرد
وقتی در مطبوعات چاپی به یک وبلاگ ارجاع داده می‌شود، این یک موفقیت برای وبلاگ حساب میشه.چون که نشان از کیفیت و ارزشمندی محتوای وبلاگ شما دارد.
البته شما اگر بتوانید در مطبوعات محلی خودتان هم چند مقاله خوب بنویسید و در پایان هر کدام از آنها وبلاگ خودتان را هم معرفی کنید، می‌تواند باعث افزایش ترافیک وبلاگ شما هم بشود و به فرایند برندسازی شما هم کمک بکند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد